Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki Google CSS?
Jak w kilka minut poprawić wyniki Twoich reklam produktowych? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki usłudze Google CSS? Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, ten artykuł Cię zainteresuje.
Treść tego wpisu możesz również odsłuchać w formie podcastu:
Poniżej znajdziesz skróconą transkrypcję nagrania Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki CSS. Zapraszamy.
- Czym jest Google CSS?
- Skąd wzięła się usługa Google CSS
- Google CSS a Google Merchant Center
- Korzyści z wdrożenia usługi Google CSS
- Dlaczego warto korzystać z usługi CSS?
- Sellie – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie online
- Ile kosztuje usługa CSS?
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w Polsce i krajach europejskich?
- Jak podłączyć sklep do Google CSS?
- Program darmowych informacji o produktach
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – strategie reklamowe
- Podsumowanie informacji o CSS
- Wsparcie Redseo
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki usłudze CSS – podsumowanie
Czym jest Google CSS?
Co to jest Google CSS? Dlaczego jest ważny? Dlaczego może przydać się w Twoim sklepie internetowym? I jak może poprawić wyniki Twoich reklam produktowych w Google Ads?
O tym właśnie przeczytasz w tym artykule.
Zacznijmy może od tego, czym w ogóle jest usługa Google CSS i co to “CSS” oznacza.
CSS jest to rozwinięcie od skrótu Comparation Shopping Services, czyli usługi porównywania cen w sklepach internetowych.
Jest to nic innego jak konto Google Merchant Center, które musisz wykorzystywać do swoich reklam produktowych. Różnica polega na tym, że jest to konto Google Merchant Center specjalnego typu – właśnie CSS.
Skąd wzięła się taka usługa jak Google CSS?
Usługa CSS jest wynikiem kary, jaką Unia Europejska nałożyła na wyszukiwarkę Google.
Kara była bardzo wysoka – wynosiła prawie 2,5 miliarda euro. Została nałożona za wykorzystywanie swojej dominacji przez Google w wyszukiwarkach internetowych i promowania w ten sposób produktów ze sklepów internetowych właśnie w Google.
W wyniku tej kary Google utworzyło usługę Google CSS, która umożliwia wpuszczenie innych dostawców informacji o produktach niż sam Google.
Dzięki temu mamy zwykłe konta Google Merchant Center (z którego prawdopodobnie większość ze słuchaczy korzysta lub ma z nimi jakąś styczność). Równolegle pojawiły się również konta Google Merchant Center typu CSS, które są niezależnym bytem od usługi porównywania cen Google.
Dostęp do tej usługi mamy już od 2018 roku, więc to nie jest nic nowego.
Natomiast z tego, co widzę, wciąż bardzo wiele sklepów internetowych w ogóle nie wykorzystuje potencjału, jaki daje Google CSS. Jest to bardzo proste rozwiązanie do wdrożenia! Przekłada się na znaczące i wyraźne wyniki w kampaniach produktowych.
Google CSS a Google Merchant Center: podobieństwa i różnice
Usługa Google CSS to nic innego jak konto Google Merchant Center, tylko trochę innego typu. W swojej funkcjonalności niczym nie różni się w od standardowego konta Merchant Center. Również tworzy się na nim kampanie produktowe Google Ads.
Jest tylko jedna zasadnicza różnica, a mianowicie jest inaczej rozliczana ta stawka za kliknięcia w reklamach produktowych i to jest clou całej tej usługi, ale do tego dojdziemy sobie za chwilę.
Wspomniałem przed chwilą, że bardzo wiele sklepów nie wykorzystuje jeszcze możliwości CSS w swoich reklamach produktowych i u nas, w agencji Redseo, mamy około 450 sklepów internetowych, które wykorzystują nasz CSS do reklam produktowych, ale są też inni dostawcy usługi CSS, którzy także tą usługę świadczą.
Możesz w łatwy sposób sprawdzić sobie, czy być może Twój sklep albo sklepy Twojej konkurencji czy z Twojej branży wykorzystują CSS do swoich reklam produktowych.
Możesz to zrobić, po prostu wyszukując jakiś produkt w Google. Wyświetlą się standardowe reklamy produktowe, na których będzie zdjęcie, nazwa produktu, cena i na samym dole pod reklamą zobaczysz przypis małymi literkami. Standardowo jest to napisane “przez: Google”.
Możesz się spotkać też z innymi podpisami, jak na przykład:
- przez: Product Hero,
- przez: Cobiro
- czy usługi CSS innych agencji.
Nasza usługa CSS nazywa się Sellie, więc jeżeli gdzieś widzisz produkt podpisany na dole jako przez Sellie, to jest to sklep internetowy, który wykorzystuje naszą porównywarkę cen.
Korzyści z wdrożenia usługi Google CSS
Przejdźmy więc może do tego, jakie korzyści daje wykorzystanie usługi Google CSS w prowadzeniu reklam produktowych Google Ads.
Zasadniczą i największą korzyścią jest lepsze wykorzystanie twoich stawek za kliknięcie, czyli tzw. CPC w reklamach produktowych.
Dotyczy to zarówno kampanii produktowych standardowych, jak i kampanii Performance Max, które także emitują reklamy produktowe.
Na czym polega ta korzyść?
W standardowej sytuacji, jeżeli korzystasz ze zwykłego konta Google Merchant Center, i masz kampanię produktową, w której masz ustawiony stały koszt kliknięcia na poziomie 50 groszy (oczywiście jest to hipotetyczna sytuacja, żeby łatwo było sobie to uzmysłowić). Ustawiłeś kampanię, ustawiłeś koszt kliknięcia na 50 groszy i korzystasz ze zwykłego konta Google Merchant Center.
W takiej sytuacji do każdego kliknięcia w Twoją reklamę Google pobiera sobie marżę (za wykorzystanie ich systemu) i marża może wynosić nawet do 20%! Czyli twoje 50 groszy, które ustawiłeś sobie za kliknięcie w reklamę, w rzeczywistości – po odjęciu tej marży Google – reprezentuje wartość 40 groszy. Więc tak naprawdę konkurujesz z innymi sklepami ze stawką o 20% niższą niż mógłbyś.
W przypadku Google CSS reklamy produktowe wykorzystują pełną możliwość stawek CPC, jakie masz ustawione w kampanii.
Jeżeli więc w kampanii ustawiłeś sobie 50 groszy jako maksymalną stawkę za klik, to te 50 groszy w całości jest wykorzystywane w aukcji z innymi sklepami.
I teraz wyobraź sobie sytuację, że masz dwa sklepy, które sprzedają to samo i mają ustawioną taką samą stawkę 50 groszy za kliknięcie.
Jeden z nich korzysta z systemu Google Merchant Center z CSS, a drugi korzysta ze zwykłego Merchant Center bez CSS.
Ten, który korzysta z CSS, oferuje swoje produkty za kliknięcie 50 groszy, a ten, który nie korzysta z CSS, ma stawkę pomniejszoną o marżę Google, czyli wynosi powiedzmy 40 groszy. W efekcie z automatu on przegrywa tym sklepem, który korzysta z Google CSS.
Jest to zasadnicza korzyść korzystania z systemów Google CSS.
Umożliwia:
- uzyskanie lepszej widoczności reklam
- niższych kosztów kliknięć
- albo też zachowania tych samych kosztów kliknięć, ale poprawienia widoczności czy wygrywania aukcji z innymi konkurentami.
Załączam obrazek, który pokazuje tą symulację ze stawkami za kliknięcie z wykorzystaniem Google CSS, jak i bez wykorzystania CSS, żebyś mógł sobie nieco lepiej to obrazować przed oczami.
Dlaczego warto korzystać z usługi CSS?
Więc podsumowując, jakie korzyści daje wykorzystanie usługi Google CSS do reklamowania produktów w twoim sklepie internetowym?
Przede wszystkim jest to pełne wykorzystanie tej stawki CPC.
Ignorujemy tutaj marżę, jaką Google pobiera sobie za korzystanie z kont Merchant Center powiedzmy standardowych, tak je nazwijmy.
Możemy więc albo zachować to samo CPC, a wygrywać więcej aukcji względem konkurencyjności, względem konkurentów, czyli uzyskiwać lepszą widoczność reklam produktowych.
Dzięki temu uzyskujemy też lepszą klikalność w reklamy produktowe, albo też możemy spróbować po prostu obniżyć koszty kliknięć w naszych kampaniach produktowych, ponieważ dostajemy tą “zniżkę” na kliknięcie, wykorzystując Google CSS.
Możemy wykorzystać jedną z dwóch strategii.
- Albo próbujemy obniżyć koszty kliknięć w naszej kampanii dzięki Google CSS.
- Albo nie “grzebiemy” w stawkach kampanii, a dzięki wdrożeniu Google CSS możemy liczyć na zdecydowanie lepszą widoczność naszych produktów. Co za tym idzie możemy liczyć też na lepszą klikalność reklam produktowych.
No i ostatecznie to, co jest dla nas najważniejsze: nasze kampanie produktowe mogą uzyskać lepszy zwrot z inwestycji, czyli ROAS.
Co jeszcze ważniejsze, możemy wygenerować po prostu większy przychód z kampanii przy takim samym budżecie, czyli nic nie robimy z naszymi kampaniami, nie zmieniamy budżetu, zmieniamy tylko nasze konto Merchant ze zwykłego konta na konto CSS, i po prostu tą zmianą możemy poprawić wyniki naszych kampanii reklamowych.
Dodatkową korzyścią, która płynie z korzystania z usługi CSS jest to, że poza ruchem standardowym z kampanii reklamowych Google Ads możesz także uzyskać dodatkowy ruch, który jest w stanie wygenerować sama strona porównywarki cen.
Sellie – sposób, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
W przypadku naszej agencji jest to strona www.sellie.pl, która prezentuje produkty wszystkich klientów,którzy są podłączeni do naszej porównywarki.
I jeżeli jesteś ciekawy, i klikniesz kiedyś w reklamie produktowej w ten mały napis, gdzie jest napisane “przez: Sellie”, to trafisz na stronę naszej porównywarki, gdzie znajdziesz prawdopodobnie te produkty, których szukałeś i w ten sposób pośrednio możesz też trafić na stronę internetową sklepu, który reklamujemy.
I co ciekawe, to kliknięcie w link przez Sellie czy przez nazwę usługi CSS, nie generuje kosztów w kampanii reklamowej, więc jest to dodatkowy bonus, który możesz wykorzystać w kampaniach produktowych.
Jak widzisz, wykorzystanie usługi Merchant Center typu CSS niesie ze sobą w zasadzie same korzyści.
Nie ma tutaj żadnych wad czy jakichś większych czynności, które należy w tym kierunku wykonać.
W naszej agencji marketingowej Redseo każdy klient e-commerce standardowo otrzymuje od nas usługę Google CSS w ramach prowadzonej kampanii reklamowej Google Ads.
Więc każdy klient, dla którego realizujemy kampanię w Google, otrzymuje u nas taką usługę bez żadnej dodatkowej opłaty i każdemu po prostu konfigurujemy kampanię produktową z wykorzystaniem usługi CSS. Dzięki temu po prostu są bardziej konkurencyjni względem innych sklepów, które oferują podobne produkty.
Ile kosztuje usługa CSS?
Jeżeli już rozmawiamy o tym, ile kosztuje usługa Google CSS, to tak jak wspomniałem, w naszym przypadku, jeżeli jesteś naszym klientem, realizujemy dla Ciebie kampanie produktowe w Google Ads, no to usługę Google CSS masz zupełnie bezpłatnie.
Natomiast jeżeli nie jesteś naszym klientem agencyjnym i nie realizujemy dla Ciebie kampanii i chciałbyś wykorzystać naszą usługę Google CSS, to mamy na dzień dzisiejszy dwie oferty.
Dokładne i aktualne ceny sprawdzisz na stronie naszej oferty Sellie: Google CSS.
Porównaj sobie naszą ofertę z ofertą Cobiro czy Product Hero (zdaje się, że największym dostawcą CSS). NAsza propozycja jest zdecydowanie najbardziej atrakcyjna.
Możesz zadać pytanie, czy usługi CSS oferowane przez różne firmy, takie jak Cobiro, Produkt Hero, czy przez agencje (Redseo lub inne) jakkolwiek między sobą różnią?
Czy są jakieś lepsze bądź gorsze CSS-y?
No i odpowiedź jest tutaj dosyć prosta.
Wszystkie usługi CSS są dokładnie takie same. Więc czy korzystasz z naszego CSS-a, czy korzystasz z CSS-a z innej agencji, czy jakiegoś specjalnego CSS-a firmy, która się zajmuje tylko i wyłącznie tym, no to sama usługa będzie dokładnie taka sama.
Nie będzie tutaj jakichś innych marż, czy rabatów, które będą zdjęte z tych kosztów kliknięć, o których mówiłem na początku.
Różnice oczywiście mogą się pojawiać jedynie w kwestii kontaktu, czy obsługi tego klienta.
Oczywiście w każdej firmie pracują ludzie, więc tutaj determinuje w zasadzie sposób kontaktu, czy jakość tego kontaktu po stronie dostawcy CSS-a i twojej.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym w Polsce i krajach europejskich?
Podobnie jak w reklamach Google Ads, firma Google udostępnia status partnerów dla firm, które udostępniają usługę CSS. No i w tym przypadku my, jako agencja Redseo, jesteśmy partnerem premium dla usługi Google CSS, ponieważ obsługujemy już dużo ponad 400 sklepów i nasza usługa CSS działa nie tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii.
Więc jeżeli prowadzisz sklep także poza Polską, to dokładnie tak samo jak w Polsce możesz wykorzystywać usługę Google CSS do reklamowania swoich produktów w całej Unii Europejskiej i w Wielkiej Brytanii.
Wiesz już, czym jest CSS, jakie daje korzyści i możesz sprawdzić jednym kliknięciem w link, ile kosztuje nasza oferta. Warto pamiętać, że będąc naszym klientem, uzyskujesz tę usługę BEZPŁATNIE.
Jak podłączyć sklep do Google CSS?
Jednym z częstszych pytań, jakie pojawia się w kontekście Google CSS, to jak wystartować z tą usługą? Jak podłączyć sklep do Google CSS? Jak wykorzystać tę usługę, żeby mieć lepsze kampanie produktowe, czy płacić mniejsze koszty kliknięć, czy uzyskiwać lepsze efekty?
Są dwie drogi, aby zacząć wykorzystywać usługę CSS do reklamy Twoich sklepów internetowych.
Pierwsza, najprostsza metoda, to wykorzystać konto Merchant Center, które na pewno funkcjonuje, jeśli prowadzisz reklamy produktowe. Możesz takie gotowe konto Merchant Center zgłosić do nas i my przekształcimy je w konto typu CSS.
Ty nie będziesz musiał nic robić.
Miałeś konto Merchant Center, dalej będziesz miał to samo konto Merchant Center. Zmieni się tylko jego typ. Twoje kampanie produktowe, które prowadziłeś do tej pory, będą mogły cały czas działać bez żadnej przerwy.
Jak widzisz, jest to najprostsza metoda.
Jest też drugi sposób wykorzystania Merchant CSS.
Nieco bardziej zaawansowany – dla osób, które wiedzą co robią i mają jakieś większe rozeznanie w reklamach Google Ads.
Mianowicie możemy dla Ciebie utworzyć zupełnie nowe, drugie konto Merchant Center typu CSS.
W tej sytuacji będziesz miał dwa konta Merchant Center.
Pierwsze, które już kiedyś założyłeś, czyli to standardowe konto Merchant typu Zakupy Google, i drugie, które dla Ciebie uruchomimy.
Będzie to konto Merchant typu CSS.
Co ono daje?
- Będziesz mógł porównywać zarówno kampanie prowadzone na CSS jak i bez CSS.
- Będziesz mógł tworzyć zupełnie nowe kampanie, wykorzystując CSS, i sam zdecydujesz, które z tych rozwiązań jest dla Ciebie lepsze.
Jeżeli masz jakieś obawy co do wykorzystania Merchant typu CSS, to to też rozwiązanie jest dla Ciebie, ponieważ możesz swoje obecne kampanie zostawić czy zapauzować i stworzyć zupełnie nowe, które będą działały na koncie Merchant Center i zobaczyć czy wyniki, które osiągasz, wykorzystując CSS są dla Ciebie zadowalające lub czy są zauważalnie lepsze niż te poprzednie.
Zakładając zwykłe konto Merchant Center konieczne jest zweryfikowanie Twojej domeny internetowej. Dlatego wielokrotnie otrzymywałem pytanie, czy można mieć dwa konta Merchant Center. Czy nie będzie tak, że jak stworzymy nowe, to w takim wypadku to pierwsze przestanie działać.
W przypadku usługi CSS nie ma z tym żadnego problemu, ponieważ konta Merchant Center typu CSS nie wymagają weryfikowania domeny. Możesz mieć więc jedno konto Merchant Center zwykłe, Google’owe i dowolną ilość kont Merchant Center typu CSS.
Dzięki temu możesz wykorzystywać różne CSS do tworzenia różnych kampanii, które będą między sobą rywalizowały o większy udział w rynku.
Jest to już zagrywka dla raczej większych reklamodawców, którzy mają świadomość tego, co robią, jak to robią i oczywiście dysponują odpowiednimi budżetami, aby móc duplikować sobie kampanie produktowe.
Program darmowych informacji o produktach
Jest jeszcze jedna drobna rzecz, o której należy pamiętać, a mianowicie program darmowych informacji o produktach.
Jest to program Google, który można uruchomić na koncie Merchant Center wyłącznie typu standardowego, czyli typu Zakupy Google. Dzięki niemu możemy uzyskać nieco darmowych wyświetleń i kliknięć w nasze produkty bez prowadzenia reklamy Google Ads.
Ten program można uruchomić jedynie na koncie Merchant Center, które ma zweryfikowaną domenę (czyli na zwyczajnym koncie Merchant Center).
Jeżeli więc nie masz zwykłego konta Merchant Center, a od razu utworzysz np. u nas konto Merchant typu CSS, no to nie będziesz mógł uruchomić tego programu darmowych informacji o produkcie, bo i tak będziesz musiał założyć jeszcze jedno konto Merchant.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: strategie reklamowe
Wiesz już jak możesz wystartować z usługą Google CSS. Wystarczy, że zgłosisz się do nas. Podpowiemy Ci, który z tych wariantów będzie dla Ciebie najlepszy i utworzymy bądź przeniesiemy Twoje konto Merchant Center tak, abyś mógł korzystać z usługi CSS.
I mamy tutaj dwie strategie reklamowania się z wykorzystaniem Google CSS.
Pierwsza strategia:
Przeniesienie istniejącego konta Merchant Center z usługi Google do usługi CSS. Wtedy masz te same kampanie, nic nie zmieniasz w kampaniach. Jest to najprostsze rozwiązanie, które nie wymaga żadnego działania z Twojej strony.
Druga strategia:
Tworzysz drugie konto Merchant Center typu CSS np. z naszą pomocą. Możesz mieć dwie osobne kampanie produktowe, które jedna korzysta z konta standardowego Merchant, a druga korzysta z konta Merchant CSS. Jest nieco bardziej zaawansowana strategia dla specjalistów, którzy potrafią dobrze zarządzać tymi kampaniami i będą w stanie wykorzystać ten potencjał.
Podsumowanie informacji o usłudze CSS i zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym
Podsumujmy więc informacje, jakie udało nam się zebrać na temat usługi Google CSS.
- Przede wszystkim usługa Google CSS jest to nic innego jak konto Merchant Center specjalnego typu, typu CSS. Dzięki wykorzystaniu takiego konta Merchant Center Twoje reklamy produktowe w Google mogą osiągać lepsze wyniki, mogą uzyskać lepszą widoczność, dzięki czemu też lepszą klikalność i w efekcie lepsze przychody z kampanii produktowych.
- Taka usługa umożliwia ominięcie marży Google, a więc stawki CPC w Twoich kampaniach. Dzięki temu stawki za kliknięcie mogą zostać na tym samym poziomie. Tym samym uzyskujesz lepsze efekty,a nawet możesz spróbować je obniżyć o nawet do 20%, co też w efekcie daje ostatecznie lepsze efekty całej kampanii produktowej.
Aby zacząć korzystać z usługi Google CSS musisz zgłosić się do dostawcy takiej usługi jak np. nasza agencja Redseo.
Doradzimy Ci, który z wariantów dla Ciebie będzie najlepszy:
- Czy przeniesienie obecnego konta Merchant i zachowania wszystkich obecnych kampanii tak, że one będą dalej działały tak jak dotychczas;
- Czy jeżeli jesteś bardziej zaawansowanym reklamodawcą, stworzenie osobnego konta Merchant Center i wtedy będziesz musiał zbudować kampanie produktowe od nowa wykorzystując już ten CSS. Jest to rozwiązanie zdecydowanie lepsze, natomiast bardziej zaawansowane i wymaga od Ciebie poświęcenia czasu i stworzenia nowych kampanii z wykorzystaniem nowego CSS-a.
Co możesz teraz zrobić?
Sprawdź swój sklep czy produkty z Twojej branży w wyszukiwarce Google.
Wpisz nazwy produktów, które oferujesz bądź które oferują Twoi konkurenci i sprawdź czy pod reklamami produktowymi Google pod zdjęciem pojawia się podpis “przez: Google” bądź “przez: Selli” itp.
Dzięki temu będziesz wiedział czy Twoi konkurenci wykorzystują usługę CSS, no i zapewne znajdziesz część lub nawet większość sklepów internetowych, które tę usługę CSS wykorzystują.
Dzięki temu dowiesz się jak bardzo zaawansowana jest Twoja konkurencja w prowadzeniu tych kampanii produktowych.
Wsparcie Redseo
Oczywiście jeżeli prowadzisz sklep internetowy możesz napisać do nas i zapytać o usługę CSS. Pomożemy Ci ją uruchomić bądź przenieść Twoje konto Merchant Center i podpowiemy, jak to zrobić najlepiej, nawet jeżeli samodzielnie prowadzisz kampanie produktowe bądź korzystasz z pomocy innej agencji. Usługa CSS może być niezależnie przez nas zaoferowana dla Twojego sklepu internetowego.
Możemy także dla Ciebie stworzyć kompleksowe prowadzenie kampanii produktowych i innych kampanii Google Ads. W takim przypadku oferujemy naszą usługę Google CSS zupełnie bezpłatnie dla naszych klientów agencyjnych.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki usłudze CSS? Podsumowanie
Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci temat porównywarek cen i wskazał korzyści z ich wykorzystania.
Jest to rozwiązanie typu Quick Win: szybkie wdrożenie, prosta realizacja i wystarczy obserwować czy i na ile efekty kampanii się poprawiły.
A jeżeli Twój sklep potrzebuje wsparcia w reklamie, nasz zespół agencji marketingowej Redseo chętnie pomoże z reklamą Google Ads, Microsoft Ads oraz kampaniami SEO dla Twojego sklepu internetowego.