Wyszukiwarka Bing oraz Yahoo są zdecydowanie mniej popularne niż Google. Jednak również w tych wyszukiwarkach możesz się reklamować z pomocą Bing Ads (obecnie Microsoft Advertising).
Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, musisz dokonać wyboru, jak będziesz płacić za reklamę w Bing Ads. Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie są dostępne formy rozliczenia oraz jak skonfigurować płatność na koncie Microsoft Advertising.
Microsoft Ads, czyli Bing Ads – metody płatności
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przy tworzeniu konta Microsoft Ads, jest wybranie waluty oraz metody płatności. Masz do wyboru dwie opcje:
- Prepay (przedpłata);
- Postpay threshold (płatność po wykonaniu usługi)
Po wybraniu waluty na koncie nie będziesz mógł jej później zmienić. Dlatego ważne jest, żebyś na samym początku zdecydował, w jakiej walucie chcesz się rozliczać. Z kolei w przypadku wyboru metody płatności jest możliwość jej późniejszej zmiany. Podobnie, jak w przypadku wyboru waluty płatności w Google Ads.
Formy Płatności za usługę Microsoft Ads
Reklamodawca Microsoft Ads w Polsce może skorzystać z czterech możliwości rozliczania się za reklamę. Dostępne formy płatności w wyszukiwarce Bing czy Yahoo to:
- przelew z konta bankowego;
- płatność kartą kredytową lub debetową;
- płatność Paypal;
- fakturowanie miesięczne.
Formę płatności możesz wybrać, wchodząc na koncie Managera Microsoft Advertising w narzędzia (tools), a następnie w rozliczenia i płatności (billing & payment) i przejść do zakładki metody płatności (method payment). Możesz wybrać różne formy płatności dla poszczególnych kont, jeśli posiadasz więcej niż jedno konto reklamowe.
Płatność przelewem bankowym w Microsoft Advertising
Przelew bankowy (bank transfer) jest możliwy wyłącznie w przypadku metody “prepay”. Po wpisaniu adresu rachunku (billing address) będziesz mógł przelać środki na podany przez Microsoft Advertising numer rachunku bankowego, który pojawi się po kliknięciu w “dodaj środki” (add found)
Pieniądze na koncie Microsoft Advertising powinny pojawić się najpóźniej po 5 dniach od wykonaniu polecenia przelewu. Pamiętaj aby to uwzględniać w przypadku wyboru tej formy płatności.
Karta Debetowa/ Kredytowa – metoda płatności w Bing Ads
Karta płatnicza (debetowa lub kredytowa) jest obecnie chyba najpopularniejszą metodą płatności w systemach reklamowych. Dodawanie karty w systemie Bing Ads jest bardzo proste: wystarczy kliknąć – „dodaj kartę” (add card) i uzupełnić dane karty. Konto reklamowe Microsoft Advertising powinno być zasilone w ciągu maksymalnie 24h.
Płatność Paypal w systemie Bing Ads
Jeśli posiadasz konto w serwisie Paypal możesz również skorzystać z tej metody opłacania reklam w systemie Bing Ads. Po wybraniu tej formy płatniczej zostaniesz przekierowany do strony logowania odpowiedniego serwisu. Paypal jest dostępny jedynie w przypadku wyboru prepay.
Fakturowanie miesięczne w Microsoft Ads
Ostatnią możliwą opcją jest fakturowanie miesięczne w Microsoft Ads. Jednak, żeby ubiegać się o taką formę linii kredytowej, trzeba spełnić odpowiednie warunki:
- Prowadzić bez problemów konto Bing Ads przez okres minimum jednego roku.
- Wydawać miesięcznie przez okres 3 lub 12 miesięcy po 5 000 $ lub równowartość w lokalnej walucie (ponad 20 000 zł).
Płatność ręczna i automatyczna w Bing Ads
W przypadku wyboru płatności prepay w Bing Ads będziesz mógł zdecydować czy chcesz aby konto reklamowe było zasilane automatycznie lub ręcznie.
Karta debetowa będzie zasilana automatycznie po przekroczeniu progu płatności lub na początku każdego miesiąca (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze).
Natomiast w przypadku przelewu bankowego, konto reklamowe zostanie zasilone jeżeli saldo konta spadnie do 20% kwoty zasilenia.
Podsumowanie informacji o płatnościach w Microsoft Advertising
W przypadku systemu reklamowego Microsoft Advertising masz wybór i możesz ręcznie wpłacać środki na konto reklamowe lub pozwolić, żeby system robił to za Ciebie automatycznie. Wybierz formę i metodę płatności, która będzie dla Ciebie najlepsza.
Niekwestionowanym liderem wśród wyszukiwarek cały czas jest Google. Warto jednak do swoich planów reklamowych włączyć wyszukiwarkę Bing czy Yahoo, gdzie konkurencja jest zdecydowanie mniejsza. Jeśli chcesz, żeby Twoje kampanie tworzyła i prowadziła doświadczona osoba, warto powierzyć działania sprawdzonej agencji Google Ads & Bing Ads