Jak uzyskać prawa do zarządzania wizytówką Google Moja Firma?

Blob

Uzyskanie uprawnień do wizytówki Google Moja Firma jest konieczne, jeśli chcesz tą wizytówką zarządzać. Niestety czasem GMF zostaje założone przez osobę, z którą nie masz już kontaktu lub automatycznie. W tym drugim przypadku, zgłoszenie własności zazwyczaj odbywa się dość łatwo i szybko. Jednak jeśli ktoś inny jest właścicielem, cały proces nieco się wydłuża. Dowiedz się, jak możesz przejąć wizytówkę Google Moja Firma.

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google

Czy warto zarządzać wizytówką GMF?

Zdecydowanie warto prowadzić swoją wizytówkę i aktualizować ją na bieżąco, bo jest to jeden ze sposobów promocji biznesu w sieci.

Dobra widoczność strony internetowej jest istotna dla pozycjonowania i SEO (Co to jest SEO? Dowiedz się z innego artykułu). Dzięki wizytówce z aktualnymi danymi na temat firmy Twój biznes łatwiej znaleźć, a nie da się ukryć, że to zaleta.

Przestrzeń w wizytówce to też znakomite miejsce dla treści. A content marketing warto wykorzystywać do wspierania świadomości marki wśród użytkowników internetu.

Wizytówka Google Moja Firma nie ma właściciela

Wizytówka Google Moja Firma wyświetlana jest po prawej stronie wyników wyszukiwania oraz w Google Maps. Dzięki niej potencjalni klienci mogą szybko znaleźć najważniejsze informacje o Twojej firmie. Dlatego ważne jest, aby móc nią zarządzać – aktualizować dane, wzbogacać o dodatkowe treści zachęcające do kontaktu, odpowiadać na opinie.

Wpisz w wyszukiwarkę nazwę swojej firmy i zobacz, czy wizytówka się pojawia. Jeśli tak, a Ty jesteś pewny, że nie masz do niej dostępu, zwróć uwagę, czy pod podstawowymi informacjami, pojawia się pytanie “Jesteś właścicielem tej firmy?”.

Przykład wizytówki Google Moja Firma bez właściciela

Przykład wizytówki Google Moja Firma bez właściciela

Oznacza to, że wizytówka nie ma właściciela. To dobra wiadomość, ponieważ tak jak wspominałam wcześniej, wówczas uzyskanie praw do wizytówki Google Moja Firma powinno odbyć się dość szybko.

Firma w Google Maps

Firma w Google Maps

Po wyszukaniu nazwy firmy w Google Maps, jeśli wizytówka nie została zweryfikowana, zobaczysz informację “Zgłoś prawo do tej firmy”.

Jeśli chcesz zarządzać wizytówką, kliknij zgłoszenie prawa w przypadku Map Google lub “Jesteś właścicielem firmy?” w wyszukiwarce.

Dane firmy w Google Moja Firma

Dane firmy w Google Moja Firma

W następnych krokach będziesz musiał przejść przez kilka etapów, podczas których zweryfikujesz dane firmy. Jeśli są poprawne, nie musisz nic zmieniać, po prostu kliknij “Dalej”.

Takie etapy pojawiają się także podczas standardowego zakładania wizytówki Google Moja Firma.

Wybór sposobu otrzymania kodu weryfikacyjnego

Wybór sposobu otrzymania kodu weryfikacyjnego

Gdy sprawdzisz już poprawność wszystkich danych, będziesz musiał wybrać sposób weryfikacji, aby móc w pełni zarządzać wizytówką.

Jeśli wybierzesz:

  • telefon – odbierzesz połączenie, podczas którego automatycznie zostanie podany kod weryfikacyjny. Na tym etapie nie możesz zmienić numeru pod który zostanie wykonane połączenie.
  • e-mail – w adresie mailowym będziesz mógł dodać jedynie identyfikator przed @. Nazwa domeny będzie uzupełniona automatycznie.
  • wolniejsze opcje to odebranie tradycyjnej poczty z kodem weryfikacyjnym. Wówczas musisz przygotować się na około 2 tygodnie oczekiwania.

Dodanie nowej lokalizacji w Google Moja Firma

Dodanie nowej lokalizacji w Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma ma innego właściciela

W przypadku, gdy wizytówka została założona przez inną osobę, musisz przejąć wizytówkę Google Moja Firma.

Zaloguj się do GMF, z panelu po lewej stronie wybierz “Dodaj nową lokalizację”.

Jeśli w ogóle nie posiadasz Google Moja Firma, po kliknięciu “Zaloguj się” i użyciu danych z konta Google, zobaczysz okno, w którym będziesz musiał podać nazwę swojej firmy.

Podaj nazwę firmy w Google Moja Firma

Podaj nazwę firmy w Google Moja Firma

Gdy zaczniesz wpisywać nazwę swojej firmy, zostanie wyświetlona lista z podpowiedziami – wybierz odpowiednią i kliknij “Dalej”.

Informacja o zweryfikowaniu wizytówki

Informacja o zweryfikowaniu wizytówki

Zobaczysz informację, że firma jest już zweryfikowana. Aby uzyskać uprawnienia, kliknij “Poproś o dostęp” .

Udostępnianie danych obecnemu właścicielowi wizytówki

Udostępnianie danych obecnemu właścicielowi wizytówki

Określ jaki poziom dostępu chcesz uzyskać i jakie jest Twoje powiązanie z firmą. Musisz wypełnić wszystkie pola.

Prośba o uprawnienie do zarządzania GMF

Prośba o uprawnienie do zarządzania GMF

Właściciel wizytówki ma 7 dni na odpowiedź. Musisz wiedzieć, że może on odrzucić Twoją prośbę. Jednak, nawet jeśli to zrobi, nie stracisz szansy na przejęcie uprawnień. Masz możliwość odwołania od jego decyzji.

Gdy odwołasz się od decyzji o odrzuceniu prośby, będziesz musiał wybrać sposób uzyskania kodu weryfikacyjnego. Kod będziesz mógł otrzymać SMS-em, połączeniem telefonicznym lub kartką pocztową.

Jeśli właściciel nie odpowie, także będziesz musiał przeprowadzić weryfikację za pomocą kodu.

Pamiętaj, że wizytówkę GMF możesz współdzielić. Zatem nigdy nie podawaj haseł do swojego konta, lecz wykorzystaj możliwość nadania uprawnień do Google Moja Firma innej osobie.

Podsumowanie

Jak widzisz uzyskanie uprawnień do zarządzania Google Moja Firma nie jest wyjątkowo skomplikowane. Szczególnie w przypadku, w którym wizytówka nie ma właściciela.

Jeśli musisz przejąć wizytówkę, wiele zależy od osoby po drugiej stronie – jak szybko, i czy w ogóle zareaguje na wiadomość od Google.

Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma ma jednak wiele zalet, warto więc nie rezygnuj z tej opcji.

Foto: Designed by Prostooleh

Opublikowano w Blog Marketing internetowy: , aktualizacja: