Jak udostępnić statystyki Google Analytics innej osobie?

Blob

Google Analytics to bardzo wszechstronne i bogate statystyki stron internetowych. W sytuacji, gdy nad stroną pracuje kilka osób lub firm, np: właściciel, redaktor, pozycjoner, specjalista Adwords itp. wygodną funkcją jest możliwość udostępnienia statystyk dla kilku kont. Poniżej prezentuję instrukcję, jak krok po kroku przydzielić dostęp do statystyk Google Analytics innej osobie.

Po zalogowaniu do usługi Google Analytics pod adresem www.analytics.google.com, klikamy „Administracja” w lewym dolnym rogu . Następnie wchodzimy w interesujące nas konto. W Tym przypadku będzie to konto „Redseo”:

Przechodzimy do zakładki „Zarządzanie użytkownikami”, a następnie przyznajemy uprawnienia:

Podajemy adres e-mail nowego użytkownika. Należy pamiętać, że musi to być e-mail, na którym istnieje już konto Google. Następnie określamy rolę nowego użytkownika:

  • Zarządzaj użytkownikami – użytkownik będzie mógł dodawać, usuwać użytkowników oraz przypisywać uprawnienia. Nie obejmuje EdycjiWspółpracy.
  • Edytuj – umożliwia korzystanie z funkcji administracyjnych oraz funkcji związanych z raportami. Nie obejmuje Zarządzania użytkownikami, ale obejmuje Współpracę.
  • Współpraca – umożliwia tworzenie osobistych zasobów oraz ich udostępnianie. Obejmuje uprawnienia do Odczytu i analizy.
  • Odczyt i analiza – umożliwia tworzenie osobistych zasobów, ich udostępnianie oraz wyświetlanie zasobów, które już zostały udostępnione. Możliwe jest także wyświetlanie danych raportów i konfiguracji, manipulowanie danymi w raportach. Nie obejmuje Współpracy.

Na koniec klikamy „Dodaj”. Od tego momentu nowy użytkownik ma już dostęp do naszych statystyk. W razie potrzeby, można w przyszłości usunąć dostęp utworzonemu użytkownikowi.

Jeśli po przejściu do Zarządzania użytkownikami nie możesz dodać użytkownika, oznacza to, że nie masz wystarczających uprawnień. Skontaktuj się z osobą, która może modyfikować użytkowników na koncie.

Google Analytics daje odpowiedź na najważniejsze biznesowe pytania oraz pozwala sprawdzić skuteczność prowadzonych działań. Zapoznaj się z naszą ofertą analityki internetowej.

Opublikowano w Blog Analityka internetowa: , aktualizacja: