Jak udostępnić konto Google Ads innej osobie? Instrukcja krok po kroku

Podczas korzystania z konta Google Ads może zajść taka potrzeba, że będziesz chciał udostępnić konto innej osobie na przykład współpracownikowi, specjaliście Google Ads lub agencji marketingowej. Jak to zrobić?

Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku jak udostępnić konto Google Ads innej osobie.

Sposób I – Konto menedżera (MCK)

Agencje marketingowe podczas pracy przy wielu kampaniach Google Ads, na różnych kontach korzystają zazwyczaj z konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta).

Konto menedżera jest kontem Google Ads za pomocą którego można łatwo wyświetlać wiele kont Google Ads i z jednego miejsca nimi zarządzać.

W takim przypadku, aby specjalista mógł mieć dostęp do Twojego konta Google Ads wystarczy, że podasz mu identyfikator klienta (indywidualny numer konta Google Ads), a następnie zaakceptujesz zaproszenie od agencji.

Identyfikator klienta składa się z 10 cyfr i możesz go znaleźć po zalogowaniu do panelu Google Ads w prawym górnym rogu lub pod ikonką pomocy (znak zapytania) oraz w menu konta (po kliknięciu na avatar).

Numer konta Google Ads w prawym górnym rogu

Numer konta Google Ads w prawym górnym rogu

Numer konta Google Ads w menu pomocy

Menu pomocy – Numer konta Google Ads

Numer konta Google Ads w ustawieniach konta

Numer konta Google Ads widoczny po kliknięciu w avatar konta

Gdy podasz agencji ten numer wyśle ona zaproszenie do konta, a Ty otrzymasz maila z powiadomieniem i instrukcją.

Możesz też zalogować się na konto Google Ads i kliknąć NARZĘDZIA (ikona klucza w prawym górnym rogu strony), następnie Dostęp do konta i przejść do zakładki MENEDŻEROWIE i tam kliknąć akceptację zaproszenia.

Menedżerowie konta Google Ads

Menedżerowie konta Google Ads

Dla konta menedżera możesz nadać uprawnienia właściciela administracyjnego. Uprawnienia te pozwalają zarządzać dostępem użytkowników do konta.

Aby nadać uprawnienia właściciela administracyjnego włącz je w kolumnie Właściciel administracyjny na podstronie MENEDŻEROWIE.

Sposób II – Indywidualny użytkownik

1. Zaloguj się na konto Google Ads pod adresem https://ads.google.com.

2. Wybierz NARZĘDZIA (ikona klucza w prawym górnym rogu strony), a następnie w KONFIGURACJA, kliknij na Dostęp do konta.

Menu Narzędzia na koncie Google Ads

Menu Narzędzia na koncie Google Ads

3. Zostaniesz przeniesiony do panelu, gdzie będziesz mógł dodać użytkownika. Kliknij na ikonę plusa +.

Dodaj użytkownika do konta Google Ads

Dodaj użytkownika do konta Google Ads

4. Wybierz poziom dostępu dla zaproszonego użytkownika:

Tylko e-mail – użytkownik będzie dostawał tylko maile z powiadomieniami i raporty.

Tylko do odczytu – użytkownik będzie mieć ustawiony dostęp tylko do e-maili, a dodatkowo może przyznawać dostęp tylko do e-maili innym użytkownikom oraz przeglądać kampanie, rekomendacje, narzędzia i ustawienia konta.

Standardowy – użytkownik będzie mieć uprawnienia jak w poziomie tylko do odczytu, a dodatkowo może edytować dowolną część konta i kampanii.

Administrator – użytkownik dostaje uprawnienia jak na poziomie standardowym, a dodatkowo może zarządzać zarówno dostępem do konta, jak i kontami menedżerów.

Po wybraniu poziomu dostępu wpisz adres e-mail użytkownika.

Wybierz poziom dostępu i dodaj e-mail

Wybierz poziom dostępu i dodaj e-mail

5. Kliknij Wyślij zaproszenie.

Na adres e-mail, który podałeś zostanie wysłane zaproszenie, gdy użytkownik je przyjmie uzyska dostęp do Twojego konta Google Ads.

Na zakończenie dodam jeszcze, że aby móc przydzielić użytkownikowi dostęp do konta musisz mieć odpowiednie uprawnienia. Jeśli nie możesz nadać dostępu jak w instrukcjach powyżej to oznacza, że masz za małe uprawnienia i ktoś inny administruje kontem Google Ads.

Pamiętaj jeszcze o trzech istotnych kwestiach:

  1. Dostęp do konta możesz przyznać tylko takiemu użytkownikowi, który ma konto Google.
  2. Nigdy nie wysyłać nikomu swojego hasła do konta Google! Konto Google to nie tylko Google Ads, to także inne usługi Google (np. Gmail, Dokumenty)
  3. W każdej chwili możesz usunąć dostęp do swojego konta Google Ads zarówno dla agencji, jak i użytkownika indywidualnego.

Podobne wpisy na blogu: