Jak udostępnić Google Merchant Center innej osobie?
Google Merchant Center jest narzędziem służącym do przesyłania danych o produktach i informacji o Twoim sklepie do wyszukiwarki, dzięki czemu możesz wyświetlać produkty ze swojego sklepu internetowego osobom zainteresowanym ich zakupem. Jeśli jesteś właścicielem e-sklepu i chcesz prezentować jego asortyment potencjalnym klientom poprzez Google Ads, powinieneś dać dostęp do konta Merchant Center profesjonalnej agencji, która będzie zajmować się reklamą Twoich produktów.
Jak dodać użytkownika do Google Merchant Center?
Dodanie nowego użytkownika jest czynnością łatwą i szybką. Aby to zrobić zaloguj się na swoje konto pod adresem: https://merchants.google.com/. Wybierz ikonę zębatki w prawym górnym rogu, a następnie „Osoby i dostęp” z menu kontekstowego.
Pojawi się ekran z listą użytkowników aktualnie posiadających dostęp do konta Merchant Center. W tym panelu możesz zarządzać obecnymi użytkownikami, zmieniać ich uprawnienia, usuwać lub nadawać dostępy. Kliknij w przycisk „Dodaj osobę”, aby przejść do następnego kroku.
W nowym oknie podaj adres email osoby, której chcesz udostępnić konto Merchant Center, a następnie kliknij przycisk „Dalej”
W następnym kroku wybierz rodzaj uprawnień, jakie chcesz nadać nowej osobie i kliknij w przycisk „Dodaj użytkownika”. Na podany przez Ciebie mail przyjdzie wiadomość z prośbą o akceptację. Jeśli wybrana przez Ciebie osoba zaakceptuje zaproszenie, wtedy będzie miała określony przez Ciebie dostęp do konta Merchant Center.
Jeśli posiadasz sklep internetowy i chcesz przedstawiać swoje produkty z wykorzystaniem kampanii produktowych (PLA), porównywarki cen Zakupy Google czy remarketingu dynamicznego nie obędzie się bez Google Merchant Center. Uzupełnij więc w tej usłudze informacje o firmie, dodaj plik produktowy i zacznij reklamować się w Google.