Jak stworzyć reklamę kontaktową na Facebooku?

Zastanawiasz się, w jaki sposób zdobywać kontakty do osób zainteresowanych Twoją firmą? Facebook może Ci w tym pomóc. Wszystko dzięki reklamie kontaktowej. Jednak pamiętaj, że taka reklama nie sprawdzi się w każdej branży oraz wymaga przemyślanego ustawienia. Polega na wypełnieniu formularza przez osobę zainteresowaną Twoją ofertą. Na szczęście większość danych uzupełniana jest automatycznie i właśnie w tym tkwi fenomen kampanii nastawionej na pozyskiwanie leadów. Z artykułu dowiesz się jak stworzyć taką kampanię, jakie są jej zalety i wady, a także jak zbierać kontakty, bez konieczności płacenia za reklamę.

 

Wybór celu kampanii

Wybór celu kampanii

Wybranie celu

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z Facebook Ads, ten krok nie powinien stanowić dla Ciebie problemu. Jednak, gdy dopiero zaczynasz z Menedżerem Reklam lub Power Editorem, wyjaśnię Ci jak to zrobić.

Przejdź do MR lub PE. Cel, który musisz wybrać, to Pozyskiwanie kontaktów. Pamiętaj, aby nadać nazwę swojej kampanii. Najlepiej, jeśli tworząc kampanie, będziesz kierować się już wcześniej ustaloną metodą tworzenia nazw.

Określenie grupy odbiorców

Określenie grupy odbiorców

Wybierz odbiorców i budżet

W następnym kroku określ, do kogo ma być skierowana Twoja reklama. Opcje kierowania są naprawdę szerokie. Jeśli np. zajmujesz się sprzedażą ubranek dla dzieci, możesz skierować przekaz do rodziców dzieci w określonym przedziale wiekowym. Możesz także edytować umiejscowienie. Nie we wszystkich branżach jest sens, aby formularz pozyskujący kontakty pojawiał się np. na Instagramie. Jeśli chcesz, możesz pokazywać reklamę tylko na urządzeniach mobilnych lub tylko na komputerach.

Z tego typu ustawień, które wymagane są w każdej kampanii, pozostaje jeszcze budżet. Choć reklama kontaktowa nie należy do najtańszych, w niektórych przypadkach warto z niej skorzystać.

Tworzenie nowego formularza kontaktowego

Tworzenie nowego formularza kontaktowego

Tworzenie reklamy

Wybierz format, który najbardziej Ci odpowiada. Dobrym pomysłem jest zachęcenie użytkowników do wypełnienia formularza dzięki video lub pokazowi slajdów, ale możesz do tego celu wykorzystać także grafikę.

W tekście umieść informację, że kliknięcie związane jest z przejściem do formularza, a także napisz, co potencjalny klient może zyskać po podaniu danych. Może to być np. zniżka, oddzwonienie z przedstawieniem oferty lub analiza strony pod kątem jakiejś usługi. Nie zapomnij o odpowiednim wezwaniu do działania.

Tworzenie zawartości formularza

Tworzenie zawartości formularza

Czas na stworzenie formularza

Zwróć uwagę, aby w nagłówku zawrzeć krótką informację na temat tego, co otrzyma użytkownik po przesłaniu formularza. Następnie, w jakim celu podaje swoje dane, oraz informację, że zgadza się na ich udostępnienie.

Tworzenie pytań

Tworzenie pytań

Pytania

Zastanów się jakie pytania zadać, aby uzyskane odpowiedzi były dla Ciebie przydatne. Możesz skorzystać ze standardowo ustawionych opcji np.: email, imię i nazwisko, numer telefonu, płeć, miasto lub wybrać pytania niestandardowe, które wpiszesz samodzielnie (maksymalnie trzy). Zwróć uwagę, aby nie wymagać zbyt wielu informacji. Pamiętaj także, że zazwyczaj ludzie chętniej podadzą adres email niż numer telefonu.

Ostatnim elementem ustawień reklamy kontaktowej jest ekran z podziękowaniami. Dodaj link do swojej witryny, aby potencjalni klienci mogli ją odwiedzić.

Zapamiętaj

W reklamie nastawionej na pozyskiwanie leadów ważne jest informowanie potencjalnych klientów. Zatem pisz o zaletach, jakie płyną z pozostawienia danych oraz w jaki sposób zostaną wykorzystane.

Dokładnie przemyśl pytania i nie zadawaj ich zbyt wiele. Proś tylko o te informacje, które naprawdę są Ci potrzebne. Im mniej pytań, tym więcej wypełnionych formularzy otrzymasz.

Kieruj reklamę do osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej, zwróć także uwagę na to, aby nie targetować reklamy na osoby, których dane już posiadasz.

PS. Możesz wybrać język formularza. Wystarczy, że podczas jego tworzenia klikniesz Ustawienia – zostaną Ci wyświetlone możliwe konfiguracje.

Zalety i wady reklamy na pozyskiwanie kontaktów

Największą zaletą Lead Ads jest to, że wypełnienie formularza wymaga minimalnego zaangażowania od użytkownika. Reklama wygląda jak zwykły post sponsorowany. Jednak po kliknięciu odbiorcy wyświetlony zostanie formularz. Większość danych (czasami wszystkie) będzie uzupełniona automatycznie. Poza tym cały proces pozyskiwania kontaktów odbywa się na Facebooku, nie musisz martwić się o długość ładowania strony docelowej.

Nie możesz także nie zwrócić uwagi na wzrost użytkowników urządzeń mobilnych. Uzupełnienie i przesłanie formularza z reklamy kontaktowej nie sprawi im problemu.

Oczywiście reklama kontaktowa, jak wszystko, nie jest pozbawiona wad. Tak jak wspominałam wcześniej, nie należy ona do najtańszych form kampanii. Poza tym możesz płacić za kliknięcia, które nie skończą się przesłaniem formularza, ponieważ wynikały z czystej ciekawości. Poza tym nie wszyscy chcą podawać swoje dane. Może być też tak, że pobierzesz formularz z nieprawdziwymi danymi.

Menedżer firmy

Menedżer firmy

Reklama bez reklamy

Istnieje także możliwość wstawienia na tablicę fanpage’a posta, który po kliknięciu stanie się formularzem. Jak to zrobić?

Musisz wykonać wszystkie kroki opisane wyżej, dokładnie jakbyś ustawiał reklamę, nie zapomnij jej aktywować. Odczekaj chwilę i dezaktywuj kampanię – opłata nie zostanie naliczona (chyba że będziesz czekać z wyłączeniem reklamy za długo). Dzięki temu Twoja treść z formularzem pojawi się w zakładce posty strony. Możesz wejść w zakładkę z pozycji Power Editora lub Menedżera. Wystarczy, że klikniesz trzy poziome linie znajdujące się w lewym górnym rogu strony.

Publikacja posta z reklamami

Publikacja posta z reklamami

Zobaczysz wszystkie swoje posty z reklamami. Oczywiście, jeśli wcześniej je stworzyłeś. Jeśli nie, zobaczysz tylko reklamę utworzoną przed chwilą. Wybierz post z formularzem, następnie opcję Działania i Opublikuj.

“Nie reklama” zostanie opublikowana na tablicy Twojego fanpage’a, a osoby zainteresowane usługami, które proponujesz bez problemu będą mogły zostawić swoje dane.

Biblioteka formularzy

Biblioteka formularzy

Wszystkie kontakty znajdziesz w bibliotece formularzy. Wystarczy wejść na swój fanpage, kliknąć Narzędzia do publikowania – bibliotekę formularzy znajdziesz po lewej stronie.

Podsumowanie

Formularz kontaktowy nie sprawdzi się w każdej branży. Jednak jeśli uważasz, że warto sprawdzić czy potencjalni klienci będą na niego odpowiadać, utworzenie reklamy nie jest trudne.

Daj znać czy jesteś zadowolony z pozyskanych leadów 🙂

Podobne wpisy na blogu: