Jak pozycjonować stronę w Google?
Nie ukrywam, mam świadomość, że postawiłam zasadnicze pytanie, które zadaje sobie każdy, kto chce zaistnieć w naturalnych wynikach wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. O pozycjonowaniu stron pisze się książki, więc nie mam nawet na celu wyczerpywania tematu. Celem tego artykułu jest przedstawienie, jak pozycjonować stronę w Google, z jakich elementów składa się pozycjonowanie, określenie, czy jest to zamknięty czy otwarty proces oraz czy można samodzielnie podjąć się pozycjonowania stron internetowych.
- Czym jest pozycjonowanie stron?
- Czy opłaca się samodzielne pozycjonowanie stron?
- Słowa kluczowe i co jeszcze słychać w świecie SEO?
- Czym są algorytmy Google?
- Czynniki rankingowe i ich znaczenie w pozycjonowaniu stron
- Elementy on-site a pozycjonowanie strony
- Elementy off-site a pozycjonowanie stron
- Na czym polega strategia SEO?
- Dobór słów kluczowych SEO
- Treści SEO oparte o słowa kluczowe a pozycjonowanie stron
- Pozycjonowanie stron – aspekty techniczne
- Pozyskiwanie linków na stronę internetową
- Analiza konkurencji w pozycjonowaniu stron
- Wirtualna wizytówka firmy
- Jakie efekty daje pozycjonowanie stron?
- Kiedy zobaczysz efekty?
- Od czego zależą efekty?
- Kiedy kończy się pozycjonowanie stron www?
- Podsumowanie
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie strony www ma w założeniu prowadzić do zdobycia pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Na pozycjonowanie składa się szereg elementów, które mają doprowadzić stronę www do TOP1 na wybrane słowa kluczowe.
Pozycjonowanie stron internetowych to zestaw działań mających poprawić widoczność strony internetowej na liście wyników. W skład pozycjonowania wchodzą:
- Audyt SEO strony, czyli skontrolowanie jej stanu technicznego, budowy, treści strony i innych elementów mających wpływ na pozycję w wynikach Google,
- Optymalizacja techniczna pod kątem wyszukiwarki, czyli słynne SEO,
- Linkbuilding, czyli między innymi pozyskiwanie cennych backlinków,
- Wybór odpowiednich słów kluczowych adekwatnych do zawartości strony,
- Analiza konkurencji,
- Tworzenie wartościowych treści (spr.: content marketing),
Przeczytaj, co to jest SEO, by wiedzieć więcej o procesie pozycjonowania witryny.
Pozycjonowanie to złożony proces należący do obszernej dziedziny marketingu internetowego. Można powiedzieć, że jest jednym z podstawowych filarów skutecznego prezentowania swojej oferty szerokiemu gronu odbiorców.
Zdarza się, że w oczach wielu przedsiębiorców przegrywa z rozwiązaniami takimi jak Google Ads ze względu na szybkość uzyskiwanych efektów. Zaletą systemu Google Ads jest niemal natychmiastowe działanie. Jak zobaczysz, w pozycjonowaniu stron trzeba wykonać więcej prac i uzbroić się w cierpliwość.
Warto wiedzieć, że tak jak reklamy płatne przypominają sprint, tak pozycjonowanie to raczej maraton. Trwa dłużej, ale co ważne – warto czekać.
Czy opłaca się samodzielne pozycjonowanie strony internetowej?
W internecie możesz z łatwością dotrzeć do informacji, że nie warto nawiązywać współpracy z agencją, tylko lepiej samemu pozycjonować stronę www. Być może nawet podjąłeś się tego zadania na własną rękę i teraz trafiłeś na ten artykuł, by dowiedzieć się, jak pozycjonować swoją stronę.
Przeciwnicy współpracy ze specjalistami podkreślają, że znacznie taniej jest poświęcić swój czas na SEO niż płacić agencji. Z drugiej jednak strony spójrz na to w ten sposób, że czas to pieniądz, a pozycjonowanie to skomplikowany proces, do którego należy się przygotować.
Możesz skorzystać z naszego miniporadnika w tym artykule, jednak nie zastąpi on specjalistycznego przeszkolenia w zakresie SEO. A takie przygotowanie trwa! Na dodatek prowadzenie działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich to ciągła kontrola efektów, monitorowanie działań, a także od czasu do czas niespodzianki od Google, czyli niespodziewane update’y.
Na update’y tylko czasami można się przygotować, ale zazwyczaj i tak sieją zamęt w środowisku, bo Google rzadko mówi wprost i od razu, czego dotyczyć będą zmiany. Co więcej, tak naprawdę to zespół Google zna dokładnie wszystkie czynniki rankingowe wpływające na pozycję stron, a ponadto każda aktualizacja wymaga wprowadzania zmian w strategii.
To wszystko wygląda mniej więcej tak, jak w powyższym opisie. Dzieje się dużo, naraz, i nawet specjaliści SEO zmagają się z dużymi trudnościami podczas wykonywania swoich zadań.
Wyobraź sobie, że gdzieś między górą papierologii, spotkaniem z kontrahentem, a wycieczką do hurtowni musisz jeszcze przysiąść do komputera, żeby sprawdzić, co dzisiaj wymyślił Google i co zrobić z nagłym spadkiem pozycji Twojej strony firmowej w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe.
Podsumowując ten wątek, pozycjonowanie strony na własną rękę jest możliwe, ale tak naprawdę się nie opłaca. Poświęć swój czas na bieżące zadania stojące przed przedsiębiorcą, realizuj swoje projekty, a marketing i reklamę zostaw fachowcom.
Żebyś jednak wiedział, czym będzie zajmować się specjalista, z którym nawiążesz współpracę, sprawdź, jakie zadania przed nim stoją i czego Ty, na szczęście, unikniesz.
Słowa kluczowe i co jeszcze słychać w świecie SEO?
Pozycjonowanie strony internetowej polega na takiej optymalizacji, by strona wyświetlała się na odpowiednie słowa kluczowe (inaczej frazy, ang. keywords) w wyszukiwarce. Działania składające się na pozycjonowanie stron mają za zadanie odpowiedzieć na potrzeby użytkowników oraz algorytmu.
Na przestrzeni lat pozycjonowanie w wyszukiwarce przeszło przez wiele etapów, które z perspektywy czasu dzieli się na czasy przed i po danej aktualizacji. Główne update’y Google, jakie miały miejsce w świecie SEO to:
- Panda (2011)
- Pingwin (2012)
- Koliber (2013)
- Rank Brain (2015)
- Bert (2019)
Wpływały na różne aspekty pozycjonowania, na przykład na zagadnienia związane ze słowami kluczowymi, w tym zjawiskiem określanym jako keyword stuffing, oraz pozycjonowaniem long-tail, ze spamem, jakością publikowanych treści, uczeniem maszynowym, linkowaniem zewnętrznym, czy intencją użytkownika, czyli search intent.
Poza dużymi zmianami w algorytmie istotne są także pomniejsze aktualizacje. Należą do nich m.in. Mobile First Index (2015) „nagradzająca” strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne, Exact Match Domain (2012) – dzisiaj już „przeterminowana” (dotyczyła nazw domen mających wskazywać jasno na ich zawartość) czy Product Reviews Update, która zajęła się wykrywaniem kłamliwych, spamerskich recenzji produktów w internecie.
Takie zmiany pojawiają się w branży co jakiś czas i mniej lub bardziej wpływają na widoczność strony. Tym samym robią mocne zamieszanie w wynikach wyszukiwań wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz samemu pozycjonować stronę www, musisz być przygotowany na takie sytuacje i wiążące się z tym prace optymalizacyjne na własną rękę.
Czym są algorytmy Google?
Wspomniałam o zmianach w algorytmie, a czym jest sam algorytm Google? Algorytm Google to zestaw elementów mających na celu osiągnięcie danego efektu. W przypadku Google jest to oprogramowanie badające strony internetowe i sprawdzające, czy treści oraz optymalizacja odpowiadają aktualnym założeniom.
Na podstawie takiej analizy algorytm ocenia jakość strony internetowej i ustala pozycje stron w wynikach wyszukiwania Google na dane zapytania, czyli frazy kluczowe.
Warto wiedzieć, że nie istnieje jeden algorytm. Ranking pozycji jest ustalany dzięki pracy wielu mniejszych algorytmów oceniających strony pod różnymi kątami. Dzięki nim strona wyników jest uporządkowana i spełnia swoją funkcję.
Aktualizacje algorytmów kiedyś były raczej rzadkością, dziś są na porządku dziennym i z wielu z nich nawet nie zdajemy sobie sprawy, bo nie wpływają drastycznie na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Czynniki rankingowe Google i ich znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych
Czynniki rankingowe Google to mityczny niemal zestaw elementów na stronie i poza nią, które wpływają na to, jak dany adres zostanie oceniony i jaką pozycję w wynikach wyszukiwania osiągnie. Mityczny, ponieważ jest to zbiór ponad 200 czynników, których pełen skład znał do niedawna wyłącznie Google, a specjaliści znali zaledwie mikroczęść tego zbioru, natomiast reszty musieli się domyślać.
Zobacz, jaką listę czynników udostępniono do publicznej wiadomości na blogu backlinko.com.
Dzięki temu specjaliści nie muszą działać na oślep. Czynniki rankingowe są istotne ze względu na to, że dają pojęcie o tym, co wpływa na widoczność strony i jej miejsce na liście wyników.
Elementy on-site a pozycjonowanie stron internetowych
Wspominałam, że do zbioru czynników należą elementy na stronie i poza stroną. Co to oznacza?
Elementy na stronie to tzw. on-site, a poza nią to off-site. Co wchodzi w ich skład?
Elementy on-site to między innymi:
- Treść strony (słowa kluczowe umieszczone w takim miejscach jak: strona główna, title, nagłówki SEO – przede wszystkim H1, ale także te niższego rzędu – poza nimi liczy się unikalność treści, optymalizacja obrazów i atrybuty alt, jakość contentu, tzw. topical authority);
- Linkowanie wewnętrzne, czyli część większej całości, jaką jest linkbuilding;
- Szybkość ładowania strony;
- Responsywność strony;
- Struktura strony – warto zadbać o to, aby struktura była uporządkowana, nawigacja intuicyjna dla użytkownika, a także jasna i czytelna dla robotów;
- Plik robots.txt, który jest ważny ze względu na indeksowanie strony. Zawiera informacje o tym, jakie strony mają być odwiedzane przez Googlebota i indeksowane, a które nie;
- Mapa strony, czyli sitemap, będąca ułatwieniem dla robota crawlującego oraz mająca znaczenie dla crawl budget;
- Certyfikat SSL zapewniający bezpieczeństwo witryny;
- Przekierowania, np. w wypadku, gdy zmieniasz adres url konkretnej strony;
- Użyteczność strony i inne elementy mające wpływ na UX, czyli doświadczenie użytkownika.
Elementy off-site a pozycjonowanie stron www
W skład elementów off-site wchodzą między innymi:
- Linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków (tzw. backlinków) do strony. Obok treści linkowanie zewnętrzne jest uznawane za jeden z ważniejszych czynników rankingowych, dlatego warto się na nim skupić. I co ważne, nie chodzi tu wyłącznie o liczbę linków przychodzących, ale również – a nawet przede wszystkim – ich jakość;
- Wiek domeny, jej historia i autorytet – nie bez znaczenia jest to, ile lat ma Twoja domena. Im jest starsza, tym więcej wartościowych treści może się na niej znajdować. O ile oczywiście działania optymalizacyjne były prowadzone z głową, a domena nie ma szemranej historii.
To zaledwie wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o czynniki rankingowe Google. Zarysowałam jednak szkic tego, na co w codziennej pracy musi zwracać uwagę specjalista SEO, by rzetelnie zaopiekować się daną witryną i pracować na satysfakcjonującą pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Wszystkie powyższe czynniki, a także wiele innych, mają znaczenie dla stron www i ich widoczności w Google.
Na czym polega strategia SEO?
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zaczyna się od wykonania audytu strony. Specjalista przeprowadza analizę strony, którą podsumowuje raportem. Audyt to sprawdzenie mocnych i słabych stron witryny, ocena jej zgodności z założeniami Google
Analizie podlegają np.:
- Treść strony – jej jakość, dobór słów kluczowych,
- Budowa strony;
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- Analiza konkurencji itp.
W raporcie znajduje się podsumowanie głębokiej analizy strony, propozycja strategii SEO wraz z wyszczególnieniem elementów wymagających poprawy na Twojej stronie. Dogłębne sprawdzenie zakamarków witryny i rzetelna ocena jej zawartości oraz strony konkurencji pozwalają określić, co trzeba zrobić, by poprawić widoczność strony na dane słowa kluczowe.
Audyt SEO jest niezbędny, by móc rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem. Zanim rozpoczniesz współpracę z Redseo, możesz poddać swoją stronę internetową audytowi wykonanemu przez nasz zespół SEO. Do przeprowadzenia audytu niezbędne są narzędzia, takie jak np. Google Search Console.
Na podstawie raportu z audytu, gdy zdecydujesz się podpisać umowę, prowadzone są działania mające na celu lepszą optymalizację techniczną, odpowiedni dobór słów kluczowych, tworzenie treści i poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google.
Dobór słów kluczowych SEO
Jednym z ważniejszych elementów składających się na pozycjonowanie stron internetowych jest optymalizacja strony pod kątem treści. Treści, czyli tzw. content, tworzone są w oparciu o dobór słów kluczowych. Dzięki temu strona wypełniona wartościowymi treściami będzie miała szansę wyświetlić się na konkretne zapytania i konkretne słowo kluczowe.
Dobranie słów kluczowych powinno opierać się na researchu z użyciem odpowiednich narzędzi. Narzędzia SEO to nieodłączne elementy codziennej pracy specjalisty. Wyszukiwanie słów kluczowych to nie przypadek, tylko działanie w oparciu o twarde dane. Do najpopularniejszych narzędzi do dobrania fraz należy np. Planer słów kluczowych, SEMrush, Semstorm czy Senuto.
Dzięki narzędziom specjalista nie błądzi i nie pracuje bez planu, tylko kontroluje takie elementy jak:
- wolumen wyszukiwań fraz (czyli ich popularność) w wyszukiwarce Google,
- konkurencyjność
- czy trendy i sezonowość w danej branży.
Dobór słów kluczowych jest o tyle istotny, że i tu należy zwracać uwagę na wiele kruczków i haczyków. Między innymi na to, by nie doszło w obrębie witryny do kanibalizacji treści, czy też aby dana fraza była jak najlepiej dobrana pod konkretną podstronę.
Gdzie umieścić słowa kluczowe?
- Tytuł strony (meta title),
- Adresy URL,
- Nagłówki SEO (podczas pracy nad treściami, zwróć też uwagę na hierarchię nagłówków, która nie jest bez znaczenia dla SEO),
- Meta description,
- W naturalnych miejscach w treści,
- Opisy alt grafik, zdjęć i obrazów,
- Anchory.
Treści SEO oparte o słowa kluczowe a pozycjonowanie stron
Samo dobranie fraz to nie wszystko. Równie istotnym elementem, jest tworzenie wartościowych treści na podstawie słów kluczowych SEO. Pozycjonowanie stron internetowych na początku zazwyczaj skupia się na pozyskaniu słów kluczowych o bardziej niszowym charakterze.
Należą do nich głównie frazy long tail, czyli długoogonowe. Jest tak, ponieważ zdobycie widoczności na główne frazy (tzw. ogólne) jest znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne. Dlatego lepiej zacząć niejako od tego „ogona” i budować content w tym zakresie.
Treści SEO, do których tworzenia wykorzystuje się zasady określane jako webwriting, powinny pojawić się w zasadzie w każdym zakątku Twojej strony, m.in.:
- Na stronie głównej,
- Na blogu (blog firmowy i blog sklepu internetowego to znakomite miejsca do umieszczenia treści!),
- W zakładkach sklepu (tutaj umieszcza się opisy kategorii i opisy produktów, jakie masz w ofercie),
- Nie zapominaj o takich miejscach, jak zakładka Kontakt lub zakładka O nas, które nie powinny pozostać puste i warto je odpowiednio zoptymalizować pod kątem treści.
Na każdą konkretną podstronę należy dopasować określone frazy, absolutnie nie powinno dojść do sytuacji, w której te same słowa kluczowe znajdują się na kilku podstronach. W takim wypadku ma miejsce duplikacja treści, czyli zdecydowanie negatywne zjawisko.
Myślę, że warto w tym momencie wspomnieć także o tym, że istnieją różne rodzaje słów kluczowych SEO, które należy dopasować do intencji użytkownika. Istnieją zapytania informacyjne, zakupowe czy wspomniane long tail, lokalne oraz kilka innych. Dobranie niewłaściwej frazy do konkretnej podstrony może nie przynieść oczekiwanej skuteczności działań.
Treści nie powstają przypadkowo, do pomocy w pisaniu wykorzystuje się specjalistyczne edytory tekstowe obsługiwane przez contentowca. Dzięki temu tekst zawiera odpowiednie nasycenie słów kluczowych, ma zalecaną długość itp.
Dzięki temu, że nad treściami pracuje fachowiec, który używa narzędzi, unikasz zjawiska określanego jako thin content. Są to treści niskiej jakości, które nie są korzystne dla Twojej strony.
Pozycjonowanie strony internetowej – aspekty techniczne
W pozycjonowaniu strony niezwykle ważne są także aspekty techniczne na Twojej stronie. Jeśli więc chcesz zająć się samodzielnym pozycjonowaniem strony, dobrze, abyś znał podstawy HTML, bo Google zwraca uwagę na kod na stronie.
Techniczne SEO to zagadnienia, których część pojawiła się już przy omawianiu czynników rankingowych, czyli np.:
- Mapa strony,
- Plik Robots.txt
- Meta tagi,
- Dane strukturalne,
- Certyfikaty SSL,
- Przekierowania,
- Adresy URL – ważne jest zoptymalizowanie ich, jeśli tego wymagają,
- Opracowanie struktury linkowania wewnętrznego,
- Optymalizacja strony pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych.
Do pracy nad zagadnieniami technicznymi niezbędne są narzędzia SEO. Specjaliści wykorzystują m.in. takie wsparcie jak Google Search Console czy Screaming Frog oraz wiele innych. Dzięki nim seowiec otrzymuje informacje o ewentualnych problemach na stronie, pojawiających się błędach itp.
Pozyskiwanie linków dla strony internetowej
Pozyskiwanie linków to element wspomnianego linkbuildingu należącego do działań off-site. Polega na tym, że na stronach zewnętrznych pojawia się wzmianka o Twojej firmie z załączonym anchorem prowadzącym do wybranego miejsca w obrębie Twojej witryny,
Anchor to tekst-kotwica pośrednio lub bezpośrednio nawiązujący do tematyki Twojej strony, oferty sklepu itp. Po kliknięciu przenosi użytkownika pod wskazany w anchorze adres. Dla Google anchor prowadzący z zewnętrznej strony do Ciebie oznacza, że Twoja strona jest godna zaufania, bo inni ją wspominają. Może mieć wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Warto dbać o swoją reputację, więc zaleca się przemyślane wybieranie adresów, pod którymi podlinkujesz swoją stronę internetową.
Wygląda to wszystko na oczywistość, ale podczas pracy nad backlinkami należy zwrócić uwagę np. na:
- Jakość strony, na której umieścisz anchor z linkiem,
- Treść tekstu kotwicy,
- Adres, pod który prowadzi zamieszczony link.
Kiedyś w pozycjonowaniu strony z użyciem backlinków liczyła się liczba linków – im więcej, tym lepiej. Sytuacja się zmieniła i teraz niezwykle ważne jest wybranie odpowiednich stron, na których pojawi się odnośnik do Twojego adresu. Dobrze, gdy linki pojawiają się na stronach powiązanych w jakiś sposób z Twoją branżą oraz gdy są to zaufane serwisy.
Gdzie i co publikować dla pozyskiwania linków?
- Blogi kontrahentów biznesowych,
- Wiarygodne sewisy informacyjne,
- Artykuły sponsorowane na platformach oferujących publikację takich treści,
- Artykuły gościnne na zaprzyjaźnionych blogach.
Jak ważna jest analiza konkurencji?
Pozycjonowanie strony internetowej nie dzieje się w próżni. Trzeba czasami zabawić się w podglądacza i sprawdzić, co tam słychać u konkurencji. Co ważne, Twoją konkurencją nie zawsze są te firmy, o których myślisz w pierwszym momencie.
Najlepiej otworzyć wybrane narzędzie do analizy strony konkurencji, np. Senuto czy Ahrefs, i tam zorientować się, z kim konkurujesz w środowisku internetowym. Ta lista nie zawsze będzie zgodna z tą, która rysuje Ci się w głowie na podstawie własnych rozważań.
Analiza konkurencji polega na:
- Podejrzeniu strategii konkurencji,
- Określeniu wspólnych słów kluczowych i tzw. content gap
- Sprawdzeniu strategii link buildingu Twoich konkurentów,
- Skontrolowaniu treści publikowanych na stronie konkurencji itp.
Co daje taka analiza? Przede wszystkim pokazuje Ci, z kim realnie konkurujesz w internecie o uwagę tej samej grupy docelowej. Poza tym wskazuje, jakie słowa kluczowe powinieneś wziąć pod uwagę w swojej strategii, jak wyglądają strony internetowe konkurencji oraz w jaki sposób prowadzą proces pozyskiwania linków.
Wizytówka firmy w internecie a pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie strony to różne działania mające na celu poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Należy do nich także stworzenie wirtualnej wizytówki firmy, jaką jest Google Moja Firma (Google My Business)
Dodanie strony do wizytówki w panelu Google My Business wskazuje na profesjonalny charakter Twojej działalności. Powinna zawierać informacje o firmie, kontakt oraz opis oferty. Masz tam możliwość dodawania aktualizacji i zdjęć.
Wszystko to jest cenne z punktu widzenia SEO, ale także potencjalnych klientów, którzy wpiszą nazwę Twojej marki lub powiązane z nią słowa kluczowe w wyszukiwarce Google i w odpowiedzi na zapytanie wyświetli się im Twoja strona i wizytówka.
Co więcej, wizytówka ma znaczenie w działaniach określanych jako pozycjonowanie lokalne (local SEO). Opiera się ono między innymi o wspomniane wcześniej frazy typu lokalnego. Wskazują one na obszar, w jakim działa firma i są interesujące dla wielu użytkowników.
Do fraz lokalnych należą np. fryzjer Bydgoszcz, sklep zielarski Jeżyce itp.
Jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, docierać do użytkowników z bliskiego otoczenia, bo taki charakter ma Twoja oferta, koniecznie stwórz swoją wizytówkę.
Jakie efekty daje pozycjonowanie strony www?
Jakie efekty zawdzięczamy pozycjonowaniu stron internetowych?
- Zwiększenie widoczności wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.
- Więcej słów kluczowych w TOP 10 czy TOP 3.
- Trafny wybór słów kluczowych, które są cenne w wyszukiwarce Google.
- Wzrost ruchu organicznego na Twojej stronie (kluczowe są w tej kwestii optymalizacja techniczna strony internetowej, backlinki, przystosowanie strony internetowej pod urządzenia mobilne itp.).
- Dodatkowym efektem większego ruchu organicznego jest zwiększenie sprzedaży.
- Dzięki lepszej widoczności Twojej strony zwiększa się świadomość Twojej marki w oczach konsumentów (w tym także lokalnie dzięki pozycjonowaniu lokalnemu czy wizytówce Google).
Największą korzyścią pozycjonowania jest niewątpliwie wzrost widoczności strony internetowej, na którym idą kolejne efekty w postaci większej liczby transakcji, budowania wizerunku marki czy także poprawienia jakości strony.
Brzmi to tak obiecująco, że pewnie chcesz wiedzieć, ile zajmuje pozycjonowanie stron?
Kiedy zobaczysz efekt pozycjonowania Twojej strony?
Nawet profesjonalne pozycjonowanie stron nie przynosi natychmiastowych efektów. Pamiętasz, jak pisałam o maratonie? Nieważne, czy optymalizujesz poszczególne podstrony serwisu samodzielnie, czy zlecasz to specjaliście, oczekiwany efekt nie pojawi się od razu.
Zakłada się, że pierwsze widoczne efekty, np. w postaci wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na dane frazy, możesz zobaczyć po trzech miesiącach.
Zauważ, że na samym początku prac pozycjonerskich wykonuje się audyt SEO strony internetowej, który – w zależności od rozbudowania witryny – zajmuje od kilku godzin do paru dni. Po wykonaniu audytu i sporządzeniu z niego notatki, należy odnieść się do takiego raportu i egzekwować zalecenia.
Proces naprawiania błędów lub dostosowanie strony do wymagań zalecanych przez specjalistę również może trwać co najmniej kilka dni, a nawet tygodni. Niekiedy wymaga skontaktowania się z innymi fachowcami, np. webmasterem.
Równocześnie powinna zostać stworzona (wstępna) strategia pozycjonowania. Zostanie ona wdrożona, gdy zostanie zakończone dostosowanie strony do zaleceń z audytu.
Dopiero wtedy mogą na dobre rozpocząć się działania specjalisty SEO, które mają doprowadzić Twoją stronę internetową do sukcesu.
Od czego zależą efekty w pozycjonowaniu strony?
Warto też pamiętać, że wiele w pozycjonowaniu stron – także w kwestii oczekiwania na efekty – zależy od wielu czynników, takich jak:
- Specyfika branży, w której działasz,
- Konkurencyjność,
- Jakość i liczba linków przychodzących,
- Dobór słów kluczowych,
- Rozbudowanie oferty,
- Regularnie dostarczane treści na stronę internetową itp.
Dlatego warto nawiązać kontakt z agencją, dzięki czemu uzyskasz współpracę ze specjalistami, którzy zadbają o każdy detal w zakresie SEO.
Kiedy możesz zakończyć proces pozycjonowania?
Kiedy kończy się pozycjonowanie stron? Jakkolwiek brutalnie to nie zabrzmi, trzeba mówić o tym głośno – nie kończy się. To proces, który trwa tak długo, jak długo chcesz, by Twoja strona była dobrze widoczna wyszukiwarce Google.
Jak podejrzewam, nie przewidujesz końca tej przygody.
Dlatego prace pozycjonerskie na swojej stronie musisz utrzymywać przez cały czas. Dzięki temu możliwe jest:
- stałe kontrolowanie wyników,
- dostarczanie contentu
- czy aktualizowanie listy potrzebnych słów kluczowych zorientowanych na poszczególne podstrony serwisu.
Podsumowanie informacji o tym, jak pozycjonować stronę w Google
Udało mi się chyba nakreślić najważniejsze kwestie dotyczące tego, jak pozycjonować stronę w Google.
Jeśli chcesz zobaczyć swoją stronę internetową na szczycie listy w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy, czas rozpocząć pozycjonowanie stron. Przyda Ci się wiedza i doświadczenie specjalistów, dlatego zwróć się do agencji, np. Redseo.
Skontaktuj się z nami, a wesprzemy Cię w działaniach biznesowych, oferując nie tylko pozycjonowanie stron internetowych, ale również pozycjonowanie sklepów internetowych czy reklamy Google Ads.