Jak dodać inną osobę do swojego kanału na YouTube?

Blob

Udzielenie dostępu do kanału na YouTube jest potrzebne, jeśli tworzysz go z innym użytkownikiem lub rozpoczynasz współpracę z agencją marketingu internetowego. Nadanie dostępu nowej osobie może sprawić nieco kłopotu. Dlatego dowiedz się, jak zrobić to krok po kroku.

Osobisty kanał, czy konto marki?

Konto Google pozwala Ci na oglądanie filmów na YouTube i subskrybowanie kanałów. Natomiast, gdy chcesz dodawać własne wideo, musisz utworzyć kanał. Jeśli ma on służyć współpracy z innymi osobami, musisz połączyć go z kontem marki.

Ustawienia kanału na YouTube

Ustawienia kanału na YouTube

Konto marki

Żebyś mógł dodać inną osobę do kanału na YouTube, musi on zostać połączony z kontem marki. Oczywiście teoretycznie możesz podać komuś login i hasło, jednak nigdy tego nie rób! Dzięki nadaniu uprawnień nie tracisz kontroli nad tym, co dzieje się na kanale, a w razie potrzeby szybko usuniesz byłego współpracownika.

Nie wiesz, czy Twój kanał jest połączony z kontem marki? Możesz sprawdzić to w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że klikniesz link: https://www.youtube.com/account_advanced# lub bezpośrednio z YouTube przejdziesz do ustawień zaawansowanych.

Tam uzyskasz informacje, czy masz kanał, a jeśli tak, to czy jest on połączony z kontem marki.

Przenoszenie kanału na konto marki

Przenoszenie kanału na konto marki

Odwiedzając wspomniany wcześniej link (https://www.youtube.com/account_advanced#), pod informacjami o koncie, znajdziesz opcję “Przenieś kanał na konto marki”.

Przenoszenie kanału na konto marki

Przenoszenie kanału na konto marki

Jeśli Twoja firma prowadzi już kanał na YouTube, a także ma konto w Google Moja Firma, to kanał powinien zostać powiązany z kontem marki. Jeśli tak nie jest, prawdopodobnie wizytówka i kanał zostały założone przy wykorzystaniu innych adresów e-mail. Jest jednak proste wyjście z tej sytuacji.

Dodaj nowego użytkownika w wizytówce Google Moja Firma podając adres e-mail powiązany z kontem na YouTube.

Jeśli nie masz konta marki, nie masz z czym połączyć kanału, musisz je utworzyć. Zrobisz to, przechodzą tutaj: https://www.youtube.com/channel_switcher.

Tworzenie nowego konta marki

Tworzenie nowego konta marki

Wybierz “+Utwórz nowy kanał”, a następnie podaj nazwę konta marki. Konto marki jest gotowe! Zostało połączone z kanałem. Możesz to sprawdzić – https://www.youtube.com/account_advanced.

Dodawanie i usuwanie menedżerów

Dodawanie i usuwanie menedżerów

Dodaj osoby do kanału marki

Aby dodać nową osobę do kanału na YouTube, przejdź na stronę: https://www.youtube.com/account, a następnie kliknij “Dodaj lub usuń menedżerów”.

Zarządzanie uprawnieniami konta marki

Zarządzanie uprawnieniami konta marki

Po kliknięciu ikony znajdującej się w prawym, górnym rogu okienka, będziesz mógł dodać nowych użytkowników do konta marki.

Dodawanie nowych użytkowników - wybór roli

Dodawanie nowych użytkowników – wybór roli

Każdej z dodawanych osób możesz nadać rolę:

  • Właściciela – to najwyższe uprawnienia. Właściciel może m.in.: nadawać i odbierać role innym użytkownikom na koncie marki, usunąć kanał.
  • Menedżera – osoba o tych uprawnieniach, będzie mogła edytować informacje o koncie marki, zarządzać filmami, będzie miała dostęp do statystyk, ale nie będzie mogła zarządzać rolami.
  • Menedżera ds. komunikacji – to najniższy poziom uprawnień. Nie mogą oni korzystać z kanału na YouTube ani nadawać uprawnień, ale mogą edytować informacje o koncie marki.

Podsumowanie

Jak widzisz, dodanie nowych osób do kanału swojej firmy na YouTube nie jest skomplikowane pod warunkiem, że masz konto marki.

Po przydzieleniu uprawnień, wystarczy, że użytkownik odbierze maila z informacją o przypisaniu go do konta marki i zaakceptuje zaproszenie. Już po chwili będziecie mogli rozpocząć współpracę na kanale.

Opublikowano w Blog Redseo: , aktualizacja: