Ile kosztuje reklama w聽Google Ads? 馃挵 Przyk艂ady 2023 [wideo]

Ile kosztuje reklama w Google Ads? Blob

Ile kosztuje reklama w Google Ads? To pytanie, kt贸re s艂ysz臋 najcz臋艣ciej. W tym wpisie przybli偶臋 ile kosztuje reklama w Google Ads i od czego to zale偶y. Poka偶臋 te偶 konkretne i aktualne przyk艂ady oraz kwoty. Zapraszam do czytania oraz obejrzenia wideo.

Najcz臋stszym pytaniem jakie s艂ysz臋 od os贸b rozpoczynaj膮cych przygod臋 z marketingiem internetowym jest 鈥Ile kosztuje reklama w Google Ads?鈥 I jest to oczywi艣cie bardzo dobre pytanie. Bo jak w og贸le dzia艂a reklama w Google Ads je偶eli chodzi o wydatki?

Ile kosztuje reklama w Google Ads, wideo: https://www.youtube.com/watch?v=QU4T6jf50hk

Bud偶et kampanii Google Ads

Ka偶da kampania w Google Ads ma sw贸j bud偶et dzienny. Jest to maksymalna kwota jak膮 w ci膮gu dnia mo偶e wyda膰 kampania na emisj臋 Twoich reklam. Je偶eli wi臋c mamy na przyk艂ad dwie kampanie reklamowe z bud偶etem dziennym 50 z艂 ka偶da, to 艂膮cznie mamy bud偶et 100 z艂 dziennie na ca艂o艣膰, co daje oko艂o 3000 z艂 bud偶etu miesi臋cznego.

Kampanie Google Ads dzia艂aj膮 na bud偶etach dziennych i tak te偶 s膮 ustawiane, ale wygodniej je planowa膰 czy rozlicza膰 w cyklach miesi臋cznych, dlatego pisz膮c o bud偶ecie zwykle b臋d臋 mia艂 na my艣li bud偶et miesi臋czny.

Czy w Google Ads jest jaki艣 minimalny bud偶et, aby m贸c zacz膮膰 reklamowa膰 si臋 w Google? Ot贸偶 nie ma 鈥 mo偶emy uruchomi膰 kampani臋 nawet z bud偶etem dziennym 1 grosz! Oczywi艣cie zasi臋g takiej kampanii b臋dzie znikomy, przy odrobinie szcz臋艣cie uzyskamy kilka wy艣wietle艅. Ale istotne jest to, 偶e reklamowa膰 si臋 w Google mo偶emy z dowoln膮 kwot膮, a to otwiera drzwi nawet najmniejszym firmom z minimalnymi 艣rodkami na reklam臋.

Planowanie bud偶etu kampanii

Wiemy ju偶 czym jest bud偶et kampanii, ale jaki bud偶et b臋dzie odpowiedni do reklamy, kt贸r膮 chcemy stworzy膰? Najpro艣ciej b臋dzie to rozwin膮膰 na przyk艂adzie kampanii tekstowej w Google na s艂owa kluczowe, czyli link贸w sponsorowanych.

Za艂贸偶my, 偶e mamy ju偶 wybrane s艂owa kluczowe po kt贸rych chcieliby艣my si臋 reklamowa膰 w Google. Dla uproszczenia, za艂贸偶my, 偶e interesuje nas reklama w j臋zyku polskim na ca艂膮 Polsk臋. Do oszacowania bud偶etu jaki b臋dzie dla nas odpowiedni mo偶emy wykorzysta膰 narz臋dzie Planer s艂贸w kluczowych dost臋pny na koncie Google Ads.

Po dodaniu s艂贸w kluczowych do Planera, ten poinformuje nas o orientacyjnych kosztach pojedynczego klikni臋cia w reklam臋 oraz zaproponuje bud偶et na kampani臋.

Dodaj do聽planu kampanii
Propozycje s艂贸w kluczowych i stawek za klikni臋cie CPC
Przegl膮d planu kampanii z聽Planera
Przegl膮d planu i koszt贸w w Planerze s艂贸w kluczowych

Oczywi艣cie Planer s艂贸w kluczowych podaje nam jedynie prognoz臋, a nie dok艂adn膮 wycen臋, ale mo偶na go u偶y膰 jako 藕r贸d艂o podstawowej informacji. Szacowane przez Planer stawki za klikni臋cia i zasi臋g kampanii tak偶e jest orientacyjny. Od czego zale偶膮 koszty klikni臋cia w reklam臋, to temat na osobny artyku艂.

Mamy wi臋c okre艣lony bud偶et na kampani臋 link贸w sponsorowanych w Google, ale co z innymi typami kampanii, jak na przyk艂ad reklama graficzna czy remarketing? Tutaj planer s艂贸w kluczowych niestety nie pomo偶e. Je偶eli nie masz wi臋kszych do艣wiadcze艅 w tym zakresie i s膮 to Twoje pocz膮tki z reklam膮 Google Ads, to sugerowa艂bym przeznaczy膰 na reklam臋 display i remarketing oko艂o 20-30% bud偶etu przeznaczonego na reklam臋 tekstow膮 w wyszukiwarce.

Dlaczego? Reklama display鈥檕wa ma praktycznie nieograniczone mo偶liwo艣ci zasi臋gu i wydawania 艣rodk贸w. M贸wi膮c wprost 鈥 w Sieci Reklamowej Google mo偶na 鈥減rzepali膰鈥 ka偶de pieni膮dze, a przecie偶 nie o to chodzi.

Z tego powodu zaczynaj膮c prac臋 z Google Ads, przeznaczenie 20-30% bud偶etu wyszukiwarki na display jest rozs膮dne i bezpieczne, przy dobrze ustawionych kampaniach. Je偶eli jeste艣 wi臋kszym reklamodawc膮 i Twoje potrzeby s膮 wi臋ksze, s膮 tak偶e sposoby planowania bud偶etu na display wzgl臋dem tego jak du偶e zasi臋gi chcemy uzyska膰. Jest to jednak temat na inny artyku艂.

A co z reklam膮 produktow膮 dla sklep贸w internetowych? Tutaj tak偶e Planer s艂贸w kluczowych nie pomo偶e, poniewa偶 w takiej kampanii nie ma s艂贸w kluczowych, a jedynie produkty. Im wi臋cej produkt贸w w sklepie internetowym chcemy reklamowa膰, tym wy偶szy bud偶et nale偶y przeznaczy膰.

Je偶eli przyk艂adowo bud偶et miesi臋czny na kampani臋 produktow膮 wynosi 3000 z艂, a nasz sklep reklamuje 1000 produkt贸w, to wychodzi 艣rednio 10 groszy dziennego bud偶etu na promocj臋 jednego produktu. Jak si臋 domy艣lasz to nie wiele.

Czy bud偶et Google Ads mo偶e by膰 za ma艂y lub za du偶y?

Co si臋 stanie je偶eli bud偶et naszej kampanii jest za ma艂y, mniejszy ni偶 rekomenduje Planer lub w艂a艣nie jest niski w przeliczeniu na liczb臋 produkt贸w w sklepie internetowym. W Google Ads nie jest to problemem, po prostu Twoja reklama b臋dzie wy艣wietla艂a si臋 mniejszej liczbie Internaut贸w, kt贸rzy szukaj膮 Twoich s艂贸w kluczowych czy produkt贸w. Przy ograniczonym bud偶ecie, cz臋艣膰 Internaut贸w po prostu nie zobaczy Twojej reklamy w Google.

Jak sprawdzi膰 czy m贸j bud偶et jest odpowiedni, czy ograniczony? W nied艂ugim czasie przygotuj臋 osobny odcinek o prowadzeniu kampanii Google Ads z ograniczonym bud偶etem, gdzie poka偶臋 jak to sprawdzi膰 i podpowiem jak radzi膰 sobie w takich sytuacjach.

Odwracaj膮c sytuacj臋, czy bud偶et na reklam臋 w Google mo偶e by膰 za du偶y? W przypadku link贸w sponsorowanych czy reklamy produktowej, bud偶et mo偶na skalowa膰 do pewnego momentu, w kt贸rym jest ju偶 tak dobry, 偶e praktycznie ka偶dy szukaj膮cy w Google zobaczy nasz膮 reklam臋. To jest punkt, gdzie dalsze podnoszenie bud偶etu ju偶 nie wiele zmieni. Nawet je偶eli ustawisz bud偶et dzienny bardzo wysoki, Google po prostu nie wyda tych 艣rodk贸w, pozostan膮 one na Twoim koncie.

Ogromn膮 zalet膮 reklam w Google Ads jest to, 偶e bud偶et dzienny kampanii mo偶emy zawsze zmieni膰 w dowolnym momencie. Je偶eli na jaki艣 czas chcemy zwi臋kszy膰 zasi臋g kampanii, mo偶emy podnie艣膰 jej bud偶et. Je偶eli z jakich艣 powod贸w chcemy ograniczy膰 wydatki, mo偶emy zmniejszy膰 bud偶et lub wstrzyma膰 ca艂kiem kampani臋.

Ile kosztuje obs艂uga Google Ads przez agencj臋 SEM?

Je偶eli reklamy Google Ads realizuje dla Ciebie agencja SEM lub freelancer, to poza bud偶etem reklamowym do Google, nale偶y wzi膮膰 tak偶e pod uwag臋 wynagrodzenie agencji za jej prac臋. Ile kosztuje wsp贸艂praca z agencj膮 SEM i jak wygl膮da taka wsp贸艂praca ju偶 wkr贸tce w osobnym artykule z wideo. Zwykle obs艂uga kampanii Google przez agencj臋 to inwestycja rozpoczynaj膮ca si臋 od kilkuset z艂otych miesi臋cznie.

Przyk艂adowe wydatki na Google Ads

Ok, wiesz ju偶 jak dzia艂aj膮 bud偶ety w Google i jak je planowa膰. Przejd藕my wi臋c do obiecanych przyk艂ad贸w.

Przyk艂ad 1

Przyk艂ad ile kosztuje reklama Google Ads

Pierwszy przyk艂ad to us艂ugi kosmetyczne. Kampania lokalna na wi臋ksze miasto w Polsce. Mamy tu dwie kampanie link贸w sponsorowanych o 艂膮cznym bud偶ecie oko艂o 1000 z艂 miesi臋cznie. Udzia艂 wy艣wietle艅 tej kampanii to oko艂o 30%, co oznacza, 偶e bud偶et jest ograniczony i oko艂o 30% Internaut贸w widzi reklamy tego klienta. W tym przypadku bud偶et na wyszukiwark臋 m贸g艂by by膰 w okolicach 3000 z艂. NA tym koncie reklamowym dzia艂a jeszcze niewielka kampania banerowa, remarketingowa z bud偶etem oko艂o 150 z艂 miesi臋cznie.

Przyk艂ad 2

Przyk艂ad ile kosztuje reklama Google Ads

Kolejny przyk艂ad to firma us艂ugowa z bran偶y przemys艂owo-budowlanej. Jest tu 7 kampanii tekstowych kierowanych na wojew贸dztwo. Miesi臋czny bud偶et wynosi tutaj oko艂o 3100 z艂 i podobnie jak w poprzednim przypadku, udzia艂 wy艣wietle艅 tej kampanii wynosi oko艂o 30%. Oznacza to, 偶e optymalny bud偶et m贸g艂by by膰 tutaj w okolicach 9000 z艂. Poza reklam膮 na wyszukiwark臋, dzia艂a tak偶e mikroskopijna kampania remarketingowa z bud偶etem oko艂o 50 z艂 miesi臋cznie.

Przyk艂ad 3

Przyk艂ad ile kosztuje reklama Google Ads

Przyk艂ad sklepu internetowego sprzedaj膮cego akcesoria elektroniczne. Na tym koncie reklamowym dzia艂aj膮 2 kampanie link贸w sponsorowanych i ich 艂膮czny bud偶et to oko艂o 500 z艂 miesi臋cznie. Kampanie te s膮 bardzo ograniczone bud偶etem, poniewa偶 ich zasi臋g jest mniejszy ni偶 10%, co oznacza, 偶e bud偶et m贸g艂by by膰 10 razy wi臋kszy.

Dzia艂aj膮 tutaj tak偶e 3 kampanie produktowe o 艂膮cznym bud偶ecie oko艂o 9000 z艂 i udziale w wy艣wietleniach na poziomie 45%. Mniej wi臋cej po艂owa szukaj膮cych produkty, widzi reklam臋 tego sklepu. Bud偶et m贸g艂by by膰 wi臋c dwa razy wy偶szy. Sklep posiada oko艂o 1500 produkt贸w, jednak nie wszystkie s膮 reklamowane.

Ten sklep internetowy ma tak偶e ma艂膮 kampani臋 remarketingow膮 z bud偶etem 450 z艂 i kampani臋 Discovery z ma艂ym bud偶etem do 150 z艂.

Przyk艂ad 4

Przyk艂ad ile kosztuje reklama Google Ads

Kolejnym przyk艂adem jest sklep internetowy z wyposa偶eniem domu. Posiada oko艂o 100 produkt贸w. W tym sklepie aktywne s膮 3 kampanie link贸w sponsorowanych z 艂膮czny bud偶et oko艂o 1600 z艂, co daje mniej ni偶 10% zasi臋gu w wyszukiwarce. To nie wiele i oznacza, 偶e bud偶et m贸g艂by by膰 nawet 10 razy wi臋kszy.

Dzia艂aj膮 tak偶e 2 kampanie produktowe z bud偶etem 4000 z艂, co przek艂ada si臋 na ponad 60% udzia艂u w wy艣wietleniach. Bud偶et na kampanie produktowe m贸g艂by by膰 wi臋c w okolicy 7000 z艂.

Aktywne s膮 tak偶e kampanie banerowe z niewielkim bud偶etem 300 z艂 miesi臋cznie.

Podsumowanie

Licz臋, 偶e powy偶sze realne przyk艂ady wydatk贸w reklamowych na Google Ads przybli偶y艂y Ci ile kosztuje reklama w Google. Ka偶da z tych firm ma w jakim艣 stopniu ograniczony bud偶et, jednak nawet mimo to, kampanie s膮 skuteczne i op艂acalne dla klient贸w. Znaj膮c udzia艂 wy艣wietle艅 prowadzonej kampanii wiemy jak bardzo mo偶na jeszcze skalowa膰 kampanie bud偶etem i zwi臋ksza膰 jej zasi臋g.

Mam nadziej臋, 偶e artyku艂 Ci臋 zainteresowa艂 i przybli偶y艂em Ci ile mo偶e kosztowa膰 reklama w Google Ads. Ka偶da firma i ka偶dy sklep internetowy to osobny przypadek i zawsze nale偶y zaplanowa膰 bud偶ety indywidualnie pod nasze mo偶liwo艣ci i cele jakie chcemy osi膮gn膮膰.

Je偶eli masz pytania w temacie Google Ads 鈥 艣mia艂o napisz w komentarzu lub wy艣lij do nas e-mail, postaramy si臋 pom贸c.

Chcia艂by艣 wykorzysta膰 reklam臋 w Google Ads do promowania swojego sklepu internetowego lub firmy napisz do nas. Zesp贸艂 Redseo pomo偶e w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google Ads

opublikowano: , ostatnia aktualizacja: