Grupy odbiorców na Facebooku. Poznaj możliwości targetowania reklam

0
(0)

Wiele razy słyszałeś, że reklamy na Facebooku są skuteczne, ponieważ docierają do konkretnej grupy odbiorców? Zastanawiasz się, co to znaczy? Zanim zainwestujesz w Facebook Ads, poznaj możliwości kierowania reklam, jakie daje Power Editor.

Statystyki grup odbiorców

Statystyki grup odbiorców

Grupa docelowa

Żeby reklama była skuteczna, musi być skierowana do właściwych osób. Jest wiele sposobów, aby taką grupę znaleźć. Jeśli działasz już jakiś czas na rynku, możliwe, że na podstawie własnego doświadczenia wiesz, kim mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Wiadomo jednak, że im bardziej zastanowisz się nad grupą docelową, tym dokładniej poznasz jej potrzeby.

W celu określenia odbiorców pomocne jest np. narzędzie Facebook Audience Insights. Znajdziesz je w Menedżerze reklam. Wystarczy, że w rozwijanym menu wybierzesz “Statystyki grup odbiorców”. Następnie wprowadź niezbędne dane, a uzyskasz informacje m.in. na temat wieku, płci, wykształcenia odbiorców. Zwróć uwagę na ustawienie właściwej lokalizacji.

Spróbuj także zbudować personę, czyli określić idealnego odbiorcę. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, polecam artykuł Pawła Tkaczyka dotyczący właśnie tego zagadnienia.

Oczywiście możesz skorzystać także z zewnętrznych narzędzi dostępnych na rynku. Jeśli masz także stronę www, koniecznie zacznij używać Google Analytics. Prócz informacji o odbiorcach, uzyskasz jeszcze wiele innych, przydatnych danych.

Ustawienia odbiorców w czasie tworzenia reklamy

Ustawienia odbiorców w czasie tworzenia reklamy

Odbiorcy na Facebooku

Odbiorców ustawisz w zestawie reklam w Power Editorze lub Menedżerze reklam. Power Editor jest to bardziej zaawansowana wersja narzędzia reklamowego, z którego polecam korzystać od samego początku. Jeśli planujesz samodzielnie promować posty, pamiętaj, aby nigdy nie robić tego przez przycisk “promuj post”sprawdź dlaczego.

Zestaw reklam

W zestawie reklam ustawisz lokalizację, wiek, płeć i język. Jeśli jednak Twoi potencjalni klienci posługują się takim językiem, jak w wybranej lokalizacji, zostaw to miejsce puste. Natomiast, gdy chcesz np. trafić do osób, które mówią po angielsku, a zamieszkują Polskę, wtedy w sekcji język, wpisz angielski.

Po ustawieniu podstawowych danych możesz przejść do “szczegółowych opcji targetowania”. To opcja, która daje naprawdę wiele możliwości. Dzięki wybraniu kilku z dostępnych pozycji zasięg zacznie się zawężać, a Twoja reklama dotrze do osób bardziej zainteresowanych Twoją firmą. Korzystając ze szczegółowego targetowania, określisz: demografię (m.in. wykształcenie, wydarzenia z życia, pracę), zainteresowania, zachowania (m.in.: aktywność cyfrowa, podróże, nawyki zakupowe).

Prócz wybrania dodatkowych danych, możesz także dalej zawężać grupę. Oznacza to, że wybierasz osoby, które muszą spełnić jeszcze jakieś dodatkowe kryteria, np. być w związku małżeńskim (ogólne kryterium) i prowadzić własną firmę (zawężenie).

Ciekawą opcją jest także wykluczanie odbiorców. Tu sprawa jest prosta. Z wybranej grupy, określasz np. zainteresowania lub zachowania osób, do których nie chcesz kierować swojej reklamy.

Kolejną możliwością jest skierowanie reklamy do osób, które lubią Twój fanpage lub do ich znajomych. Możesz także wykluczyć swoich fanów. Takie same opcje dostępne są w przypadku korzystania z aplikacji. Jeśli utworzyłeś wydarzenie, swoją promocję możesz pokazać użytkownikom, którzy na nie odpowiedzieli lub wykluczyć ich.

Ustawione grupy odbiorców możesz zapisać i wykorzystać w kolejnych kreacjach reklamowych.

Biblioteka zasobów - grupa odbiorców

Biblioteka zasobów – grupa odbiorców

Grupy odbiorców

Najciekawsze opcje znajdziesz jednak w na pozór bardziej skomplikowany sposób. Po przejściu do Menedżera reklam rozwiń menu i przejdź do zasobów – grupa odbiorców. Znajdziesz tam grupy zapisane podczas tworzenia kampanii, ale nie tylko.

Grupa niestandardowych, podobnych i zapisanych odbiorców

Grupa niestandardowych, podobnych i zapisanych odbiorców

Grupa niestandardowych odbiorców

Z pewnością warto zwrócić uwagę na tę grupę. Pierwsza opcja, jaka zostanie Ci wyświetlona, to dodanie plików z danymi klientów. Zatem, jeśli masz zebraną bazę składającą się z numerów telefonów lub adresów email, to możesz przesłać plik CSV lub TXT. Pamiętaj jednak, że musisz posiadać zgodę na wykorzystanie tych danych, a także, że podane adresy email lub numery telefonu, muszą zgadzać się z tymi wykorzystanymi w prywatnych kontach użytkowników. Ostatnio pojawiła się także możliwość przesłania pliku z LTV.

Drugą możliwością jest utworzenie grupy niestandardowych odbiorców na podstawie osób, które odwiedziły Twoją witrynę. Aby skorzystać z tej opcji, konieczne jest zainstalowanie w witrynie Piksela Facebooka. Dzięki grupie tych odbiorców możesz pokazać spersonalizowaną reklamę osobom, które odwiedziły Twoja stronę www w wybranej liczbie dni, ale też użytkownikom, którzy byli na konkretnych podstronach lub według czasu odwiedzin. To także możliwość skierowania przekazu do osób, które wykonały konkretne zdarzenie.

Jeśli posiadasz aplikację, możesz stworzyć grupę odbiorców z osób, które otworzyły aplikację, aktywnie z niej korzystają, według kwot zakupu lub według np. ich danych demograficznych, urządzeń, z których korzystają.

Ostatnia opcja to aktywność. Tutaj masz naprawdę szeroką możliwość wyboru spośród osób, które obejrzały Twój film, otworzyły lub ukończyły formularz kontaktowy w reklamie na pozyskiwanie leadów, otworzyły kanwę w Facebooku, wykonały działanie na fanpage na Facebooku lub profilu firmowym na Instagramie, a nawet podjęły działanie w stosunku do Twoich wydarzeń.

Możliwości tworzenia grup odbiorców są ciągle rozwijane.

Grupa podobnych odbiorców

Jest to tzw. grupa lookalike. Daje ona możliwość stworzenia grupy użytkowników, którzy są podobni np. do Twoich fanów lub osób, które odwiedziły witrynę.

Nakładanie grup odbiorców

Nakładanie grup odbiorców

Nakładanie grup odbiorców

Tworząc grupy odbiorców, a później aktywując reklamy, musisz zwrócić uwagę na nakładanie grup odbiorców. Wyobraź sobie, że włączasz dwie kampanie z reklamami o różnej treści, ale kierowane do tych samych osób. Niestety kampanie zaczną ze sobą konkurować, przez co koszty wzrosną, a reklama nie dotrze do tylu osób, do ilu mogłaby, gdyby nie doszło do nałożenia.

Porównanie zapisanych grup

Porównanie zapisanych grup

Na szczęście w prosty sposób możesz sprawdzić, czy grupy ze sobą konkurują. Wystarczy, że w grupach odbiorców wybierzesz interesujące Cię grupy, a następnie w działaniach klikniesz “Pokaż nakładanie się grup odbiorców”.

Podsumowanie

Facebook daje szerokie możliwości tworzenia grup odbiorców. Dodatkowo możliwości te ciągle są rozbudowywane. Dzięki temu możesz ze swoją reklamą z dużym prawdopodobieństwem dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Jeśli szukasz agencji, która poprowadzi Twoją kampanię, skontaktuj się z nami!

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google Ads?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Szybki kontakt

Średnia ocena: 0 / 5. Ilość ocen: 0

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂