Google Analytics 2018 – nowości w raportach

Blob

Zmiany w Google Analytics pojawiają się od samego początku 2018 roku. Wreszcie nastał czas skupienia uwagi na użytkowniku, co z pewnością ucieszy wielu marketerów. Zobacz ulepszenia, dzięki którym Twoje działania mogą być jeszcze skuteczniejsze.

Dane dotyczące użytkowników w raportach standardowych

Standardowe raporty Google Analytics opierały się na sesjach. Teraz prócz liczby sesji, możesz domyślnie zobaczyć także liczbę użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę.

Dzięki tej zmianie porównasz użytkowników, z wykonanymi sesjami, a także szybko dowiesz się, ilu trafiło na stronę z konkretnego źródła.

By w standardowych raportach uzyskać dane o użytkownikach, musisz włączyć uwzględnianie w raportach danych “Użytkownicy”.

Przejdź do Administracji, a następnie wybierz Ustawienia usługi. Na dole strony znajdziesz Analizę użytkowników. Zapisz zmiany. Od teraz będziesz widział dane dotyczące użytkowników.

Raport Odbiorcy

Kolejną zmianą, która pojawiła się w Google Analytics, jest raport Odbiorcy. Dotyczy on tylko list, które utworzysz. Warto zwrócić uwagę na fakt, że możesz mieć maksymalnie 20 list odbiorców opublikowanych w Analytics.

Sprawdzaj, która grupa użytkowników osiąga najlepsze wyniki dla Twojego biznesu i ulepszaj swoje działania.

Nie wiesz jak stworzyć listę odbiorców? Odpowiedź znajdziesz w Pomocy Google Analytics.

Źródło: https://analytics.googleblog.com

Ilu użytkowników skonwertuje w przyszłości

Raport, który jeszcze nie pojawił się na kontach naszych klientów to Conversion Probability. Ma on prognozować konwersje użytkowników. Prognozy powstają na podstawie danych o użytkownikach, którzy np. dokonali zakupu w przeszłości.

Ta funkcja, w wersji beta, ma pojawić się na wszystkich kontach Analytics w ciągu kilku miesięcy.

Podsumowanie

Google wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego marketera, i na pewno w tym roku pojawią się kolejne zmiany. Wprowadzone obecnie pozwalają lepiej (i szybciej) analizować dane, tak by jak najlepiej zrozumieć klientów.

Czy na Twoim koncie Analytics masz dostęp do opisanych nowości?

Opublikowano w Blog Analityka internetowa: , aktualizacja: