Google Analytics 2018 – nowości w raportach

Zmiany w Google Analytics pojawiają się od samego początku 2018 roku. Wreszcie nastał czas skupienia uwagi na użytkowniku, co z pewnością ucieszy wielu marketerów. Zobacz ulepszenia, dzięki którym Twoje działania mogą być jeszcze skuteczniejsze.

Dane dotyczące użytkowników w raportach standardowych

Standardowe raporty Google Analytics opierały się na sesjach. Teraz prócz liczby sesji, możesz domyślnie zobaczyć także liczbę użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę.

Dzięki tej zmianie porównasz użytkowników, z wykonanymi sesjami, a także szybko dowiesz się, ilu trafiło na stronę z konkretnego źródła.

By w standardowych raportach uzyskać dane o użytkownikach, musisz włączyć uwzględnianie w raportach danych “Użytkownicy”.

Przejdź do Administracji, a następnie wybierz Ustawienia usługi. Na dole strony znajdziesz Analizę użytkowników. Zapisz zmiany. Od teraz będziesz widział dane dotyczące użytkowników.

Raport Odbiorcy

Kolejną zmianą, która pojawiła się w Google Analytics, jest raport Odbiorcy. Dotyczy on tylko list, które utworzysz. Warto zwrócić uwagę na fakt, że możesz mieć maksymalnie 20 list odbiorców opublikowanych w Analytics.

Sprawdzaj, która grupa użytkowników osiąga najlepsze wyniki dla Twojego biznesu i ulepszaj swoje działania.

Nie wiesz jak stworzyć listę odbiorców? Odpowiedź znajdziesz w Pomocy Google Analytics.

Źródło: https://analytics.googleblog.com

Ilu użytkowników skonwertuje w przyszłości

Raport, który jeszcze nie pojawił się na kontach naszych klientów to Conversion Probability. Ma on prognozować konwersje użytkowników. Prognozy powstają na podstawie danych o użytkownikach, którzy np. dokonali zakupu w przeszłości.

Ta funkcja, w wersji beta, ma pojawić się na wszystkich kontach Analytics w ciągu kilku miesięcy.

Podsumowanie

Google wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego marketera, i na pewno w tym roku pojawią się kolejne zmiany. Wprowadzone obecnie pozwalają lepiej (i szybciej) analizować dane, tak by jak najlepiej zrozumieć klientów.

Czy na Twoim koncie Analytics masz dostęp do opisanych nowości?