Google Ads vs Microsoft Ads: wybierz swój system reklamowy!
Zacznijmy od tego, czym jest Google Ads i Microsoft Ads. Są to platformy reklamowe pozwalające na promowanie produktów i usług poprzez płatne reklamy internetowe.
Google Ads jest najpopularniejszą platformą reklamową, która umożliwia wyświetlanie reklam na stronach wyników wyszukiwania Google, stronach partnerów Google oraz na innych stronach internetowych, które są częścią sieci reklamowej Google.
Microsoft Advertising (Microsoft Ads, a wcześniej znana jako Bing Ads) to platforma reklamowa oferowana przez Microsoft. Umożliwia wyświetlanie reklam na stronach wyników wyszukiwania Bing (wyszukiwarka Microsoftu) oraz na stronach partnerskich Microsoftu, takich jak MSN.
Google Ads i Microsoft Ads działają podobnie. Poniżej dowiesz się, jakie są podobieństwa i różnice oraz jakie są wady i zalety obu tych platform.
1. Udział wyszukiwarek
Najnowsze dane z maja 2023 roku pokazują, że Google posiada 93,12%, a Bing 2,77% udziałów na całym świecie.
Z kolei udział wyszukiwarek w Polsce kształtuje się w sposób następujący: 95,72% Google, 2,78% Bing i 1,5% to inne wyszukiwarki. Warto tutaj wspomnieć, że reklamy Microsoft Ads mogą wyświetlać się nie tylko w Bing, ale także na przykład w wyszukiwarce Yahoo! czy DuckDuckGo.
2. Google Ads vs Microsoft Advertising – podobieństwa i różnice.
3. Google Ads vs Microsoft Ads – wady i zalety obu narzędzi reklamowych.
Zacznijmy może od Google Ads i skupmy się na jego zaletach i wadach, a następnie w ten sam sposób porównamy Microsoft Ads.
Google Ads zalety:
- Największa liczba użytkowników – Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie;
- Duży wybór kampanii – Google Ads oferuje wiele typów kampanii, w tym kampanie tekstowe, graficzne, wideo, audio;
- Integracja z innymi narzędziami – łatwo zintegrować Google Ads z innymi narzędziami Google, jak np. Google Analytics czy Google Tag Manager;
- Panel dostępny w wielu językach (w tym język polski) – pozwala na korzystanie z narzędzia w ojczystym języku, również kontakt z działem pomocy dostępny jest w wielu językach.
Google Ads wady:
- Ceny reklamy – zazwyczaj są wyższe niż w Microsoft Ads;
- Duża konkurencja – popularność narzędzia sprawia, że wiele firm korzysta z tej platformy reklamowej.
Microsoft Advertising zalety:
- Ceny reklamy – zazwyczaj niższe niż w Google Ads;
- Mniejsza konkurencja;
- Platforma umożliwia łatwe importowanie kampanii z Google Ads, co może przyspieszyć przygotowanie reklam.
Microsoft Advertising wady:
- Mały zasięg reklam, mniej użytkowników;
- Mniejszy wyboru reklam – narzędzie nadal się rozwija, jednak na chwilę obecną mamy mniej typów kampanii i rodzajów reklam do wyboru niż w Google Ads;
- Panel dostępny w kilku językach (angielski, francuski, niemiecki, włoski, portugalski, hiszpański, chiński), a kontakt z działem pomocy odbywa się głównie w języku angielskim;
- Na efekty trzeba poczekać – wszystko zależy od branży, ale w niektórych przypadkach odpowiedni dobór – na przykład słów kluczowych i kierowania by przyciągnąć wartościowy ruch – może być czasochłonny.
Warto zauważyć, że oba narzędzia reklamowe mają swoje zalety i wady i wybór między nimi zależy od konkretnych potrzeb i celów reklamowych.
4. Google Ads vs Bing Ads, które narzędzie wybrać?
Odpowiedni wybór narzędzia reklamowego zależy od potrzeb i celów reklamowych firmy.
Microsoft Ads może być dobrym rozwiązaniem dla firmy, która:
- Chce docierać do użytkowników korzystających głównie z komputera/laptopa wyposażonego w system Windows, przeglądarki Microsoft Edge czy serwisu LinkedIn.
- Ma mały budżet reklamowy – na start nie potrzeba dużych środków finansowych, ponieważ ze względu na mniejszą konkurencyjność wydatki zazwyczaj są dużo niższe niż w Google Ads.
- Chce pojawiać się tam, gdzie konkurencja jest jeszcze niewielka i już teraz budować swoją pozycję w wyszukiwarce Bing.
Google Ads będzie odpowiednie dla firmy, która:
- Chce dotrzeć do dużej liczby użytkowników.
- Chce skorzystać z różnych typów kampanii jednocześnie.
- Wśród grupy docelowej ma użytkowników w różnym wieku, korzystających z różnych typów urządzeń.
Warto tutaj dodać, że oba te narzędzia mogą się świetnie razem uzupełniać. Dlatego zamiast decydować Google Ads vs Microsoft Advertising, połącz siły, korzystając z obu tych narzędzi jednocześnie. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zbadać potencjał reklamowy dla Twojej firmy.
5. Google Ads vs Microsoft Ads porównanie kosztów kliknięcia
W ramach ciekawostki na koniec porównamy koszty kliknięcia Google Ads vs Bing Ads dla różnych branż. W porównywanych przypadkach były brane pod uwagę te same typy kampanii oraz równy przedział czasu.
- Branża: wynajem maszyn; typ kampanii: sieć wyszukiwania
Kampania Microsoft Ads – średni koszt kliknięcia 2,81 zł
Kampania Google Ads – śr.koszt kliknięcia 4,90 zł
- Branża: marketing; typ kampanii: sieć wyszukiwania
Kampanie Microsoft Ads – średni koszt kliknięcia to 4,37 zł
Kampanie Google Ads – średni koszt kliknięcia 6,48 zł.
- Branża: meblowa; typ kampanii: produktowa
Microsoft Ads – śr. koszt kliknięcia 0,57 zł
Google Ads – śr. koszt kliknięcia 0,48 zł
Podsumowanie
Oczywistym jest, że Google jest obecnie najbardziej znaną wyszukiwarką, jednak Bing może w najbliższym czasie zyskiwać na popularności dzięki strategii firmy Microsoft, która koncentruje się teraz na AI.
Google Ads i Microsoft Ads to silne narzędzia do zwiększania widoczności i generowania ruchu na stronach internetowych. Koszty, jak i zasięg kampanii, mogą się różnić w obu przypadkach.
Dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie kampanii na obu platformach równocześnie. To, jakie narzędzie wybrać do osiągnięcia swoich celów marketingowych, zależy między innymi od tego w jakiej branży działasz.
W Redseo z przyjemnością doradzimy Ci najlepsze rozwiązania reklamowe dla Twojego biznesu. Odezwij się do nas, a przedstawimy Ci ofertę.