Fanpage dla sklepu internetowego. Dbaj o wizerunek swojej firmy na Facebooku

Blob

Prowadzenie komunikacji w Social Media wbrew pozorom nie jest łatwe. Wymaga nie tylko systematyczności, odpowiednich materiałów, ale przede wszystkim wiedzy o użytkownikach. Dla właścicieli sklepów internetowych prowadzenie fanpage na Facebooku może być kłopotliwe. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, by facebookowa strona wpływała na rozpoznawalność marki, sprzedaż oraz przywiązanie.

Musisz wiedzieć, że fanpage, tak jak strona internetowa, jest wizytówką Twojego biznesu. Jeśli zdecydowałeś się na jego założenie, nie zapominaj o nim i dbaj o niego.

1.  Co użytkownik widzi jako pierwsze?

Osoba, która odwiedza fanpage, jako pierwsze zobaczy zdjęcie profilowecover photo. Już w tym miejscu masz szansę na zatrzymanie uwagi użytkownika i zainteresowanie go swoim ecommerce.

Na początku trochę oczywistości, o które jednak nie każdy dba, a powinien… Zdjęcie profilowe powinno być wyraźne, jeśli jest to logo sklepu, zwróć uwagę, by nie było przycięte! To zdjęcie będzie wyświetlane nie tylko na głównej stronie fanpage, ale także przy komentarzach, które opublikujesz jako strona lub przy postach. Zwróć uwagę, że wówczas grafika będzie mniejsza oraz znajdzie się w okręgu.

Ważne jest także zdjęcie w tle. Pamiętaj, że zamiast zdjęcia, możesz ustawić wideo. Cover photo doskonale sprawdzi się do prezentacji Twojego sklepu internetowego, informacji o ofertach specjalnych, a w przypadku niektórych ecommerce, cover może informować o sezonowości.

Uzupełnij także informacje o swojej firmie na fanpage! Choć może wydawać się, że nikt tam nie zagląda, to niektórzy z Twoich potencjalnych klientów mogą zainteresować się tą zakładką. Uzupełnienie jej nie zajmie Ci wiele czasu, więc czemu tego nie zrobić? 🙂

2. Do kogo piszesz?

Treści są niezwykle ważne. Jednak po pewnym czasie, w Twojej głowie może pojawić się pytanie “Co publikować na fanpage?”. Faktycznie, jeśli nie masz przemyślanej strategii, będziesz miał kłopot.

W takim razie, od czego zacząć? Zastanów się, kim są klienci Twojego sklepu! Pamiętaj, że jeśli prócz sklepu internetowego, prowadzisz także sprzedaż stacjonarną, klienci którzy przychodzą do Twojego punktu, mogą różnić się od tych, którzy dokonują zakupów w internecie.

Najlepiej, jeśli potencjalnego klienta opiszesz na podstawie danych, a nie kierując się intuicją. Skorzystaj z danych demograficznych w Google Analytics, statystyk grup odbiorców (Audience Insights) na Facebooku.

Na tej podstawie możesz stworzyć personę, do której będziesz kierować treści. Określ jej płeć, zainteresowania, a nawet nadaj imię. Zastanów się, jakie treści chciałaby widzieć na Twoim fanpage.

Przekonasz się, że persona pomoże Ci podczas tworzenia treści!

3. Po co piszesz?

Każdy post opublikowany na Twoim fanpage powinien mieć określony cel. Era lolkontentu dobiega końca, a na pewno nie pomoże Ci w zwiększeniu sprzedaży, czy zbudowaniu pozytywnego wizerunku.

Zastanawiasz się, jakie cele może mieć post?

Posty mogą mieć na celu np.:

    • skierowanie użytkowników do witryny,
  • poinformowanie o promocjach,
  • przedstawienie nowej oferty,
  • pokazanie ciekawostek o wybranych produktach, markach,
  • zachęcenie do dzielenia się opinią,
  • informowanie o zmianach, zachodzących w sklepie.

Nie bój się publikować produktów. Często można usłyszeć, aby nie przesadzać z postami sprzedażowymi. Jednak, jeśli ciekawie opisujesz artykuły, które można znaleźć w Twoim sklepie – nie rezygnuj z tego! Wzbudzaj zainteresowanie, rozbudź chęć posiadania produktów z Twojego sklepu internetowego!

Pamiętaj o ładnych zdjęciach. Nie muszą być profesjonalne, ale przyjmij schemat prezentacji produktów. Jeśli decydujesz się na dodanie logo, zwracaj uwagę, by na wszystkich grafikach było jednakowej wielkości i w tym samym miejscu.

Unikaj postów, które nic nie wnoszą. Czyli np. takich, które nigdzie nie kierują, nie wywołują żadnych reakcji (nie zdobywają nawet 2 polubień ;)). Zwykle zadawanie pytań “Jak Wam minął dzień?” w przypadku sklepu internetowego nie zadziała. Chyba że… Twoi fani są bardzo mocno związani z fanpagem.

Spróbuj wideo! Jeśli Twoje produkty można ładnie zaprezentować za pomocą filmu (a na pewno można), wykorzystaj to! Wideo na Facebooku cieszy się dużą popularnością i może pomóc Ci osiągać wyższe zasięgi i zaangażowanie.

Sposób komunikacji Twojej marki z odbiorcami powinien sprawić, by chcieli kupować właśnie u Ciebie. Daj się polubić i buduj zaufanie.

4. Jakie zakładki potrzebujesz?

Po lewej stronie, pod zdjęciem profilowym znajdują się zakładki. Niektóre z nich są domyślne i od razu widoczne, sprawdź, czy któreś z ukrytych kart będą dla Ciebie ważne, a także zastanów się, czy dodać np. Instagram.

Jeśli aktywnie działasz na Instagramie lub YouTube, dodaj te karty w zakładach. Możesz to zrobić dzięki zewnętrznym narzędziom (np. woobox) lub w przypadku YT aplikacji, którą znajdziesz na Facebooku np. YouTube Tab.

Gdy wejdziesz w ustawienia fanpage, a następnie edycję strony, będziesz mógł zarządzać tymi zakładkami. Zostaw te, które są najpotrzebniejsze i ustaw kolejność ich wyświetlania.

Dzięki temu fanpage Twojego sklepu będzie bardziej przejrzysty i przyjaźniejszy dla odbiorców.

5. Wykorzystaj Facebook Ads do promocji najlepszych postów

Swoje działania wesprzyj reklamą na Facebooku. Pomoże Ci to nie tylko “rozruszać” fanów, ale zwiększyć świadomość marki, lub zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie. Zależnie od tego, jaki cel wybierzesz.

Nie korzystaj z przycisku “Promuj post”. Wiem, że Facebook kusi Cię niebieskim przyciskiem pod każdym postem lub dodaje informację, że akurat ten post zyskał większe zainteresowanie niż pozostałe i powinieneś go reklamować.

Nieważne czy do wydania na promocję masz mały, czy duży budżet, ten niebieski przycisk sprawi, że zapłacisz więcej niż w przypadku korzystania z Menedżera reklam.

Zatem, jeśli jeszcze nie korzystasz z tego Menedżera, zacznij! Gdy dysponujesz małym budżetem, ustawiaj reklamy postów, które cieszyły się największym zasięgiem.

By zwiększyć sprzedaż dzięki reklamie na Facebooku, możesz wykorzystać cel sprzedaży z katalogu produktów.

6. Testuj

Możliwe, że nie od razu znajdziesz idealny sposób komunikacji z odbiorcami. Testuj różne formaty (zdjęcie, wideo, ankieta, album), obserwuj co budzi największe zainteresowanie, postaraj się poznać fanów.

Testowanie dotyczy także Facebook Ads. Masz tu naprawdę wiele możliwości. Sprawdzaj różne cele, twórz grupy odbiorców i zapraszaj użytkowników reagujących na Twoje treści do polubienia fanpage.

Jeśli nie masz czasu na próby i wyciąganie wniosków, rozpocznij współpracę z agencją, która pomoże Ci rozwinąć social skrzydła.

Podsumowanie

Dobrze prowadzony fanpage sklepu internetowego, może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży. Zwróć uwagę, że wielu użytkowników przed zakupem sprawdza, czy firma jest aktywna w social media, a także komunikuje się z nią za pomocą messengera. Odpowiednio zaplanowane działania organiczne i reklamowe to klucz do sukcesu Twojego sklepu na Facebooku.

Opublikowano w Blog E-commerce: , aktualizacja: