Usługa Facebook Lokalizacje – jak ją włączyć?

Prowadzisz firmę, która ma kilka lokalizacji? Zastanów się, czy nie skorzystać z narzędzia Facebook Lokalizacje. Dzięki niemu będziesz mógł łatwiej zarządzać fanpage swojej firmy.

Dlaczego warto rozważyć dodanie stron lokalizacji?

Po dodaniu stron lokalizacji, użytkownicy odwiedzający fanpage główny mogą sprawdzić, gdzie znajdują się Twoje siedziby, a także przejść na ich strony na Facebooku. Poza tym, po kliknięciu zakładki “Lokalizacje” zostaną wyświetlone placówki, które znajdują się najbliżej odbiorcy.

Kolejną korzyścią wynikającą z dodania stron lokalizacji jest możliwość prowadzenia spójnej komunikacji. To, co opublikujesz na stronie głównej, pojawi się na reszcie stron – tę opcję można wyłączyć.

Administratorzy strony nadrzędnej, zostają administratorami stron lokalizacji. Nie musisz dodatkowo zarządzać rolami.

Dla niektórych wadą związaną z dodaniem lokalizacji są nazwy stron. Każdy nowo powstały lub przekształcony w stronę lokalizacji fanpage ma z góry określony system nazewnictwa – nazwa fanpage głównego (miasto) lub nazwa fanpage głównego (ulica, miasto).

Jak dodać lokalizacje?

Na początku sprawdź, czy w ustawieniach strony widzisz zakładkę “Lokalizacje”.

Jeśli nie masz takiej zakładki, musisz poprosić o jej dodanie.

Gdy zakładka pojawi się już w ustawieniach możesz przejść do dodawania lokalizacji. Do wyboru pojawią się dwie opcje: istniejąca strona lub utwórz nową.

Gdy wybierzesz istniejącą stronę, może zdarzyć się tak, że FB nie odnajdzie fanpage, na którym Ci zależy. Wówczas musisz wpisać jego nazwę lub wkleić link w odpowiednie pole. Następnie zobaczysz ostrzeżenie, że nazwa wybranej strony zostanie zmieniona.

Jeśli wybierzesz istniejącą stronę, większość danych będzie gotowa.

W polu “Numer placówki” wystarczy wpisać np.”1 – Bydgoszcz”. Gdy wszystko uzupełnisz i zapiszesz, strona lokalizacji zostanie opublikowana.

Uwaga: W każdej chwili możesz usunąć lokalizację lub zmienić ustawienia. Wystarczy, że w polu, w którym pojawi się nowa lokalizacja wybierzesz ikonę ołówka.

W edycji ustawisz także czy posty ze strony głównej mają pojawiać się na stronach lokalizacji.

Podsumowanie

Jeśli Twoja firma ma kilka lokalizacji w mieście lub w kraju warto skorzystać z narzędzia lokalizacji. Prócz tego, że użytkownicy Facebooka łatwiej będą mogli odnaleźć Twoje punkty oraz fanpage, będziesz mógł skorzystać z celu reklamowego wizyty w firmie.

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 1

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »