Jak stworzyć elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google?

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google Blob

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce to teksty reklamowe dopasowane do wyszukiwanych przez użytkowników haseł (słów kluczowych). Są wyświetlane na podstawie dodanych nagłówków i opisów reklam. 

Zarówno nagłówki jak i opisy mogą się dowolnie rotować, a dzięki uczeniu maszynowemu Google może wyświetlać trafne komunikaty reklamowe.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce to jeden z rodzajów reklam, które mogą wyświetlić się w Google. Oprócz nich dostępne są także dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Mogłeś także słyszeć o rozszerzonych reklamach tekstowych, które do 30 czerwca 2022 można było tworzyć w kampaniach Google Ads.

Stwórz elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google: wskazówki

Podczas tworzenia elastycznych reklam w wyszukiwarce możesz dodać kilka nagłówków i tekstów reklam, a Google będzie sprawdzać różne kombinacje. 

Postaraj się stworzyć jak najwięcej nagłówków i opisów reklam – to daje Google lepsze narzędzie i materiały do tego, by wyświetlać skuteczne reklamy. Możesz dodać maksymalnie 15 nagłówków i 4 teksty reklam. Minimalne wymagania to 3 wersje nagłówków i 2 tekstów reklam. Nagłówki mogą mieć maksymalnie 30 znaków wraz ze spacją, a teksty reklam do 90 znaków ze spacją. 

Pamiętaj o tym, że zasoby mogą wyświetlać się w dowolnej kolejności, więc dobrze, aby miały sens samodzielnie i w każdej kombinacji. Tutaj z pomocą przychodzi przypinanie nagłówków czy tekstów reklam.

Przypinanie nagłówków i tekstów w reklamach elastycznych

Możesz wybrać, w jakim miejscu pojawi się nagłówek bądź tekst w reklamach.

To od Ciebie zależy, czy skorzystasz z tej opcji, czy pozostawisz kontrolę nad wyświetlanymi reklamami algorytmom Google.

Jeśli nagłówki zostaną przypięte w pozycjach 1, 2 i 3 oraz teksty reklam w pozycjach 1 i 2, ale część z dodanych wariantów zostanie bez przypisanej pozycji, to takie nagłówki czy teksty zostaną zignorowane przez Google i nie będą się wyświetlały. 

Warto dodać, że Google nie zawsze wyświetli trzy nagłówki, nieraz mogą być tylko dwa. Podobnie z tekstem reklamy, może pojawić się tylko jeden. 

Jeśli zdecydujesz się na przypięcie nagłówków czy tekstów reklamy, to warto najważniejsze wyróżniki oferty umieścić właśnie w nagłówkach 1 i 2 oraz w pierwszym tekście reklamy.

Przykładowo w nagłówku pierwszym może znaleźć się słowo kluczowe pasujące do wybranej grupy słów, dla których tworzona jest reklama. Na drugim miejscu możesz umieścić wyróżniki oferty lub wezwanie do działania, w zależności od tego, co jest dla Ciebie ważniejsze.

Przykład: 

Nagłówek 1 – Panele podłogowe winylowe

Nagłówek 2 – Teraz z darmowym montażem

Tekst 1 – Kupując panele podłogowe winylowe w styczniu, montaż masz w cenie. Skontaktuj się z nami.

Nagłówki w reklamach elastycznych w wyszukiwarce
Przypięte nagłówki w reklamach Google Ads
Przykładowy tekst reklamy elastycznej
Przypięty tekst reklamy Google Ads

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce a elastyczne reklamy displayowe

W jednym z naszych artykułów na blogu pisaliśmy już o elastycznych reklamach displayowych

elastyczne-reklamy-displayowe-google

Jak widzisz powyżej, to zupełnie inny rodzaj reklamy. Możesz je kojarzyć z banerami czy grafiką z tekstem, a mogą się one wyświetlać na różnych stronach w sieci reklamowej.
Elastyczne reklamy displayowe nie wyświetlą się w wyszukiwarce.

Z kolei elastyczne reklamy w wyszukiwarce to reklamy tekstowe, które zobaczysz w wyszukiwarce Google. Nie będą widoczne w sieci reklamowej.

Czasami może się zdarzyć, że w wyszukiwarce obok reklamy zobaczysz grafikę, jednak nie jest to elastyczna reklama displayowa, a elastyczna reklama w wyszukiwarce wraz z dodatkowymi zasobami (kiedyś rozszerzenie graficzne) – przykład poniżej.

Źródło: Google

Podsumowanie

Pamiętaj, że w przypadku elastycznych reklam w wyszukiwarce należy przestrzegać zasad Google dotyczących reklam tekstowych. W przeciwnym razie reklamy mogą zostać odrzucone.

Jeśli zależy Ci na kontroli nad wyświetlanymi reklamami, skorzystaj z opcji przypinania nagłówków czy tekstów reklamy. 

Zwróć uwagę na to, by zarówno nagłówki jak i teksty reklamy brzmiały ze sobą dobrze, a komunikat był jasny dla użytkownika.

Jeszcze nie korzystałeś z reklamy w wyszukiwarce? Jeśli chciałbyś ją uruchomić, skontaktuj się z nami – pomożemy dobrać odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: