Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google. Jak działają i czym się charakteryzują?

Blob

Popularną formą reklamy w sieci reklamowej Google są elastyczne reklamy displayowe. Jak działają i czym się charakteryzują? Poznaj szczegóły.

Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe potrafią dostosować swój format, wygląd i rozmiar do niemal każdego miejsca w sieci reklamowej.

Sieć reklamowa – Google Display Network – to zbiór ponad 2 mln witryn, aplikacji i filmów gdzie mogą wyświetlać się reklamy. Przykładowo może to być onet.pl, interia.pl, otomoto.pl,  gazeta.pl, nocowanie.pl, ladnydom.pl, a także filmy na YouTube, blogi, czy fora.

Jeśli nie chcesz żeby reklama była widoczna w witrynach, czy aplikacjach, które nie są wartościowe dla Twojego biznesu możesz dodać ich wykluczenie.

Przykład elastycznej reklamy displayowej poziomej

Reklamy elastyczne pozwalają dotrzeć do dużej liczby klientów, z uwagi na to, że zasięg tych reklam jest naprawdę spory, ponieważ dostosowują się one automatycznie do dostępnego miejsca reklamowego.

To istotne, jeśli zależy Tobie na zwiększeniu widoczności Twojej marki lub gdy na przykład planujesz akcję promocyjną w swoim sklepie internetowym i chcesz dotrzeć do dużego grona odbiorców.

Przykładowa reklama elastyczna

Jak podaje Google reklamodawcy, którzy korzystają z elastycznych reklam displayowych, odnotowują dzięki nim średnio o 10 % więcej konwersji.

Przykład elastycznej reklamy displayowej

Tworzenie elastycznych reklam displayowych

Tworzenie elastycznych reklam displayowych jest częściowo zautomatyzowane. Wystarczy wpisać tekst reklamy, dodać logo i obraz. Resztą zajmie się Google – dostosuje Twoje reklamy do odpowiedniego rozmiaru i formatu.

Google automatycznie generuje reklamy graficzne, tekstowe lub natywne.

Przykład elastycznej reklamy displayowej

Przykładowa elastyczna reklama displayowa natywna

Przykładowa elastyczna reklama displayowa tekstowa

Wymagania dotyczące reklamy elastycznej

Tworząc reklamy elastyczne musisz pamiętać o przestrzeganiu zasad Google Ads.

Zwróć uwagę na to by obraz, logo i tekst spełniały poniższe wymagania:

Obraz

Jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkich formatów reklamy koniecznie dodaj obraz.

Uwzględnij przy tym poniższe wymagania:

  • Kwadrat – proporcje 1:1, powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.
  • Prostokąt w orientacji poziomej – proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.
  • Tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu. Zwróć uwagę na to, że obraz może być przycięty w poziomie do określonej przestrzeni reklamowej, maksymalnie o 5% z każdej strony.

Logo

Nie masz obowiązku go dodawać, jednak nie warto pomijać tego kroku, ponieważ to doskonały wyróżnik Twojej reklamy.

Pamiętaj by logo było:

  • Kwadratowe – proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200).
  • Prostokątne w orientacji poziomej – proporcje 4:1, o rozmiarze co najmniej 512 x 128 (zalecany rozmiar logo w orientacji poziomej: 1200 x 300).

Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.

Tekst

Możesz utworzyć kilka nagłówków i tekstów reklam, które będą losowo dodawane w elastycznych reklamach displayowych. Możesz przesłać kilka wersji poniższych zasobów:

  • krótki nagłówek – to pierwsza linia tekstu Twojej reklamy. Krótkie nagłówki mogą wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego. Masz do wykorzystania maksymalnie 30 znaków. Dodaj minimum jeden, a maksymalnie pięć takich nagłówków.
  • długi nagłówek – pojawia się w większych reklamach zamiast krótkiego nagłówka. Długie nagłówki mogą wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego. Długość takiego nagłówka wyświetlanego w reklamie będzie zależała od strony, na której się pojawi.  Może zostać skrócony, a na jego końcu znajdzie się wielokropek. Masz do wykorzystania maksymalnie 90 znaków. Możesz dodać jeden długi nagłówek.
  • tekst reklamy – uzupełnia nagłówek i zachęca użytkowników do podjęcia działania. Może mieć maksymalnie 90 znaków. Dodaj minimum jedną, a maksymalnie pięć propozycji tekstów. Podobnie jak długi nagłówek, tekst może zostać skrócony.

Zalety i wady elastycznych reklam displayowych

Zalety

Po pierwsze – Elastyczność – automatyczne dostosowanie rozmiaru, wyglądu i formatu do danej przestrzeni reklamowej. Nie ograniczasz się tylko do konkretnych rozmiarów jak w przypadku reklamy graficznej.

Po drugie – Szerszy zasięg – reklamy dostosowują się automatycznie do niemal każdego dostępnego miejsca na reklamę. W zależności od witryny elastyczna reklama displayowa może przybrać formę na przykład natywnego banera reklamowego lub dynamicznej reklamy tekstowej.

Po trzecie – Oszczędność – czasu jeśli przygotowujesz grafiki do reklamy sam lub pieniędzy jeśli to zadanie zlecasz grafikowi. Nie musisz skupiać się na tym, by uwzględnić każdy z rozmiarów grafiki, jak w przypadku statycznych reklam graficznych.

Wady

Główną wadą elastycznych reklam displayowych jest utrata kontroli nad wyświetlaną reklamą.  Google wykorzystuje przesłane przez Ciebie zasoby (obraz, logo, tekst), jednak później już automatycznie dopasowuje reklamę do wolnych miejsc na stronach w sieci reklamowej, przez co masz ograniczony wpływ na wygląd takiej reklamy.

Oczywiście masz możliwość zobaczenia podglądu reklamy. Daje to obraz tego jak będą prezentowały się one użytkownikom. Zobaczenie wszystkich kombinacji jest jednak niemożliwe z uwagi na to, że sieć reklamowa to ogromna baza witryn, aplikacji i filmów, więc możliwych wariantów reklamy jest naprawdę sporo.

Dla niektórych wadą może okazać się to, że tego typu reklamy przez to, że są zmienne, mogą mieć różne formy, przez co nie mają jednakowej szaty graficznej i spójnego przekazu, jak to mam miejsce w przypadku statycznej reklamy graficznej.

Podsumowanie

Elastyczne reklamy displayowe pozwolą na osiągnięcie szerokiego zasięgu reklamy i dostosowują się do niemal każdego miejsca w sieci reklamowej.

Jak już wspomniałam, warto pamiętać o tym, że ten typ reklamy nie jest bez wad. Jeśli zależy Tobie na pełnej kontroli nad tym co wyświetla się potencjalnemu klientowi powinieneś wybrać statyczne reklamy graficzne.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: