Dark post wielokrotnego użytku. Jak w pełni wykorzystać reklamę na Facebooku?

Post tworzony specjalnie na potrzeby reklamy na Facebooku, czyli tak zwany dark post, wcale nie musi kończyć swojej roli w jednym zestawie reklam. Możesz wykorzystać go ponownie w innych zestawach, a także opublikować na fanpage’u. To rozwiązanie ma kilka zalet, jednak aby z niego skorzystać, musisz znać identyfikator tego posta.

Z artykułu dowiesz się:

Identyfikator posta

Każdy post, nieważne czy reklamowy, czy po prostu opublikowany na firmowej stronie, otrzymuje swój niepowtarzalny identyfikator. Jest to ciąg cyfr, które pozwalają na jego rozpoznanie.

W kilku zestawach reklamowych możesz korzystać z tej samej reklamy

W kilku zestawach reklamowych możesz korzystać z tej samej reklamy

Identyfikator ten może być potrzebny, jeśli będziesz chciał użyć jednego posta w kilku zestawach reklam (a w niektórych przypadkach nawet w różnych kampaniach).

Posty strony w Menedżerze firmy na Facebooku

Posty strony w Menedżerze firmy na Facebooku

Gdzie znaleźć identyfikator posta

Gdy masz już gotowy post reklamowy, wystarczy, że w Menedżerze reklam na Facebooku, w menu wybierzesz “Posty strony”. Znajdziesz tam wszystkie posty reklamowe, opublikowane na fanpage’u, a także zaplanowane.

Identyfikator posta reklamowego

Identyfikator posta reklamowego

Identyfikator znajdziesz w kolumnie obok reklamowego posta. Jednak także po jego kliknięciu zobaczysz numer (na górze okna przy “Szczegółowe informacje dotyczące posta”), który możesz skopiować i dodać podczas tworzenia reklamy.

Szczegółowe informacje dotyczące posta

Szczegółowe informacje dotyczące posta

Jeśli chodzi o identyfikator opublikowanego posta, możesz skorzystać z rozwiązania podanego wyżej lub kliknąć datę wpisu – w adresie URL znajdziesz numer.

Zalety i wady korzystania z tej samej kreacji reklamowej

Tak jak wspominałam już wcześniej, możesz użyć jednego posta w różnych zestawach reklam.

Co dzięki temu zyskujesz?

  • oszczędzasz czas. Nie musisz kopiować tekstu, wybierać obrazu – to bardzo wygodne rozwiązanie, jeśli chcesz skierować ten sam przekaz do różnych grup.
  • zbieranie reakcji pod jedną reklamą. Jeśli do każdego zestawu tworzysz osobną reklamę, każda z nich zdobywa reakcje. Może być tak, że w jednej grupie zaangażowanie będzie dużo większe. Zatem lepiej jest korzystać z jednego posta, który będzie te reakcje gromadził.

Uwaga: W przypadku, gdy klikniesz opcję powielenia reklamy, zostanie utworzony nowy post z nowym identyfikatorem! Nie będą tam widoczne reakcje, które znajdują się przy pierwotnym poście.

Oczywiście korzystanie z jednego posta w wielu zestawach nie jest pozbawione wad:

  • brak możliwości edycji reklam, które zostały dodane dzięki identyfikatorowi. Moim zdaniem największy z problemów.
    Wyobraź sobie sytuację, że dodałeś tę samą reklamę w kilku zestawach (np. w Twojej firmie zaplanowana jest promocja i chcesz poinformować o tym jak największą liczbę odbiorców). Wszystkie zostały zatwierdzone i wkrótce zaczęły się wyświetlać odbiorcom. W pewnym momencie zauważyłeś, że w reklamie jest błąd. Przyjmijmy, że jedna z kart karuzeli prowadzi nie do tego adresu, co powinna. W standardowym przypadku wszedłbyś, w edycję reklamy i zmienił link. Tutaj jednak to nie zadziała. Konieczne jest edytowanie pierwotnej wersji reklamy (dobrze więc odpowiednio ją nazwać ;)) lub utworzenie zupełnie nowej i zapisanie – pojawi się nowy identyfikator. Następnie musisz skopiować numer tej wersji i dodać w pozostałych zestawach, pamiętając o wyłączeniu reklam z błędem.
  • UTM. Jeśli tagujesz linki, pamiętaj, aby do każdej z reklam dodać UTM-y. Jeśli zależy Ci na oszczędności czasu, łatwo o tym zapomnieć.

Jak użyć tego samego posta reklamowego w kilku zestawach

Oczywiście możesz to zrobić w trakcie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam 🙂 Gdy skopiowałeś już identyfikator odpowiedniego posta, masz zestaw reklam, w których chcesz go dodać – przejdź do tworzenia reklamy.

Używanie istniejącego posta w reklamie

Używanie istniejącego posta w reklamie

Wybierz opcję “Użyj istniejącego posta”, a w części z materiałem reklamowym kliknij “Wybierz identyfikator posta”. Powinno pojawić się pole, w którym będziesz mógł wkleić skopiowany numer. Obraz i treść pojawią się w podglądzie reklamy.

Jeśli chcesz dodać post opublikowany na fanpage’u, kliknij “Wybierz post”. Jeśli na liście nie będzie wpisu, który chcesz zareklamować – spróbuj dodać identyfikator.

Jak opublikować reklamę na fanpage’u

Post, który tworzyłeś z myślą o reklamie, możesz opublikować na fanpage’u. Aby to zrobić, musisz przejść do opisanych wcześniej postów strony w Menedżerze.

Publikacja reklamy na fanpage

Publikacja reklamy na fanpage’u

Zaznacz wybrany post, następnie wybierz “Działania” i “Opublikuj”. Post pojawi się na firmowej stronie na Facebooku.

Zwróć uwagę, że możesz publikować nie tylko reklamy kierujące do witryny, ale także na przykład te służące pozyskiwaniu kontaktów.

Podsumowanie

Jak widzisz materiał reklamowy może być wykorzystany nie tylko w jednym zestawie. Jeśli tworzysz reklamę na Facebooku, której przekaz może być skierowany do różnych grup, rozważ tę opcję.

Średnia ocena: / 5. Ilość ocen:

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Darmowa wycena