Google Partner – Czym jest status “Google Partner” i co oznacza dla Twojej firmy? [Wideo]

Kim jest Google Partner? Blob

Co to znaczy, że agencja marketingowa jest partnerem Google? W jakim obszarze agencje marketingowe mają partnerstwo z Google? Czy agencja ze statusem Google Partner lub Google Premium Partner może zaoferować skuteczniejsze SEO niż inne agencje? W tym odcinku dowiesz się kim jest Google Partner i co to oznacza dla klienta takiej agencji.

Jeżeli korzystałeś już z pomocy agencji SEO lub SEM, albo przynajmniej odwiedzałeś ich strony internetowe, zapewne spotkałeś się z określeniem “Google Partner” lub “Google Premium Partner”. Ale co to w ogóle oznacza i jakie ma to znaczenie dla klienta takiej agencji?

Oglądaj na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aw0IbJQxyKM

Program Google Partners dla agencji

Otóż Google w zakresie reklam Google Ads oraz w zakresie porównywania produktów w e-commerce posiada program partnerstwa dla agencji marketingowych. Możemy wyróżnić tutaj 3 rodzaje takiego partnerstwa z Google:

  • Podstawowe to agencja ze statusem Google Partner. Takie firmy mają na swoich stronach specjalne logo Google z niebieskim paskiem i napisem Google Partner.
  • Większe agencje posiadają status Google Premium Partner. Czasami też nazywane “Google Premier Partner”. Takie agencje mogą korzystać ze specjalnego logo Google z czerwonym paskiem i napisem Google Premier Partner.
  • Agencje specjalizujące się w e-commerce i posiadające własną porównywarkę produktów, mogą uzyskać status “Google CSS Partner” i także specjalne logo Google, które mogą umieszczać na swojej stronie. O usługach Google CSS odsyłam do osobnego odcinka na ten temat – link w komentarzu.

Są to oficjalne odznaczenia agencji przez Google, które potwierdzają, że agencja ta z sukcesami współpracuje z Google w zakresie reklamy Google Ads lub usług CSS. Co to oznacza dla klientów tej agencji? Przede wszystkim to, że agencja taka ma już długie doświadczenie w prowadzeniu kampanii, realizuje je poprawnie oraz posiada w zespole certyfikowanych specjalistów Google Ads. Takie agencje mają także dostęp do dodatkowych materiałów, możliwość udziału w różnych szkoleniach i eventach organizowanych przez Google, a dodatkowo także bezpośrednie wsparcie opiekunów Google.

Google Partner Premium

Logo Google Partner Premier

Jak uzyskać status partnera Google Ads?

Jeżeli planujemy zlecić reklamy Google Ads firmie zewnętrznej, zdecydowanie warto udać się z tym do agencji, która jest już partnerem Google. Ale co dokładnie musi zrobić agencja marketingowa aby uzyskać status Google Partner?

Podstawowy status Google Partner może uzyskać agencja, która posiada przynajmniej jednego certyfikowanego specjalistę reklamy Google Ads oraz wydatki reklamowe tej agencji w Google Ads to przynajmniej 10 tysięcy dolarów w ciągu ostatnich 90 dni. Jest to raczej wymóg prosty do zrealizowania dla firmy, która zajmuje się reklamą w internecie. Tym bardziej jeżeli rozmawiamy o współpracy z agencją, która nie jest partnerem Google, warto dopytać dlaczego.

Aby agencja mogła pójść krok dalej we współpracy z Google i uzyskać od Google dodatkowe wsparcie, należy sięgnąć po status Google Premium Partner. Aby to zrobić, agencja potrzebuje przynajmniej 2 certyfikowanych specjalistów Google Ads oraz posiadać znacznie większe wydatki na reklamę w Google. Google nie podaje publicznie nigdzie progu wejścia na status Google Premium Partner, jednak z doświadczenia jest to suma o wiele wyższa niż wymagane 10 tysięcy dolarów na poziomie podstawowego Google Partner.

W kwestii reklamy Google Ads to generalnie tyle. Mamy więc agencje ze statusem Google Partner oraz większe agencje ze statusem Google Premium Partner. W najbliższym czasie Google planuje odświeżenie warunków współpracy między Google i agencjami, zmienią się więc też przedstawione kryteria – w odpowiednim czasie nagram nowe wideo na ten temat.

Google CSS Partner

Poza reklamą w Google Ads, możemy także spotkać się z agencjami posiadającymi status “Google CSS Partner”. Są to agencje, które współpracują z Google w zakresie porównywarek cenowych, jak nasza agencja Redseo. Aby firma mogła uzyskać status “Google CSS Partner”, musi oczywiście posiadać swoją porównywarkę produktów wraz z ponad 100 aktywnymi sklepami internetowymi. Jeżeli sklepów będzie ponad 500, agencja uzyska status “Google CSS Premium Partner”.

Google CSS Partner

Logo Google CSS Partner

Status Google Partner a SEO

A jak to wszystko ma się do kwestii pozycjonowania stron internetowych i ofert SEO? Czy agencje posiadające status Google Partner mogą zaoferować jakieś dodatkowe względy w Google swoim klientom?

Zazwyczaj agencje digital oferują zarówno usługi Google Ads i SEO. Stąd też posiadają status partnera Google ponieważ prowadzą kampanie reklamowe Google Ads. Natomiast status Google Partner nijak się ma do usług SEO. Tak więc uważajmy na oferty pozycjonowania, jeżeli agencja deklaruje lepsze efekty SEO dzięki partnerstwu z Google, ponieważ to ściema.

Podsumowując dzisiejszy wpis:

  • Zlecając reklamy Google Ads firmie zewnętrznej, zadbajmy aby była to firma ze statusem Google Partner lub Google Premium Partner.
  • Usługi porównywania produktów w e-commerce także mogą posiadać dodatkowy status Google CSS Partner, potwierdzający ponad 100 wdrożeń e-commerce.
  • Usługi SEO i status Google Partner nie mają ze sobą nic wspólnego i agencja nie może deklarować na tej podstawie lepszych pozycji czy specjalnego traktowania przez wyszukiwarkę.

Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis Cię zainteresował i przybliżyłem Ci kim jest Google Partner i co może to oznaczać dla Twojej firmy. Jeżeli masz pytania w temacie Google Ads – śmiało napisz w komentarzu, a postaram się pomóc.

Chciałbyś wykorzystać reklamę w Google Ads do promowania swojego sklepu internetowego lub firmy napisz do nas. Zespół Redseo pomoże w uruchomieniu i optymalizacji kampanii Google Ads.

Opublikowano w Blog Google Ads: , aktualizacja: