Gdy opcja ofert pracy na Facebooku miała zostać wprowadzona w Polsce, pojawiło się wiele głosów, że może to zagrozić pozycji LinkedIn i innym serwisom, w których firmy poszukują pracowników. Podobnie sytuacja miała wyglądać w przypadku Marketplace i Olx.pl. Jednak po wprowadzeniu ofert pracy, okazuje się, że nowa funkcja nie jest tak popularna, jak mogłoby się wydawać. Czy warto z niej korzystać?
Zalety i wady publikowania oferty pracy na Facebooku
Poszukując nowej osoby do zespołu, postanowiliśmy zamieścić ofertę pracy w zakładce na Facebooku. Dzięki temu możemy opowiedzieć Ci o plusach i minusach, które zauważyliśmy.
Zalety ofert pracy na Facebooku:
- zamieszczenie oferty jest bezpłatne (przynajmniej na razie 😉 )
- możesz zadać dodatkowe pytania otwarte i zamknięte
- oferta pracy może zostać zapisana/udostępniona/przesłana dalej
- użytkownicy przeglądając ogłoszenia mogą zawęzić wyświetlane propozycje
- osoba, która jest zainteresowana Twoja ofertą może dodać kilka zdań o sobie
- możesz rozpocząć konwersację w messengerze z potencjalnym pracownikiem
- dane z profilu kandydata są automatycznie umieszczane w zgłoszeniu
Wady ofert pracy na Facebooku:
- brak możliwości dodania pliku do wysyłanego zgłoszenia
- nie wszyscy kandydaci mają uzupełnione dane o wykształceniu, poprzednich miejscach pracy i nie dodają tych informacji przed wysłaniem zgłoszenia
- nie zawsze kandydaci dodają kilka zdań o sobie
- nie wszystkie osoby, które mogłyby być dobrym pracownikiem Twojej firmy, aktywnie korzystają z Facebooka/ zakładki z ofertami pracy
Dodawanie oferty pracy z fanpage
Jak dodać ofertę pracy na Facebooku?
Jeśli jeszcze nie publikowałeś oferty pracy na Facebooku, zobacz jak to zrobić. Jej dodanie możliwe jest na kilka sposobów.
Jednym z nich jest kliknięcie z poziomu fanpage, tak jakbyś dodawał standardowy post. Następnie z opcji, które znajdują się na górze okna, wybierz “Praca”.
Zakładka „Narzędzia do publikowania” – Oferty pracy
Drugi sposób, dzięki któremu możesz zamieścić ogłoszenie to skorzystanie z zakładki “Narzędzia do publikowania”. Po jej kliknięciu, po lewej stronie znajdziesz “Oferty pracy”, po ich wybraniu zobaczysz opcję “Nowy post z ofertą pracy”.
Tworzenie oferty pracy na Facebooku
Utwórz ofertę pracy na Facebooku
Nieważne, czy rozpoczniesz tworzenie oferty po wybraniu “praca”, czy po przejściu przez “Narzędzia do publikowania”, w obu przypadkach zobaczysz okno, które pozwoli Ci utworzyć ofertę pracy.
Oczywiście musisz podać podstawowe informacje, takie jak nazwa stanowiska, czy rodzaj pracy. Możesz także wpisać widełki płacowe. Opis obowiązków i wymagań może zająć maksymalnie 5000 znaków.
Pamiętaj, że treść musi być zgodna z zasadami dotyczącymi stron grup i wydarzeń.
Pytania w ofercie pracy na Facebooku
Warto zwrócić uwagę na dodatkowe pytania (nie są obowiązkowe), ale mogą pomóc we wstępnym poznaniu kandydata. Możesz dodać maksymalnie trzy pytania, przy czym mogą być one: otwarte, wielokrotnego wyboru lub tak/nie. Każde z pytań może mieć maksymalnie 200 znaków.
Zdjęcie, które pojawi się w ofercie również możesz zmienić, domyślnie będzie to zdjęcie z tła Twojego fanpage.
Gdy wszystko będzie już gotowe, opublikuj ofertę.
Gdzie pojawi się oferta pracy Twojej firmy?
Opublikowana oferta pracy będzie domyślnie dostępna przez 30 dni i pojawi się:
- na fanpage’u Twojej firmy
- w sekcji eksploruj, w ofertach pracy (z tego poziomu możesz również zamieścić ofertę)
- w aktualnościach
Odpowiedzi na ofertę pracy
Gdzie zobaczysz zgłoszenia?
Aby zobaczyć odpowiedzi na ogłoszenie o pracę zamieszczone na Facebooku, przejdź do fanpage swojej firmy, a następnie wybierz “Narzędzia do publikowania” i “Zgłoszenia do pracy”.
Będą tam wszystkie przesłane zgłoszenia. Po kliknięciu możesz skontaktować się z wybranymi osobami, a także oznaczyć status aplikacji (np. nawiązano kontakt, zaplanowano rozmowę kwalifikacyjną, odrzucono), wiadomość o zaaplikowaniu powinna pojawić się także w messengerze.
Jeśli tworząc ogłoszenie, na samym dole, w odpowiedniej ramce dodasz swój adres e-mail, będziesz otrzymywał powiadomienia o każdym wysłanym zgłoszeniu.
Podsumowanie
Jeśli szukasz pracownika do swojej firmy, opublikowanie oferty pracy na Facebooku może wspomóc poszukiwania.
Ogromną zaletą tego rozwiązania jest łatwość dodania ogłoszenia i brak opłat. Mimo że zakładka z ofertami pracy na Facebooku nie jest tak popularna, jak witryny z ogłoszeniami, drzemie w nich ogromny potencjał.
Wystaw pierwszą ocenę! 🙂
Cześć mam pytanie, co może być przyczyną tego, ze nie posiadam takiej zakładki „praca” na swoim fanpage’u w oknie do tworzenia postów? Stworzyłam fan[age kilka dni temu i opcje kończą mi się na %Ofercie.
Cześć Magdaleno. Przejdź do „Narzędzi do publikowania” i zobacz, czy z panelu po lewej stronie możesz wybrać „Oferty pracy”.
Dzięki za odzew, niestety w moim panelu po lewej nie ma takiej opcji do wyboru. Czy przyczyną może być to, że fanpage jest nowy? A może mam wybrany zły typ firmy albo zły szablon? (firma przemysłowa, szablon: firma).
A może problemem jest to, że w „rolach na stronie” nie ma żadnego właściciela tylko występują sami administratorzy, gdyż założyłam ją ja jako osoba prywatna, a nie żadna firma?
Magdaleno, ciężko mi jest stwierdzić co może być przyczyną, ponieważ nie widzę Twojej strony. Zobacz, czy sytuacja zmieni się za kilka dni, być może jest tak, jak piszesz i brak zakładki z pracą jest związany z tym, że fanpage jest nowy. Raczej wątpię, aby związany był z brakiem właściciela lub szablonem. Mam nadzieję, że za kilka dni będziesz mogła już publikować oferty 🙂
Dzięki, też mam taką nadzieję, niemniej jednak uważam, że może to być dla Państwa ciekawy wątek do zbadania i obserwacji, gdyż nikt o tym w sieci nie pisze (przeszukałam dokumentnie), może jakaś strona testowa i sprawdzenie tych wszystkich opcji oraz tego, jak zachowują się z czasem? 🙂
Najnowsze na blogu
Poznaj Sellie.pl – Porównywarka produktów Google CSS 6 grudnia 2019
Aktualizacja strony WWW – o czym pamiętać przy Google Ads i SEO? 2 września 2019
Remarketing w Google Ads – jak działa i jak go wykorzystać w biznesie? 27 czerwca 2019
Inteligentne kampanie produktowe Google Ads 19 czerwca 2019
Konwersje w Google Analytics. Czym są konwersje wspomagane i bezpośrednie? 18 czerwca 2019
Strona responsywna – sprawdź, czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych 17 czerwca 2019
Facebook dla firmy – przewodnik dla początkujących 11 czerwca 2019
Powiadomienia Web Push – najważniejsze informacje i platformy, które wykorzystywaliśmy 4 czerwca 2019
Jak dodać kartę kredytową lub debetową do konta Google Ads? 28 maja 2019
Poznaj Sotrender i rozwiń profil swojej marki 23 maja 2019
Agencja Google Partner Premium
Jesteśmy certyfikowaną agencją Google Partner Premium
Najnowsze na blogu
Szybki kontakt
Zadzwoń: 571 234 722
Napisz: Formularz kontaktowy »
Przyjedź: Mapka jak dojechać »
Adres firmy Redseo
Towarowa 20
85-746 Bydgoszcz