Czy warto publikować oferty pracy na Facebooku?

Gdy opcja ofert pracy na Facebooku miała zostać wprowadzona w Polsce, pojawiło się wiele głosów, że może to zagrozić pozycji LinkedIn i innym serwisom, w których firmy poszukują pracowników. Podobnie sytuacja miała wyglądać w przypadku Marketplace i Olx.pl. Jednak po wprowadzeniu ofert pracy, okazuje się, że nowa funkcja nie jest tak popularna, jak mogłoby się wydawać. Czy warto z niej korzystać?

Zalety i wady publikowania oferty pracy na Facebooku

Poszukując nowej osoby do zespołu, postanowiliśmy zamieścić ofertę pracy w zakładce na Facebooku. Dzięki temu możemy opowiedzieć Ci o plusach i minusach, które zauważyliśmy.

Zalety ofert pracy na Facebooku:

  • zamieszczenie oferty jest bezpłatne (przynajmniej na razie 😉 )
  • możesz zadać dodatkowe pytania otwarte i zamknięte
  • oferta pracy może zostać zapisana/udostępniona/przesłana dalej
  • użytkownicy przeglądając ogłoszenia mogą zawęzić wyświetlane propozycje
  • osoba, która jest zainteresowana Twoja ofertą może dodać kilka zdań o sobie
  • możesz rozpocząć konwersację w messengerze z potencjalnym pracownikiem
  • dane z profilu kandydata są automatycznie umieszczane w zgłoszeniu

Wady ofert pracy na Facebooku:

  • brak możliwości dodania pliku do wysyłanego zgłoszenia
  • nie wszyscy kandydaci mają uzupełnione dane o wykształceniu, poprzednich miejscach pracy i nie dodają tych informacji przed wysłaniem zgłoszenia
  • nie zawsze kandydaci dodają kilka zdań o sobie
  • nie wszystkie osoby, które mogłyby być dobrym pracownikiem Twojej firmy, aktywnie korzystają z Facebooka/ zakładki z ofertami pracy

Dodawanie oferty pracy z fanpage

Dodawanie oferty pracy z fanpage

Jak dodać ofertę pracy na Facebooku?

Jeśli jeszcze nie publikowałeś oferty pracy na Facebooku, zobacz jak to zrobić. Jej dodanie możliwe jest na kilka sposobów.

Jednym z nich jest kliknięcie z poziomu fanpage, tak jakbyś dodawał standardowy post. Następnie z opcji, które znajdują się na górze okna, wybierz “Praca”.

Zakładka "Narzędzia do publikowania" - Oferty pracy

Zakładka „Narzędzia do publikowania” – Oferty pracy

Drugi sposób, dzięki któremu możesz zamieścić ogłoszenie to skorzystanie z zakładki “Narzędzia do publikowania”. Po jej kliknięciu, po lewej stronie znajdziesz “Oferty pracy”, po ich wybraniu zobaczysz opcję “Nowy post z ofertą pracy”.

Tworzenie oferty pracy na Facebooku

Tworzenie oferty pracy na Facebooku

Utwórz ofertę pracy na Facebooku

Nieważne, czy rozpoczniesz tworzenie oferty po wybraniu “praca”, czy po przejściu przez “Narzędzia do publikowania”, w obu przypadkach zobaczysz okno, które pozwoli Ci utworzyć ofertę pracy.

Oczywiście musisz podać podstawowe informacje, takie jak nazwa stanowiska, czy rodzaj pracy. Możesz także wpisać widełki płacowe. Opis obowiązków i wymagań może zająć maksymalnie 5000 znaków.

Pamiętaj, że treść musi być zgodna z zasadami dotyczącymi stron grup i wydarzeń.

Pytania w ofercie pracy na Facebooku

Pytania w ofercie pracy na Facebooku

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe pytania (nie są obowiązkowe), ale mogą pomóc we wstępnym poznaniu kandydata. Możesz dodać maksymalnie trzy pytania, przy czym mogą być one: otwarte, wielokrotnego wyboru lub tak/nie. Każde z pytań może mieć maksymalnie 200 znaków.

Zdjęcie, które pojawi się w ofercie również możesz zmienić, domyślnie będzie to zdjęcie z tła Twojego fanpage.

Gdy wszystko będzie już gotowe, opublikuj ofertę.

Gdzie pojawi się oferta pracy Twojej firmy?

Opublikowana oferta pracy  będzie domyślnie dostępna przez 30 dni i pojawi się:

  • na fanpage’u Twojej firmy
  • w sekcji eksploruj, w ofertach pracy (z tego poziomu możesz również zamieścić ofertę)
  • w aktualnościach

Odpowiedzi na ofertę pracy

Odpowiedzi na ofertę pracy

Gdzie zobaczysz zgłoszenia?

Aby zobaczyć odpowiedzi na ogłoszenie o pracę zamieszczone na Facebooku, przejdź do fanpage swojej firmy, a następnie wybierz “Narzędzia do publikowania” i “Zgłoszenia do pracy”.

Będą tam wszystkie przesłane zgłoszenia. Po kliknięciu możesz skontaktować się z wybranymi osobami, a także oznaczyć status aplikacji (np. nawiązano kontakt, zaplanowano rozmowę kwalifikacyjną, odrzucono), wiadomość o zaaplikowaniu powinna pojawić się także w messengerze.

Jeśli tworząc ogłoszenie, na samym dole, w odpowiedniej ramce dodasz swój adres e-mail, będziesz otrzymywał powiadomienia o każdym wysłanym zgłoszeniu.

Podsumowanie

Jeśli szukasz pracownika do swojej firmy, opublikowanie oferty pracy na Facebooku może wspomóc poszukiwania.

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest łatwość dodania ogłoszenia i brak opłat. Mimo że zakładka z ofertami pracy na Facebooku nie jest tak popularna, jak witryny z ogłoszeniami, drzemie w nich ogromny potencjał.

Średnia ocena: / 5. Ilość ocen: