Ponad trzykrotny wzrost fraz w TOP 3 oraz ruchu na stronie dzięki SEO

Case Study - Kampania SEO Blob

Jeśli nie wierzysz w moc SEO, przychodzimy z zachęcającą historią sukcesu jednego z naszych Klientów, który korzysta z oferty Redseo związanej z pozycjonowaniem stron. Zapoznaj się z kolejnym case study SEO i zobacz, jakie efekty daje przemyślana i profesjonalna optymalizacja techniczna pod kątem wyszukiwarki.

W tym tekście piszemy o:

  • Sklepie online z branży spożywczej, z którym współpracujemy od półtora roku.
  • Przedstawiamy sytuację Klienta z początku współpracy i omawiamy napotkane problemy.
  • Dzielimy się tym, jakie działania podjęliśmy, by dotrzeć do oczekiwanego celu.
  • Na wykresach prezentujemy efekty prac specjalistki SEO.
  • Pokazujemy, w jaki sposób osiągnęliśmy wyjściowe założenia Klienta dotyczące wzrostu ruchu i większej liczby użytkowników na stronie.

Jeśli chcesz wiedzieć, co jest kluczowe w budowaniu dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania dzięki działaniom pozycjonerskim, czytaj dalej.

Kim jest Klient?

Klient od niemal 20 lat prowadzi sklep stacjonarny na Śląsku. Na pewnym etapie do działań stacjonarnych dołączył sklep online z szerokim wyborem napojów i przekąsek. Klient bardzo często jako jeden z pierwszych w swoim regionie wprowadzał branżowe innowacje, dzięki którym ugruntował swoją pozycję w swojej gałęzi sprzedaży.

Sklep internetowy Klienta łączy w sobie:

  • duży wybór produktów spożywczych (jedzenie i napoje);
  • oferta dostępna jest dla klientów detalicznych i hurtowych;
  • proces dokonywania zakupów jest prosty i intuicyjny;
  • płatności online są bezpieczne i szyfrowane.

Cele Klienta

Klient, nawiązując współpracę, liczył na to, że działania SEO wpłyną na:

  • pozyskanie większego ruchu organicznego z Google;
  • zwiększenie liczby klientów sklepu online.

Opiekunką Klienta została specjalistka SEO Kaja Gajek. Sklep nie był wcześniej pozycjonowany, mimo że witryna funkcjonuje od wielu lat.

Początek współpracy i problemy do rozwiązania

Współpracę z Klientem nawiązaliśmy w połowie lutego 2021 roku, czyli półtora roku temu. Początek działań upływał sprawnie i specjalistka SEO od początku dążyła do zrealizowania założonych celów.

Na przełomie maja i czerwca 2021 roku miała niestety miejsce awaria sklepu, w wyniku której ze sklepu zniknęła większość produktów. Szybka reakcja i dodanie produktów niestety nie pozwoliły uniknąć chwilowych spadków pozycji.

Ogólne problemy początkowe, z jakimi mierzyła się specjalistka, to:

W momencie rozpoczęcia współpracy statystyki sklepu Klienta wyglądały następująco:

case study SEO statystyki luty 2021

Źródło: semstorm.com

Podjęte działania

Działania podjęte przez specjalistkę miały na celu zlikwidowanie napotkanych na początku problemów, a co za tym idzie ogólną poprawę widoczności strony Klienta.

  • Metatagi zostały więc zoptymalizowane pod dobrane frazy kluczowe.
  • W sklepie Klienta zaczął pojawiać się regularnie content (w tym przypadku opisy kategorii oraz opisy produktów zoptymalizowane pod frazy).
  • Specjalistka rozpoczęła też systematyczne pozyskiwanie backlinków z innych stron internetowych.
  • Dodatkowo zostały wprowadzone zmiany w obrębie menu.

Efekty prac

W efekcie dzięki działaniom SEO udało się z powodzeniem zrealizować cele Klienta dotyczące zwiększenia ruchu organicznego i większej liczby użytkowników sklepu.

Dla porównania poniżej podaję statystyki strony z sierpnia 2022 roku:

statystyki sierpień 2022

Źródło: semstorm.com

Ponad trzykrotnie wzrósł ruch na stronie Klienta oraz frazy w TOP 3. Równie satysfakcjonujące wyniki udało się osiągnąć w zakresie fraz w pozostałych topach. Wystarczy spojrzeć na sukcesywnie wzrastające wartości na poniższych wykresach:

  • Zacznijmy od ruchu organicznego, na którym zależało Klientowi od samego początku. Optymalizacja SEO przyniosła oczekiwane wyniki, dzięki czemu obserwujemy efekty w postaci ponad trzykrotnego wzrostu ruchu:
szacowany ruch

Źródło: semstorm.com

  • Poniższy wykres wskazuje, jak rosła liczba fraz w TOP3 od początku współpracy. Strzałką zaznaczyliśmy start działań.
top3 case study seo

Frazy w TOP3. Źródło: semstorm.com

Kolejny wykres ukazuje frazy w TOP10. Widoczny jest niewielki spadek w momencie wystąpienia awarii sklepu, o której wspominałam na początku tekstu. Co ważne, osiągnęliśmy TOP10 fraz, na których najbardziej zależało Klientowi.

top10

Frazy w TOP10. Źródło: semstorm.com

  • Wykres fraz TOP20, podobnie jak wcześniejszy wykres, również płynnie się wznosi dzięki pracom pozycjonerskim.
top20 case seo

Frazy w TOP20. Źródło: semstorm.com

Na koniec zostawiamy frazy w TOP50, gdzie również zauważamy widoczny wzrost.

top50

Frazy w TOP50. Źródło: semstorm.com

Poza tym obserwujemy wzrost średniej pozycji witryny, kliknięć oraz wyświetleń.

Podsumowanie case study SEO

Ponad trzykrotne wzrosty ruchu oraz widoczności w TOP3 to główne cele, które z powodzeniem zrealizowaliśmy dzięki SEO. Na tym nie koniec, ponieważ widzimy także oczekiwane efekty w postaci wyświetleń, kliknięć oraz przychodów, które są dla Klienta satysfakcjonujące.

Przykład tego Klienta pokazuje, jak ważna jest konsekwencja i systematyczność działań w zakresie SEO. Regularne pozyskiwanie backlinków, regularnie publikowany content na stronie oraz przemyślana optymalizacja techniczna to klucz do zrealizowania założeń Klienta.

specjalistka SEO Kaja Gajek

Działania SEO na koncie Klienta są historią sukcesu, do której jeszcze nie napisaliśmy zakończenia, bo współpraca nadal trwa.

Chętnie zajmiemy się pracami pozycjonerskimi dla Twojego biznesu. Wystarczy, że zajrzysz do oferty SEO dla e-commerce i wypełnisz formularz kontaktowy. Odezwiemy się do Ciebie z najlepszą propozycją.

A tymczasem zachęcam do sprawdzenia innych historii naszych klientów w zakładce Case study, gdzie znajdziesz także inne case study SEO.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: