Case study SEO: sklep z branży akcesoriów dziecięcych – trzykrotny wzrost ruchu na stronie!

Odkąd w ofercie Redseo pojawiła się oferta SEO, obsługujemy także działania pozycjonerskie na kontach naszych Klientów. Jedną z marek, dla których wykonujemy prace SEO, jest sklep internetowy z branży akcesoriów dziecięcych.

Z jakimi problemami na stronie zmierzyliśmy się na początku współpracy i jak im zaradziliśmy opowiadamy w poniższym case study. Zdradzimy też, jak wypracowaliśmy trzykrotny wzrost ruchu w sklepie online naszego Klienta.

Prace nad SEO obejmują działania on-page, off-page i content. W tych filarach mieszczą się takie elementy jak:

Zakres działań seowca – specjalisty SEO – jest więc szeroki i obejmuje zadania techniczne i pozostałe, które mają za zadanie skutecznie wypozycjonować stronę. Tajniki pracy specjalisty SEO opisywaliśmy wcześniej w innym wpisie blogowym.

Jak nasze prace wpłynęły na pozycję strony Klienta z branży dziecięcej i jakie zadania należało wykonać, aby osiągnąć efekty, opisujemy poniżej.

Kim jest Klient?

Klient to sklep internetowy oferujący akcesoria dziecięce. Działa na platformie PrestaShop 1.7 od 2020 roku, a od 6 maja 2021 roku korzysta z usług SEO w agencji Redseo.

W ofercie sklepu znajdują się:

  • ubranka dziecięce dla niemowląt i starszaków,
  • akcesoria dla dzieci, takie jak rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, skarpetki, czapki,
  • elementy wyprawki niemowlęcej (pieluszki, smoczki, butelki, otulacze, produkty kosmetyczne, śpiworki czy kosmetyczki),
  • zabawki edukacyjne dla dzieci (puzzle kontrastowe, maty edukacyjne, zabawki interaktywne, książeczki i maskotki),
  • dekoracje do pokoju dziecięcego (lampki, naklejki ścienne, organizery, mebelki dla dzieci).

Podsumowując informacje o Kliencie, od maja 2021 roku specjaliści Redseo prowadzą kampanie Google Ads, oraz działania SEO. Opiekunem w zakresie działań pozycjonerskich została specjalistka SEO Kaja Gajek.

Cele Klienta

Klient, zwracając się do nas w sprawie nawiązania współpracy, miał kilka zasadniczych celów w zakresie SEO:

  • sprowadzenie ruchu organicznego z Google,
  • zwiększenie liczby klientów w sklepie online.

Sklep internetowy jest stosunkowo młody, bo działa od początku 2020 roku. Kampanie Google Ads były prowadzone przez Klienta na stronie jeszcze przed nawiązaniem umowy z Redseo.

Klient, otwierając sklep internetowy, przejął istniejącą wcześniej domenę z innej branży, dzięki czemu domena miała swoją historię i była znana Google. Strona nie była jednak wcześniej pozycjonowana.

Kaja Gajek, specjalistka SEO

Jakie problemy napotkaliśmy?

Nawiązanie współpracy z Klientem wiązało się dla specjalistki SEO z określeniem problemów, jakie występują na stronie internetowej. Dzięki ocenie problemów można zaplanować strategię prac i kolejnych działań, jakie będzie trzeba wykonać, aby osiągnąć sukces pozycjonerski.

Zatem – jakie problemy napotkaliśmy w sklepie Klienta?

  • Brak optymalizacji metatagów. Odpowiednio zoptymalizowane znaczniki meta służą skutecznemu pozycjonowaniu. Znaczniki umieszczone w kodzie strony wskazują Googlebotowi, czego dotyczy przeglądana strona.
  • Podwójne nagłówki H1 na podstronach kategorii i produktów. Formatowanie tekstów do internetu służy nie tylko względom estetycznym, ale również technicznym. Dana strona dotyczy jednego zagadnienia, a nagłówek 1 określa temat strony. Powinien więc występować tylko raz.
  • Duplikacja treści powstała w wyniku paginacji. Duplikacja treści powstaje, gdy ten sam tekst pojawia się pod kilkoma adresami url.
  • Niepoprawna i nieczytelna dla użytkownika struktura menu. Odpowiednio rozpisana struktura menu i zastosowanie podziału przyjaznego dla klienta to także jeden z elementów skutecznego SEO.
  • Brak linków przychodzących. Link building obejmuje zarówno linki wewnętrzne jak i zewnętrzne (przychodzące, czyli obecne pod innymi adresami odnośniki). W przypadku witryny Klienta można było zaobserwować niższe pozycje wynikające z braku linków przychodzących z innych stron.

Jakie działania były wykonywane?

Aby zoptymalizować stronę pod kątem SEO, należało wprowadzić pewne zmiany i poprawki. Specjalistka SEO wykonała między innymi następujące działania:

  • Optymalizacja metatagów title w opisach kategorii i podkategorii pod odpowiednie frazy kluczowe. Frazy zostały wcześniej wybrane i pogrupowane podczas researchu. O słowach kluczowych i ich znaczeniu przeczytasz więcej w naszym artykule.
  • Regularna publikacja treści. Na stronie zaczęły pojawiać się opisy kategorii i zoptymalizowane pod zweryfikowane frazy kluczowe.
  • Usunięcie zdublowanych nagłówków H1. Dzięki temu każda strona posiada jeden nagłówek rzędu pierwszego i tym samym jest przejrzysta dla Googlebota.
  • Wyświetlanie opisu kategorii tylko na pierwszej podstronie paginacji. Za sprawą takiego zabiegu content nie duplikuje się na kolejnych podstronach.
  • Wprowadzenie zmian w strukturze menu. Dzięki tym zmianom struktura jest prawidłowa i przejrzysta dla użytkownika.
  • Regularne zdobywanie backlinków z innych stron. Jest to jeden z elementów prawidłowo prowadzonego link buildingu.

Efekty

Jakie efekty przyniosły działania specjalistki SEO? Będziemy rozpatrywać widoczność fraz w TOP10, TOP20, TOP50, wyświetlenia strony, ruch oraz przychody.

Frazy w TOP-ach i ruch na stronie

Zacznijmy od efektów w postaci widoczności fraz w topach. Na początku działań, czyli w maju 2021 roku, frazy Klienta wyświetlały się następująco:
TOP10: 48
TOP20: 427
TOP 50: 2368

Co obserwujemy po 8 miesiącach prac pozycjonerki?

SEO - słowa w top 10, top 20, top 50
Frazy w TOP-ach, stan na styczeń 2022. Źródło: semstorm.com

Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo temu, jak wyświetlały się frazy w najbardziej dla nas interesującej, pierwszej dziesiątce wyszukiwań:

SEO - widoczność w top10
Wykres ukazujący widoczność fraz w TOP10. Źródło: semstorm.com

Liczba fraz kluczowych poszybowała w górę i wyświetlają się one na więcej zapytań użytkowników. Wpłynęło to także na ruch, który na początku działań utrzymywał się na poziomie 1598 wejść miesięcznie.

Sprawdźmy, jak prezentuje się obecnie:

SEO - ruch na stronie - styczeń 2022
Stan na styczeń 2022. Źródło: semstorm.com

Dla lepszego zobrazowania efektu, prezentujemy wykres liniowy ukazujący jak na przestrzeni ostatnich miesięcy ruch na stronie się zwiększał:

case study SEO - wykres ruchu
Wykres ruchu na stronie Klienta. Źródło: semstorm.com

Strzałką zaznaczono początek działań przypadający na maj 2021. Na wykresie widoczny jest nieznaczny spadek w okresie letnim. Wakacje to czas, w którym większośc branż obserwuje słabszy niż zazwyczaj ruch w sklepach internetowych, więc spadek tego typu nie jest alarmujący.

Wyświetlenia

Musimy też koniecznie przyjrzeć się bliżej wyświetleniom strony. Poniżej umieściliśmy wykres prezentujący wzrost wyświetleń strony Klienta, gdzie strzałką zaznaczono początek współpracy.

case study SEO - wyświetlenia strony klienta
Wykres ukazujący wyświetlenia strony. Źródło: Google Search Console

Przed rozpoczęciem współpracy wyświetlenia zdecydowanie nie były zadowalające. Już po 8 miesiącach Klient może cieszyć się zwiększoną liczbą wyświetleń swojego sklepu online.
Wyświetlenia w liczbach:
Stan na kwiecień 2021 – 19,1 tys.
Stan na grudzień 2021 – 166 tys.

Przychody

Klient zaobserwował także wzrost przychodów podczas naszej współpracy, co możesz zauważyć na załączonym wykresie:

SEO case study - przychody
Źródło: Google Analytics

Strzałką zaznaczyliśmy początek prac pozycjonerskich na początku maja ubiegłego roku. Na początku współpracy przychody wynosiły 7687,63 zł, a w grudniu 2021 – 15 835,90 zł. Nastąpiło więc podwojenie przychodów Klienta.

Pozostałe efekty

Inne działania podjęte przez specjalistkę obejmowały napotkane problemy z pogranicza SEO i UX, czyli niefunkcjonalne menu w sklepie online.

Menu z bloku tekstu “przemieniło się” w rozwijaną listę, co ułatwia użytkownikowi poruszanie się po kategoriach produktów na stronie. Nierozwijane menu było problematyczne zwłaszcza na innych niż standardowe rozdzielczościach ekranu. Obecnie jest dostosowane do wymagań urządzeń o różnych wielkościach i proporcjach.

Podsumowanie

Działania specjalistki SEO obejmowały więc klasyczne zadania pozycjonera takie jak research, analiza słów kluczowych i konkurencji czy optymalizacja techniczna, ale również “zahaczyły” o dostosowanie strony do potrzeb użytkownika.

Sklep z odzieżą dziecięcą i akcesoriami w krótkim czasie podwoił przychody, osiągnął niemal trzykrotny wzrost ruchu organicznego oraz zaliczył znaczny wzrost wyświetleń.

Współpraca z Klientem nadal trwa, zatem trzymamy rękę na pulsie i dalej obserwujemy wyniki.

Kilkukrotnie wspomnieliśmy o tym, że na kontach tego Klienta Redseo prowadziło także kampanie reklamowe Google Ads. Pisaliśmy o tym nieprzypadkowo, bo ta historia również jest historią sukcesu.

Możesz spodziewać się, że niedługo opublikujemy raport z działań specjalistki Google Ads pracującej na kontach tego samego Klienta z branży akcesoriów dziecięcych. Tymczasem zachęcamy do zajrzenia do pozostałych artykułów w zakładce Case Study.

Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się działaniami SEO i reklamą Twojego biznesu w internecie, zapraszamy do kontaktu. znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązania.

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 34

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »

Dodaj komentarz