Case study: Microsoft Ads dla sklepu odzieżowego
Czy niewielka kampania reklamowa w wyszukiwarce Microsoft Bing może przynieść zadowalające efekty? Poznaj nasze case study kampanii Microsoft Ads dla polskiego sklepu internetowego z odzieżą i bielizną.
Kim jest Klient?
Polski sklep internetowy oferujący szeroki asortyment odzieży i bielizny damskiej, męskiej oraz dla dzieci. Sklep oferuje około 7000 produktów własnej marki. Dla Klienta realizujemy kompleksowo kampanie reklamowe Google Ads, kampanie produktowe Google z wykorzystaniem naszej usługi Sellie Google CSS oraz przedstawianą w tym case study kampanię Microsoft Ads.
Oczekiwania i cele
Na bazie doświadczeń z prowadzonej osobno kampanii Google Ads, przyjęliśmy wstępne założenia kampanii:
- Budżet miesięczny: 2 500 zł
- Cel: przychód ze sprzedaży minimum 22 500 zł
Założony cel oznacza uzyskanie i utrzymanie wskaźnika ROAS na poziomie minimum 900%. Ponieważ Klient nie prowadził wcześniej działań promocyjnych w wyszukiwarce Bing, ani w systemie Microsoft Advertising, kampania została potraktowana jako eksperyment aby sprawdzić czy w ogóle osiągnie założone cele.
Kampania Microsoft Advertising stanowi rozszerzenie naszych działań w Google Ads, które to są głównym źródłem pozyskania klientów.
Nasze działania
Utworzyliśmy zupełnie nowe konto Microsoft Ads, ponieważ nie istniało inne konto z historią kampanii.
Przyłożyliśmy szczególną uwagę do poprawnej konfiguracji konwersji z wykorzystaniem tagu Microsoft UET:
- Główna konwersja „purchase” oznaczająca zakup online wraz z wartością pieniężną;
- Pomocnicza konwersja „add_to_cart” na dodanie produktu do koszyka wraz z wartością;
- Tag UET remarketingu dynamicznego, przekazujący informacje o przeglądanych produktach przez klientów;
Bardzo dbamy o jakość danych o produktach, dlatego skorzystaliśmy z gotowego konta Google Merchant Center, na którym posiadamy już dane produktów odpowiednio zoptymalizowane narzędziem zewnętrznym Mergado. Dane o produktach do kampanii Microsoft Ads, są importowane z Google Merchant, a dzięki temu są identyczne jak w kampaniach produktowych Google Ads.
Ponieważ sklep eksportował dane o produktach w okrojonej formie, na potrzeby kampanii Google Ads oraz Microsoft Ads dokonaliśmy odpowiedniej optymalizacji produktów:
- Poprawy tytułów o kolor, rozmiar i markę;
- Dodanie słów kluczowych oraz parametrów produktu do jego opisu;
- Liczne poprawki błędów z danymi wysyłki oraz numerów GTIN produktów;
- Własne etykiety niestandardowe grupujące produkty według cen i przydatnych atrybutów;
- Ręczne poprawki wybranych najlepszych produktów w ofercie.
Przygotowaliśmy wstępny zestaw kampanii Bing Ads:
- Trzy kampanie produktowe z podziałem na kategorie produktów;
- Kampanię produktową aktywizującą produkty z małym zasięgiem;
- Kampanię DSA (Dynamic Search Ads) skierowaną wyłącznie na produkty dostępne w wysyłce;
- Kampanię search w wyszukiwarce Bing na brand Klienta, aby mieć pod kontrolą wyniki wyszukiwania marki Klienta;
- Kampanie produktową w Microsoft Audience Network;
- Kampanię remarketingową banerową w Microsoft Audience Network;
Korzystając z narzędzi zewnętrznych, dokonaliśmy integracji Microsoft Ads z Google Looker Studio, co umożliwiło nam przygotowanie interaktywnego raportu wyników kampanii dostępnego zawsze online.
Kolejne tygodnie i miesiące, to bieżąca praca specjalistów nad optymalizacją kampanii, wykluczeniami i poprawkami. Odświeżyliśmy także podział kampanii produktowych ze względu na typ produktu i grupę docelową.
Na początku roku 2024 wdrożyliśmy także baner zgód na cookies, uwzględniający działanie tagu Microsoft UET oraz obsługę Google Consent Mode 2.
Efekty kampanii
Kampania rozpoczęła swoje działanie 5 października 2023 roku i w pierwszym miesiącu bardzo nieśmiało i powoli rozkręcała swoje możliwości.
W pierwszym, niepełnym miesiącu działania, wykorzystaliśmy niespełna połowę budżetu, jednak przebijając cel ROAS 900% i osiągając współczynnik konwersji na poziomie 4,5%.
Wstępna optymalizacja i kolejny miesiąc to wykorzystanie pełnych możliwości założonego budżetu i całkowita realizacja celu:
Osiągnęliśmy przychód kampanii Microsoft Ads na poziomie ponad 27 000 zł dzięki 176 konwersji sprzedaży. Uzyskany zwrot ROAS na poziomie 1093% oraz współczynnik konwersji 4,6%.
Prowadzenie działań w Microsoft Advertising wymaga stworzenia osobnego planu marketingowego. Ze względu na mniejszy wolumen zapytań niż w Google musieliśmy dostosować kampanie do systemu. Popularność marki, a także oferowanych produktów odgrywa dużą rolę w działaniach Bing Ads. Dzięki regularnej pracy z kampaniami udało nam się wypracować zadowalające wyniki.
Aleksandra Wiśniewska
Specjalistka Google i Microsoft Ads
Dalszy rozwój kampanii
Kolejne miesiące, aż do maja 2024 roku to stabilne wyniki kampanii przy utrzymaniu wskaźnika ROAS na złożonym poziomie około 900%. Następnymi krokami rozwoju będzie zwiększanie budżetu reklamowego, celem osiągnięcia większych przychodów.
Jaki jest potencjał rozwojowy kampanii? Kampanie produktowe oraz kampanie na słowa kluczowe w wyszukiwarce Bing osiągają udział w wyświetleniach (impression share) na poziomie około 12%. Oznacza to, że istnieje potencjał aby zwiekszyć kilkukrotnie zasięg kampanii oraz jej przychody.
Chcesz aby Twój sklep internetowy także wykorzystał w pełni potencjał Microsoft Advertising oraz Google Ads? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoim biznesie.