Case study: Microsoft Ads dla sklepu odzieżowego

Case Study Microsoft Ads – Branża odzieżowa, E-commerce 2024 Blob

Czy niewielka kampania reklamowa w wyszukiwarce Microsoft Bing może przynieść zadowalające efekty? Poznaj nasze case study kampanii Microsoft Ads dla polskiego sklepu internetowego z odzieżą i bielizną.

Kim jest Klient?

Polski sklep internetowy oferujący szeroki asortyment odzieży i bielizny damskiej, męskiej oraz dla dzieci. Sklep oferuje około 7000 produktów własnej marki. Dla Klienta realizujemy kompleksowo kampanie reklamowe Google Ads, kampanie produktowe Google z wykorzystaniem naszej usługi Sellie Google CSS oraz przedstawianą w tym case study kampanię Microsoft Ads.

Oczekiwania i cele

Na bazie doświadczeń z prowadzonej osobno kampanii Google Ads, przyjęliśmy wstępne założenia kampanii:

  • Budżet miesięczny: 2 500 zł
  • Cel: przychód ze sprzedaży minimum 22 500 zł

Założony cel oznacza uzyskanie i utrzymanie wskaźnika ROAS na poziomie minimum 900%. Ponieważ Klient nie prowadził wcześniej działań promocyjnych w wyszukiwarce Bing, ani w systemie Microsoft Advertising, kampania została potraktowana jako eksperyment aby sprawdzić czy w ogóle osiągnie założone cele.

Kampania Microsoft Advertising stanowi rozszerzenie naszych działań w Google Ads, które to są głównym źródłem pozyskania klientów.

Nasze działania

Utworzyliśmy zupełnie nowe konto Microsoft Ads, ponieważ nie istniało inne konto z historią kampanii.

Przyłożyliśmy szczególną uwagę do poprawnej konfiguracji konwersji z wykorzystaniem tagu Microsoft UET:

  • Główna konwersja „purchase” oznaczająca zakup online wraz z wartością pieniężną;
  • Pomocnicza konwersja „add_to_cart” na dodanie produktu do koszyka wraz z wartością;
  • Tag UET remarketingu dynamicznego, przekazujący informacje o przeglądanych produktach przez klientów;

Bardzo dbamy o jakość danych o produktach, dlatego skorzystaliśmy z gotowego konta Google Merchant Center, na którym posiadamy już dane produktów odpowiednio zoptymalizowane narzędziem zewnętrznym Mergado. Dane o produktach do kampanii Microsoft Ads, są importowane z Google Merchant, a dzięki temu są identyczne jak w kampaniach produktowych Google Ads.

Ponieważ sklep eksportował dane o produktach w okrojonej formie, na potrzeby kampanii Google Ads oraz Microsoft Ads dokonaliśmy odpowiedniej optymalizacji produktów:

  • Poprawy tytułów o kolor, rozmiar i markę;
  • Dodanie słów kluczowych oraz parametrów produktu do jego opisu;
  • Liczne poprawki błędów z danymi wysyłki oraz numerów GTIN produktów;
  • Własne etykiety niestandardowe grupujące produkty według cen i przydatnych atrybutów;
  • Ręczne poprawki wybranych najlepszych produktów w ofercie.

Przygotowaliśmy wstępny zestaw kampanii Bing Ads:

  • Trzy kampanie produktowe z podziałem na kategorie produktów;
  • Kampanię produktową aktywizującą produkty z małym zasięgiem;
  • Kampanię DSA (Dynamic Search Ads) skierowaną wyłącznie na produkty dostępne w wysyłce;
  • Kampanię search w wyszukiwarce Bing na brand Klienta, aby mieć pod kontrolą wyniki wyszukiwania marki Klienta;
  • Kampanie produktową w Microsoft Audience Network;
  • Kampanię remarketingową banerową w Microsoft Audience Network;

Korzystając z narzędzi zewnętrznych, dokonaliśmy integracji Microsoft Ads z Google Looker Studio, co umożliwiło nam przygotowanie interaktywnego raportu wyników kampanii dostępnego zawsze online.

Kolejne tygodnie i miesiące, to bieżąca praca specjalistów nad optymalizacją kampanii, wykluczeniami i poprawkami. Odświeżyliśmy także podział kampanii produktowych ze względu na typ produktu i grupę docelową.

Na początku roku 2024 wdrożyliśmy także baner zgód na cookies, uwzględniający działanie tagu Microsoft UET oraz obsługę Google Consent Mode 2.

Efekty kampanii

Kampania rozpoczęła swoje działanie 5 października 2023 roku i w pierwszym miesiącu bardzo nieśmiało i powoli rozkręcała swoje możliwości.

W pierwszym, niepełnym miesiącu działania, wykorzystaliśmy niespełna połowę budżetu, jednak przebijając cel ROAS 900% i osiągając współczynnik konwersji na poziomie 4,5%.

Microsoft Ads - 2023-10

Wstępna optymalizacja i kolejny miesiąc to wykorzystanie pełnych możliwości założonego budżetu i całkowita realizacja celu:

Microsoft Ads - case 2023-11

Osiągnęliśmy przychód kampanii Microsoft Ads na poziomie ponad 27 000 zł dzięki 176 konwersji sprzedaży. Uzyskany zwrot ROAS na poziomie 1093% oraz współczynnik konwersji 4,6%.

Komentarz Eksperta

Prowadzenie działań w Microsoft Advertising wymaga stworzenia osobnego planu marketingowego. Ze względu na mniejszy wolumen zapytań niż w Google musieliśmy dostosować kampanie do systemu. Popularność marki, a także oferowanych produktów odgrywa dużą rolę w działaniach Bing Ads. Dzięki regularnej pracy z kampaniami udało nam się wypracować zadowalające wyniki.

Aleksandra Wiśniewska
Specjalistka Google i Microsoft Ads

Dalszy rozwój kampanii

Kolejne miesiące, aż do maja 2024 roku to stabilne wyniki kampanii przy utrzymaniu wskaźnika ROAS na złożonym poziomie około 900%. Następnymi krokami rozwoju będzie zwiększanie budżetu reklamowego, celem osiągnięcia większych przychodów.

Jaki jest potencjał rozwojowy kampanii? Kampanie produktowe oraz kampanie na słowa kluczowe w wyszukiwarce Bing osiągają udział w wyświetleniach (impression share) na poziomie około 12%. Oznacza to, że istnieje potencjał aby zwiekszyć kilkukrotnie zasięg kampanii oraz jej przychody.

Chcesz aby Twój sklep internetowy także wykorzystał w pełni potencjał Microsoft Advertising oraz Google Ads? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoim biznesie.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: