Ponad 2,2 mln zł przychodu w 8 miesięcy dzięki Google Ads – case study

case study google ads sklep z prezentami Blob

W lipcu przywołujemy klasyka, czyli kampanie Google Ads, które dzięki specjalistom Redseo wypracowały sukces naszego Klienta. Prezentujemy case study Google Ads na przykładzie sklepu z artykułami prezentowymi na różne okazje. Klient skorzystał z naszej oferty Google Ads dla e-commerce. W zaledwie 8 miesięcy zwiększyliśmy przychód Klienta o ponad 2 200 000 zł dzięki Google Ads. Jak? O tym opowiadamy w poniższym artykule.

Skupimy się na porównaniu rok do roku z okresu będącego dość specyficznym czasem w sprzedaży internetowej. Będzie to porównanie wyników z roku 2020, gdy wybuchła pandemia, do wyników z 2021 r., gdy Klient zgłosił się do Redseo. Sprawdźmy, jakie osiągnął przychody oraz jak wyglądał koszt konwersji.

Kim jest Klient?

Klient to duży sklep internetowy z personalizowanymi prezentami na różne okazje. Działa z sukcesami od dekady, dzięki czemu wypracował mocną pozycję w swojej niszy.

Wszystkie produkty Klienta są utrzymane w podobnej, humorystycznej estetyce. Część oferty to gadżety dekoracyjne, inne to praktyczne akcesoria.

Budowa sklepu internetowego jest przemyślana, a wyszukiwanie produktów proste i intuicyjne. Oferta uporządkowana jest dwutorowo: wokół okazji oraz wokół osoby obdarowywanej. Dzięki temu produkty są posegregowane i każdy z łatwością dotrze do tych towarów, które go interesują.

Sklep gwarantuje szybką wysyłkę zamówień, nawet w 24h, co sprawia, że jest deską ratunku dla kupujących prezenty na ostatnią chwilę.

Dzięki szybkiej dostawie, szerokiej ofercie sięgającej kilku tysięcy produktów oraz możliwości personalizacji zamówienia, Klient utrzymuje stabilną pozycję w branży.

Jakie problemy napotkaliśmy?

Nawiązaliśmy współpracę z Klientem 20 kwietnia 2021 roku.

Nasze działania, które rozpoczęliśmy wiosną 2021 roku, będziemy porównywać do wyników, jakie osiągały kampanie prowadzone na koncie Klienta w najgorętszym dla e-commerce okresie, czyli od wiosny 2020 roku.

W roku 2020 z konieczności konsumenci przenieśli zakupy do sieci i sklepy internetowe przeżywały bardzo dobry czas. W kolejnym roku, gdy w Redseo rozpoczęliśmy prace na koncie Klienta, najkorzystniejszy okres dla sprzedaży online był już przeszłością.

Mogło więc okazać się wyzwaniem poprawienie bądź nawet utrzymanie wyników z roku poprzedzającego.

Co Klient chciał osiągnąć, rozpoczynając współpracę?

Głównym celem Klienta było zwiększenie sprzedaży. Ważnym elementem było utrzymanie kosztów konwersji przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów.

Warto zauważyć, że 2021 r. mógł być wyzwaniem dla specjalistów. To dlatego, że w pandemicznym roku 2020 klienci sami z siebie masowo kupowali w sieci. Najgorętszy okres dla e-commerce minął.

Osiągnięcie porównywalnych wyników wymagało przemyślanych działań. Gdyby nie one, nie powstałoby to case study. 🙂

Co warto zaznaczyć, udało się nawet obniżyć koszt konwersji i osiągnąć równocześnie ich wyższą liczbę, a tym samym wartość.

Budżet Klienta był zmienny, w zależności od miesiąca, jednak nigdy nie był niższy niż 100 000 zł. Bywały miesiące, gdy Klient zwiększał budżet do 300 000 zł.

Jakie działania podjęliśmy?

Klientem od samego początku zajmował się Jędrzej Skupsz, do którego dołączyła Angelika Tadych.

Na koncie Klienta działały następujące kampanie:

  • Kampanie PLA, tym kampanie Smart PLA.
  • Kampanie w sieci wyszukiwania.
  • Na koncie Klienta działały kampanie zagraniczne na frazy, które zmieniliśmy na DSA.
  • Działały także dynamiczne reklamy na Polskę.
  • Uruchomiliśmy także kampanie display oraz Discovery.
  • Wprowadziliśmy także reklamy na YouTube.
  • Działał remarketing.

Podczas pracy na koncie Klienta działaliśmy na CSS Sellie. Przedtem Klient miał CSS Google.

Poznaj efekty kampanii Google Ads

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych na koncie naszego Klienta oferującego personalizowane upominki przedstawimy, skupiając się na koszcie konwersji i wartości konwersji.

  • Koszt konwersji na koncie Klienta. Celem, jak wspominaliśmy, było osiągnięcie oczekiwanej liczby konwersji przy jednoczesnym utrzymaniu kosztu konwersji.

Jak widać na załączonym poniżej zrzucie ekranu z panelu, koszt konwersji utrzymywaliśmy na średnim poziomie 19,88 zł, sporadycznie przekraczając próg 20 zł. W roku wcześniejszym koszt ten niemal zawsze przekraczał ten próg, dochodząc nawet do 30 zł.

koszt konwersji google ads

  • Warto też zwrócić uwagę na liczbę konwersji na koncie Klienta względem 2020 roku. Gdy specjaliści Redseo zaopiekowali się kontem, liczba wzrosła o 19,6 tysięcy.

liczba konwersji case study google ads

  • A jak wyglądała wartość konwersji? Dobiegała 9 000 000 zł, przekraczając tym samym osiągnięcia z wcześniejszego roku, który jak wspominaliśmy, był korzystny dla sprzedaży online.

case study: wartośc konwersji w google ads

O tym, jak działania reklamowe przełożyły się na przychód Klienta oraz jak korzystnie wygląda relacja między przychodem a wydatkami reklamowymi, mówi specjalista:

Dzięki działaniom zespołu specjalistów Redseo Klient zarobił więcej o 2 220 000 zł w 2021 roku, a wydatki reklamowe były jedynie o 2 700 zł większe niż w roku wcześniejszym (czyli pandemicznym 2020 roku).

Jędrzej Skupsz, SEM Manager

Podsumowanie

To case study świetnie ukazuje, że sukces Klienta to też sukces specjalistów, którzy przejmując konto reklamowe po świetnym dla e-commerce roku 2020, osiągnęli tak satysfakcjonujące wyniki dzięki kampanii Google Ads.

Skoordynowane i przemyślane działania zespołu specjalistów Redseo pracujących nad tym projektem pozwoliły zwiększyć przychody w tym sklepie internetowym i jednocześnie obniżyć koszt pozyskania klienta.

Angelika Tadych, st. spec. Google Ads

Jeśli chcesz zostać kolejnym bohaterem historii sukcesu, sprawdź zakładkę Oferta i odezwij się do nas, a znajdziemy najlepszy sposób na promocję Twojego biznesu online.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: