Case study Google Ads: 299 tys. zł przychodu w pierwszym miesiącu dzięki Google CSS i Google Ads
W tym case study poznasz historię Klienta z branży wyposażenia domowego. Zaproponowaliśmy Klientowi uruchomienie kampanii na zupełnie nowym koncie reklamowym Google Ads z wykorzystaniem naszej autorskiej usługi Google CSS, porównywarki cen, Sellie.
Ustaliliśmy cele i planowane działania, a następnie przystąpiliśmy do pracy.
Jaki był efekt? Czy udało nam się osiągnąć oczekiwany przez Klienta ROAS na poziomie 700% i to z wykluczeniem fraz brandowych w kampanii?
Kim jest Klient?
Klient tego case study Google Ads to sklep internetowy z branży wyposażenia wnętrz. Oferuje m.in.:
- meble do przechowywania, np. szafy i komody;
- meble wypoczynkowe, np. kanapy czy fotele;
- akcesoria, np. dywany, oświetlenie, lustra czy wieszaki.
Klienci sklepu mogą zrobić w nim kompleksowe zakupy do aranżacji wnętrza, począwszy od podstawowych artykułów aż po dekoracje.
Oczekiwania i cele Klienta
Gdy nawiązywaliśmy współpracę, Klient miał dwa konta Google Ads. Jedno z nich było bardzo rozbudowane, drugie natomiast wyświetlało reklamy z kampanii Performance Max.
W tamtym momencie Klient korzystał z dwóch różnych usług Google CSS (Comparison Shopping Services).
Specjalista Google Ads będący opiekunem Klienta, zaproponował mu następujące rozwiązanie:
Uruchomienie nowego konta reklamowego Google Ads i wykorzystanie naszej autorskiej usługi Google CSS – Sellie – do emisji reklam produktowych. Jako cel określiliśmy 700% ROAS (przy początkowym budżecie reklamowym 30 tys. zł) oraz pozyskanie nowego ruchu.
Klient zaakceptował takie rozwiązanie i wówczas funkcjonowały na jego potrzeby trzy konta Google Ads korzystające w sumie z trzech usług Google CSS.
Podjęte działania
Na podstawie ustalonego celu przystąpiliśmy do realizacji założeń. Opiekunem Klienta został nasz manager SEM Jędrzej Skupsz.
Założenia określały, że kampanie reklamowe Google Ads (poza Performance Max przez pierwsze trzy tygodnie) będą realizowane z wykluczeniem fraz brandowych.
Jako że na potrzeby tej współpracy uruchomiliśmy nowe konto reklamowe dla Klienta i nie posiadało ono historii ani danych, ustaliliśmy, że maksymalnie przez pierwsze 3 tygodnie kampanie PM będziemy prowadzić z uwzględnieniem fraz na brand.
Uzgodniliśmy także, że nie uruchomimy typowych kampanii remarketingowych, jednak posłużymy się listą klientów Google Ads do monitorowania efektów. Ze względu na brak danych na nowym koncie takie listy były niezbędne do obserwacji.
Na koncie zostały uruchomione m.in.:
- Kampanie DSA (Dynamic Search Ads)
- Performance Max
- Discovery
Na potrzeby kampanii produktowych, uruchomiliśmy także nowe konto Google Merchant Center typu CSS, korzystając z naszego rozwiązania Sellie. Usługa Google CSS umożliwia obniżenie kosztów kliknięcia CPC w reklamy produktowe, a w efekcie uzyskanie lepszej widoczności i lepszych efektów kampanii dla e-commerce.
Początkowy budżet wynoszący 30 tys. zł. Klient od drugiego miesiąca zwiększył do 60 tys. zł.
Efekty
Już samo zwiększenie budżetu do 60 tysięcy w drugim miesiącu wskazuje na to, że znaleźliśmy z Klientem wspólny język i strategia się sprawdziła.
A jak wszystko wyglądało w praktyce? Załączamy wykresy z Google Ads:
W pierwszym miesiącu, przy budżecie 30 tys. zł, przychody Klienta wyniosły 299 tys. zł, co dało ROAS przekraczający 1000%! (Zwróć uwagę, że założonym celem było osiągnięcie 700% ROAS).
Drugi miesiąc przyniósł nam podwojenie budżetu reklamowego i przychód w wysokości niemal 390 tys. zł. ROAS przekroczył cel, osiągając wysokość prawie 718%.
W trzecim miesiącu niemal osiągnęliśmy planowany ROAS 700% przy ponad 100 tys. kliknięć i wartości konwersji 466 tys. zł.
Czwarty miesiąc współpracy, a trzeci z większym budżetem, przyniósł nam niemal 100 tys. kliknięć. Dzięki temu Klient osiągnął przychód w wysokości 615 tys. zł oraz ROAS bliski 1000%.
Kampanie Performance Max
Warto oddzielnie pochylić się nad wynikami samych kampanii Performance Max.
Gdy przyjrzymy się wynikom kampani PM w kwietniu, wyraźnie widać, że przy budżecie w wysokości zaledwie 24 tys. zł, Klient uzyskał ROAS niemal 1200%. To prawie dwa razy tyle, ile określił jako swój cel. Zysk Klienta z samych reklam PM to 287 tys. zł, co świadczy o sukcesie wdrożonej strategii.
Drugi miesiąc przyniósł podwojenie budżetu reklamowego. Warto wspomnieć, że działaliśmy tutaj z wyłączeniem brandu.
Wydatki na Performance Max wyniosły 45 tys. zł. Reklamy osiągnęły ROAS 785% przy prawie 72 tys. kliknięć. Tym samym Klient mógł liczyć przychód 345 tys. zł dzięki samym kampaniom PM.
Trzeci miesiąc, czyli już drugi ze zwiększonym budżetem i z wyłączeniem brandu. Efektem było prawie 74 tys. kliknięć, wartość konwersji wyniosła 417 tys. zł, a tym samym ROAS 830%. Wszystko przy wydatkach reklamowych na kampanie PM w wysokości 50 tys. zł.
Ostatni miesiąc, czyli trzeci ze zwiększonym budżetem oraz wyłączeniem fraz brandowych. Niemal 75 tys. kliknięć, wartość konwersji 518 tys. zł i ROAS prawie 1200%. Taki wynik uzyskaliśmy samymi kampaniami Performance Max przy budżecie 43,5 tys. zł.
Klient miał początkowo obawy, jak wpływ będzie miała nasza strategia na pozostałe konta oraz czy nie podniesie to samego kosztu kliknięć CPC i nie zabierze ruchu z pozostałych kont. Rozwiałem wszystkie wątpliwości trapiące Klienta. Dodatkowy CSS nie podniesie kosztów kliknięć CPC innym kontom Google Ads.
Reklamy z kampanii Performance Max wyświetlały się równolegle, z innymi reklamami, z pozostałych kont reklamowych. Pozwoliło to też zwiększyć ekspozycję produktów Klienta w zakupach Google. Na zapytanie użytkownika mogły się pojawić równocześnie produkty z różnych kont.
W trakcie trwania współpracy w kampaniach, na których Klientowi najbardziej zależało, uzyskaliśmy w każdym miesiącu wyniki powyżej zakładanego ROAS-u. Klient odnotował też wyższą sprzedaż na poziomie całego sklepu.
Jędrzej Skupsz, manager SEM
Case study Google Ads – branża meblowa -podsumowanie
W podsumowaniu tego case study Google Ads warto podkreślić trzy wyróżniki tego studium:
- Działania prowadziliśmy na nowym koncie reklamowym Google Ads. Uruchomiliśmy kampanie od zera, bez danych (korzystaliśmy z fraz brandowych zaledwie przez pierwsze 3 tygodnie).
- Połączyliśmy konto z naszą usługą Google CSS – Sellie.
- W trzech z czterech miesięcy współpracy znacznie przekroczyliśmy założony cel wynoszący 700% ROAS.
Dodatkowym atutem tego case study Google Ads dla branży wyposażenia wnętrz jest to, że już w drugim miesiącu współpracy Klient zdecydował się na podwojenie budżetu reklamowego.
Wyniki osiągnięte na koncie to efekt wiedzy i doświadczenia specjalisty Google Ads, który dostosował strategię do potrzeb, możliwości i oczekiwań naszego Klienta.
Twój sklep także może osiągać tego typu wyniki. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą, napisz do nas i zapytaj o usługę Google CSS oraz kompleksowe wsparcie w prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads.