Jak zwiększyliśmy przychody o +978% dzięki Google Ads – Case Study German.com.pl

German.com.pl to sklep internetowy z bardzo szerokim asortymentem. W ofercie znajdują się artykuły do domu, budowlane, dla zwierząt, a nawet akcesoria samochodowe. Część asortymentu jest oferowana jedynie sezonowo. Oferta skierowana jest do klientów na terenie całej Polski.

Dowiedz się, jak dzięki naszej optymalizacji Google Ads, zwiększyliśmy przychody German.com.pl o +978%.

Cele Klienta

Prowadzone wcześniej kampanie Google AdWords nie przynosiły oczekiwanych efektów. W związku z tym klient zgłosił się do naszej agencji. Celem było zwiększenie zwrotu z inwestycji w reklamę (ROAS), czyli osiągnięcie wyższych przychodów.

Podjęte działania

Działania rozpoczęliśmy w listopadzie 2017 roku. Wszystkie kampanie Google Ads tworzyliśmy od podstaw. Wraz z klientem wybraliśmy artykuły, których sprzedaż jest najistotniejsza. Ze względu na szeroki asortyment, różne produkty były promowane w poszczególnych miesiącach.

Opinia eksperta

„Praca nad kampaniami Google Ads dla German.com.pl od początku była bardzo ciekawa. Każdy sklep internetowy potrzebuje indywidualnego planu działań, dlatego przed rozpoczęciem pracy wraz z klientem opracowałam strategię. Ze względu na szeroki asortyment w sklepie German.com.pl, musiałam dokładnie przemyśleć, jakie rodzaje kampanii AdWords wybrać, by użytkownicy dokonywali jak największej liczby zakupów. Musiałam wziąć pod uwagę oczekiwania naszego klienta, ale także obserwować, które produkty cieszą się zainteresowaniem osób odwiedzających witrynę. Te działania oraz ciągła optymalizacja pozwoliły nam osiągnąć sukces.”

Angelika Tadych, Specjalista ds. reklamy Google AdWords

Do promocji wybranego asortymentu wykorzystaliśmy kampanię na wyszukiwarkę Google (tzw. linki sponsorowane), kampanię remarketingową oraz kampanię dynamiczną w wyszukiwarce. Naszym celem było pozyskanie taniego, wartościowego ruchu, który przełoży się na sprzedaż online.

Dzięki przemyślanej strategii remarketingowej, zarówno z wykorzystanie banerów dynamicznych jak i remarketingu w wyszukiwarce Google, mogliśmy zachęcić osoby, które oglądały konkretne produkty, do powrotu do sklepu internetowego i finalnie do zakupów.

Uruchomiliśmy także kampanię produktową Google Shopping, z uwzględnieniem optymalizacji produktów sezonowych. Pozwoliło nam to zwiększyć szansę na sprzedaż także innych artykułów.

Wszystkie kampanie optymalizowaliśmy na bieżąco, zarówno pod kątem zwiększania skuteczności, jak i doboru promowanego asortymentu.

Efekty naszych działań mierzyliśmy z wykorzystaniem statystyk Google Analytics i raportów transakcji e-commerce, co było także naszą bazą do optymalizacji kampanii.

Uzyskane efekty

Działania reklamowe rozpoczęliśmy z nieco większym budżetem, niż budżet wykorzystywany poprzednio przez naszego klienta.

Po dwóch miesiącach działań i optymalizacji Redseo, w styczniu 2018 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów o +426%. W tym czasie przybyło +686% transakcji.

Pośrednimi sukcesami był spadek kosztu kliknięcia (śr. CPC) w reklamę o -65% oraz poprawa współczynnika konwersji o +90%.

W najlepszym miesiącu, dzięki dalszej optymalizacji przychody wzrosły o +978%, a transakcje o +783%.

W tym okresie główny cel kampanii – ROAS, czyli zwrot z inwestycji w reklamę to aż +458% więcej względem rozpoczętych działań.

Wykres pokazuje jak wzrosła liczba transakcji. Strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia naszych działań.
Wykres pokazuje jak wzrosła liczba transakcji. Strzałką zaznaczono moment rozpoczęcia naszych działań.

Opinia Klienta

„Współpraca z firmą Redseo od samego początku przebiegała prawidłowo. Pracownicy agencji zawsze sprawnie odpowiadali na moje pytania oraz rozwiewali wszelkie wątpliwości. Ich podejście oraz wiedza zostały przekute na efekty prowadzonych kampanii. Redseo to partner godny zaufania.”

Marcin Batorski, German.com.pl

Pobierz PDF: Case Study sklepu German.com.pl

Jeżeli zainteresowały Cię efekty, jakie osiągnęliśmy w tej kampanii i chciałbyś uzyskać podobne wzrosty w swoim sklepie internetowym – zapraszamy do kontaktu.