Case study Google Ads w branży akcesoriów budowlanych: od zera do 1900% ROAS w 5 miesięcy

case study google ads Blob

Czas na case study Google Ads sklepu z branży akcesoriów budowlanych. W asortymencie sklepu znalazło się miejsce dla polskich sprawdzonych produktów. Z Klientem działamy od niedawna, ale wypracowaliśmy wspólnie oczekiwane i satysfakcjonujące wyniki. Szczegóły współpracy i efekty działań podajemy poniżej.

Kim jest Klient?

Bohater dzisiejszego case study Google Ads to sklep internetowy oferujący akcesoria budowlane, takie jak:

  • narzędzia;
  • elektronarzędzia;
  • chemia budowlana (sucha zabudowa itp.);
  • systemy ociepleń;
  • mocowania;
  • akcesoria malarskie;
  • akcesoria BHP;
  • i inne produkty przydatne podczas prac budowlanych.

Sklep online został założony w 2016 roku, jednak warto zauważyć, że należy do rodzinnej działalności, której historia w branży sięga kilkudziesięciu lat wstecz. 

Klient współpracuje z Redseo od stycznia 2022 roku, a opiekunem konta Google Ads został Nikita Bilous

Oczekiwania i cele Klienta

Podpisaliśmy umowę w styczniu 2022. Klient nie miał wcześniej prowadzonych żadnych działań Google Ads. Dlatego współpracę rozpoczęliśmy od konfiguracji konta Google Ads, a także Google Merchant Center na naszym CSS Sellie.

Czego oczekiwał Klient, rozpoczynając współpracę?

  • Ogólnym celem było zwiększenie sprzedaży.
  • Z kolei konkretnym, sprecyzowanym celem było osiągnięcie ROAS na poziomie 500%. 

Podjęte działania

Konto Google Ads Klienta nie miało żadnej historii, zatem naszym początkowym działaniem było uruchomienie kilku kampanii mających na celu uzyskanie danych dla algorytmów Google

Powstały wówczas:

  • kampania produktowa na wybrane produkty w sklepie;
  • dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania;
  • kampania produktowa na niskie stawki CPC;
  • kampania na brand.

Kolejnym krokiem było zaimplementowanie konwersji z tagu Google Ads. Dało to możliwość zbierania wartościowych danych, których potrzebowaliśmy przy rozpoczęciu współpracy.  

Następnie, po zebraniu danych i uzyskaniu pozytywnych wyników kampanii, uruchomiliśmy:

  • inteligentne kampanie produktowe na wybrane marki produktów, które zostały później przekształcone w kampanie Performance Max;
  • kampania produktowa inteligentna na produkty bez kliknięć
  • kampania produktowa na produkty w określonych przedziałach cenowych.

Równolegle pracowaliśmy w pliku produktowym: 

  • testowaliśmy nagłówki, opisy, obrazy produktów; 
  • poprawiliśmy błędy i odrzucenia. 

Dążyliśmy do tego, żeby w Merchant Center było jak najmniej odrzuconych produktów i ostrzeżeń.   

Efekty

Spodziewane efekty pojawiły się już po pierwszym miesiącu współpracy. Osiągnęliśmy wtedy ROAS wyższy niż zakładany jako cel:

case study google ads: ROAS 614%
Źródło: Google Data Studio. ROAS na poziomie 614%

Nie był to jednak koniec sukcesów. Niedługo później, po kilku miesiącach owocnej współpracy, Klient zdecydował o zwiększeniu budżetu. Dzięki temu uzyskaliśmy możliwość utworzenia dodatkowych reklam i zwiększenie zasięgu działań.

Warto zauważyć, jak prezentowały się wyniki kampanii Google Ads miesiąc po zwiększeniu budżetu:

case study google ads: zwiększenie budżetu
Źródło: Google Data Studio.

ROAS wyniósł prawie 1300% (początkowy cel Klienta to 500%), przychody zwiększyły się prawie pięciokrotnie, a współczynnik konwersji wzrósł niemal dwukrotnie.

Dla porównania załączamy wykres przychodów z okresu od stycznia do sierpnia:

case study: wykres długoterminowy z google analytics
Źródło: Google Analytics.

Od piątego miesiąca współpracy Klient cieszył się przychodami przekraczającymi 50 000 zł. W tym samym czasie ROAS osiągnął poziom 1900%. 

Podsumowanie case study Google Ads: akcesoria budowlane

Podsumowując, współpraca z Klientem, mimo braku wcześniejszej historii na koncie Google Ads, szybko okazała się satysfakcjonująca dla obu stron. Klient znacznie przekroczył oczekiwany poziom ROAS (przy okazji zwiększając budżet, dał specjaliście Redseo większe pole do manewru). 

Ten case study pokazuje, jak ważne jest poprawne ustawienie i zbieranie danych dla algorytmów Google na samym początku. Dzięki temu oraz optymalizacji kampanii osiągnęliśmy ROAS kilkukrotnie wyższy od zakładanego przez klienta. Tendencja wzrostu jest nadal widoczna. 

Nikita Bilous, specjalista Google Ads

Masz ochotę na sukces reklamowy? Chcesz dotrzeć do większej liczby klientów niż do tej pory? Szukasz nowych sposobów promocji i zwiększenia sprzedaży? 

Reklama sklepu w Google Ads będzie strzałem w dziesiątkę. A dzięki niej Ty i Twój biznes staniecie się bohaterami kolejnego wpisu z serii case study

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: