Budowa relacji z klientami, czyli fanpage dla dewelopera

0
(0)

Czy branży deweloperskiej potrzebny jest fanpage na Facebooku? Odpowiedź brzmi: tak! Oczywiście raczej za pośrednictwem Facebooka nikt nie kupi nieruchomości, którą oferujesz, ale pozytywna komunikacja na profilu może być jednym z czynników, który sprawi, że ludzie zaczną bardziej interesować się Twoimi inwestycjami. Wiele osób jest aktywnych na FB i właśnie tam poszukuje informacji. Przeczytaj, dlaczego ten serwis społecznościowy może być dla Ciebie przydatny.

Gdy zaczynasz z Facebook Page

Jeśli dopiero zaczynasz z firmową stroną na Facebooku, musisz wiedzieć, że do takich działań potrzebna jest strategia. Stworzenia fanpage’a to nie tylko uzupełnienie informacji, wstawienie zdjęcia profilowego i w tle (choć to także ważne rzeczy). Przede wszystkim musisz wiedzieć do kogo chcesz kierować komunikaty. Sądzę, że działasz już jakiś czas na rynku i wiesz, kim najczęściej są Twoi klienci.

Dobrze, abyś powierzył prowadzenie strony na Facebooku osobie, która się na tym zna. Może to być ktoś z Twojej firmy lub agencja, która profesjonalnie przygotuje dla Ciebie strategię.

Gdy ruszasz z Facebook Page dobrze, aby były już na nim jakieś treści i zdjęcia, które zachęcą użytkowników do aktywności.

Masz fanpage, ale nie był dobrze prowadzony

Na początek należy zastanowić się, co ukryte jest pod stwierdzeniem “nie był dobrze prowadzony”. Błędów może być sporo. Najczęściej może jednak chodzić o to, że nie był prowadzony regularnie.

Regularność wstawiania postów w mediach społecznościowych jest bardzo ważna. Chodzi oczywiście o treści wartościowe. Jeśli zdobyłeś kilkudziesięciu fanów, ale na profilu nic się nie dzieje, to zaczną oni opuszczać Twój fanpage, a już na pewno nie przybędą nowi.

Kolejnym problemem, jaki może wpłynąć na negatywny odbiór Facebook Page’a są negatywne komentarze. Kiedy osoba obsługująca profil nie odpowiada na negatywne treści lub je usuwa, nie świadczy to dobrze o Twojej firmie i nie budzi zaufania.

Praktycznie w każdej branży znajdziesz komentarze, z których administrator strony nie jest zadowolony. Jednak prawda jest taka, że jeśli istnieją jakieś niedogodności związane z Twoją inwestycją, to lepiej żeby mówiło (pisało) się o nich na FB.

Wydaje się to dla Ciebie dziwne? Pomyśl, kiedy na fanpage’u ktoś umieści negatywną ocenę/komentarz/post możesz od razu zareagować! To właśnie osoba odpowiedzialna za prowadzenie tego serwisu powinna poprowadzić komunikację tak, aby wady przekuć w zalety lub uspokoić potencjalnego klienta.

Złym prowadzeniem można też nazwać wstawianie postów, które nie powinny znaleźć się na stronie o tej tematyce. Jeśli scrollujesz firmowy profil, a w każdy piątek pojawia się informacja ‘piątek, piąteczek, piątunio” lub Król Julian, wiedz, że nie jest to dobre…

Owszem, takie posty mogą mieć polubienia, udostępnienia, ale… nie budują ani zaufania do Twojej firmy, ani nie pomagają w sprzedaży nieruchomości.

Jeśli historią Twojego fanpage’a nie należy się chwalić, zmień to! Tutaj znowu wszystko opiera się o strategię. Oczywiście, takie działania są trudniejsze niż w prowadzeniu fanpage’a z czystą kartą… Jednak nie ma rzeczy niemożliwych!

Po co fanpage dla dewelopera?

Przede wszystkim musisz zdawać sobie sprawę, że nie służy on sprzedaży. Facebook Page dla firmy deweloperskiej polega przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Tak jak wspominałam wcześniej, kluczową rolę odgrywa komunikacja z użytkownikami.

Poza tym fanpage to doskonały sposób na publikację aktualności. Możesz informować o postępach w budowie, wydarzeniach na terenach objętych inwestycją. To miejsce, w którym możesz pochwalić się osiągnięciami. Wiadomości w social mediach szybko się rozchodzą. Wiele osób może zobaczyć przekaz bez konieczności odwiedzania strony WWW.

Dzięki stronie na Facebooku możesz stworzyć także wydarzenie, w którym zaprosisz do wzięcia udziału np. w dniu otwartym. Zamieszczaj także zdjęcia mieszkań pokazowych. Istnieje duża szansa, że ktoś, kto zobaczy zdjęcie, będzie chciał obejrzeć lokal na żywo.

Feedback od potencjalnych klientów to także zaleta dobrze działającego profilu. Wskazane zostaną pozytywne strony inwestycji, ale także dowiesz się, co według użytkowników należałoby zmodyfikować. Dowiesz się, w jaki sposób się wypowiadają, co pozwoli Ci na publikowanie treści bliskich odbiorcy!

Na Facebooku swoje profile posiada wiele firm. Na pewno wokół Twojej inwestycji znajdują się kawiarnie, sklepy lub parki rozrywki. To stwarza możliwość pojawienia się w innych facebookowych miejscach… Dzięki udostępnieniom zaznaczysz swoją obecność!

Wielu ludzi interesuje się tym, co wcześniej było w miejscu ich potencjalnego zamieszkania. Wykorzystaj to. Jeśli tylko masz taką możliwość, wstaw jakąś ciekawą historię lub zdjęcie. Taki post na pewno wzbudzi zainteresowanie. Dodatkowo informuj o wydarzeniach, które dzieją się w okolicy.

Osoby, które kupią od Ciebie mieszkanie, zazwyczaj będą musiały je wyposażyć. Cykl postów dotyczący aranżacji różnych wnętrz może być strzałem w dziesiątkę.

Facebook Ads

Fanpage, to niesamowite źródło informacji o potencjalnych klientach. Nie tylko dowiesz się, w jaki sposób się z nimi komunikować, ale np.: jakie są ich zainteresowania, gdzie mieszkają, w jakim są wieku.

Takie informacje są niezwykle przydatne, jeśli chcesz skorzystać z reklamy na Facebooku. Analizując dane, dowiesz się do jakiej grupy skierować dany przekaz. Będzie to także przydatna wskazówka przy planowaniu innych działań reklamowych.

Pobierz bezpłatnie teraz:

Pobierz PDF: Marketing internetowy dla dewelopera

Podsumowanie

Facebook Page jest elementem strategii budowania zaufania do marki. Dobrze prowadzona komunikacja, interesujące treści, zdjęcia pomogą zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu.

Pamiętaj, że wizerunek firmy w internecie wpływa na postrzeganie jej w rzeczywistości, co przekłada się na sprzedaż. Otwarta i szczera komunikacja, odpowiedź na potrzeby odbiorców mogą zagwarantować sukces.

Sprawdź także:
Marketing deweloperów – działania online
Dobra strona internetowa dla dewelopera – 5 wskazówek
Reklama dla dewelopera – możliwości Google AdWords

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google Ads?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Szybki kontakt

Średnia ocena: 0 / 5. Ilość ocen: 0

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂