Blog sklepu internetowego – pisz i zyskuj lojalnych klientów

Zanim klient sfinalizuje transakcję, coś musi sprawić, że wybierze konkretny produkt. Wszystko zatem zaczyna się od zainteresowania. Dzięki prowadzeniu bloga w swoim sklepie internetowym, możesz to zainteresowanie rozbudzić. Jednak to nie jedyna zaleta blogów dla e-commerce, zobacz, dlaczego jeszcze warto publikować wartościowe wpisy.

Zwrócenie uwagi, zainteresowanie, pożądanie

Blog sklepu internetowego może pomóc zwrócić uwagę odwiedzających na konkretne produkty. Zaplanuj zatem, o czym będziesz pisać, zadbaj o intrygujący tytuł (jednak nie przesadzaj z fantazją :)) i ciekawą treść. Ważne jest także estetyczne i pasujące do treści zdjęcie główne.

Co do estetyki, postaraj się, by potencjalny klient zwrócił uwagę na jak największą/najistotniejszą część tekstu. Twój wpis nie może być ścianą zbudowaną z liter. Stosuj odstępy, śródtytuły, pogrubienia i zdjęcia opisywanego produktu czy wydarzenia.

Nie zapomnij o opisaniu korzyści wynikających z zakupu. Potrzebna będzie Ci nie tylko wiedza o produkcie, ale także o odbiorcach. Zatem zawsze przed napisaniem artykułu, zastanów się, co zyska klient po zakupie, jakich problemów się pozbędzie. Tak, jak wspominałam, we wpisie załącz także zdjęcia lub wideo (może Twój sklep ma kanał na YouTube), dzięki któremu potencjalny klient będzie mógł jak najlepiej przyjrzeć się produktowi.

Może zdarzyć się, że użytkownik przypadkowo trafi na stronę Twojego bloga, np. jego znajomy udostępni Twój post na Facebooku (po napisaniu artykułu dodaj link w mediach społecznościowych). Po przeczytaniu artykułu być może zacznie być zainteresowany zakupem. Dlatego zawsze w swoich wpisach, pamiętaj o linkowaniu. Ułatw użytkownikowi przejście do strony z produktem.

Przekonaj niezdecydowanych i bądź ekspertem

Szczególnie w przypadku droższych produktów, decyzja o zakupach zwykle nie zapada spontanicznie. Potencjalni klienci chcą wiedzieć jak najwięcej, więc wpisy na blogu sklepu internetowego mogą przekonać ich do zakupu – oczywiście w Twoim sklepie.

Dodatkowo, dzięki publikacjom pokazujesz, że w sklepie pracują profesjonaliści, którym warto zaufać.

Pomaganie w podjęciu decyzji o zakupie dzięki blogowi w sklepie internetowym to jedno, ale co z osobami, które już są Twoimi klientami? Wpisy pozwolą uświadomić ich, że dokonali właściwego zakupu, a regularne blogowanie sprawi, że będą o Tobie pamiętać. Dbaj o lojalność klientów. Aby nic nie umknęło ich uwadze, możesz zachęcić do zapisu na Newstletter. Wysyłaj ciekawe artykuły, informuj o nowościach i promocjach.

Zadbaj o pozycjonowanie

Blog to doskonałe uzupełnienie opisów produktów. Niestety w wielu sklepach internetowych można przeczytać identyczne opisy, które często nie uwzględniają języka korzyści. Podczas pisania artykułu na firmowego bloga, myśl o użytkownikach, ale także zadbaj o pozycjonowanie. 

Zanim zaczniesz pisać, poszukaj słów kluczowych, które powinny znaleźć się w treści. Wykorzystaj do tego narzędzia takie jak np. planer słów kluczowych, ubersuggest, keyword.io. Nie przesadzaj jednak z liczbą fraz. Jeśli będzie ich zbyt dużo, tekst nie będzie wyglądał naturalnie, co może zniechęcić do czytania. Zwróć uwagę na dłuższe frazy kluczowe, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycję Twojej witryny.

Oczywiście nie osiągniesz wysokiej pozycji w wyszukiwarce dzięki blogowi z dnia na dzień. Jednak wytrwałość w regularnym publikowaniu treści, zostanie nagrodzona 🙂 

Pokaż reklamę zainteresowanym

Osobom, które odwiedziły Twój blog, dzięki wykorzystaniu remarketingu, możesz pokazać reklamę Google Ads (dawniej Google AdWords) lub FB Ads. Użytkownik, który miał już kontakt z Twoim sklepem ma większe szanse na dokonanie konwersji. Nie musisz jednak tworzyć reklam skierowanych wyłącznie na sprzedaż. Jeśli chodzi o Facebooka, możesz skupić się na tym, by czytelnicy bloga, polubili fanpage, a z czasem stali się lojalnymi klientami.

Co ważne, nie musisz ustawiać kampanii do wszystkich osób, które odwiedziły Twojego bloga. Możesz np. określić tylko wybrane podstrony, które odwiedzili użytkownicy lub stworzyć grupę odbiorców, którzy przescrollowali 100% strony.

Podsumowanie

Blog sklepu internetowego może zwiększyć sprzedaż, ale wymaga regularności, cierpliwości i przemyślanej strategii. Zwróć uwagę, że Twoje wpisy mogą mieć formę nie tylko sprzedażową. Możesz publikować także recenzje, czy poradniki. Nie lekceważ content marketingu szczególnie, jeśli pracujesz w branży e-commerce. 

Dziel się opublikowanymi materiałami w mediach społecznościowych, przy pomocy newslettera i pozwól przekazywać je dalej. Czas poświęcony na stworzenie i dystrybucję wartościowych treści z pewnością się opłaci.