Black Friday 2021 – czy Twój sklep jest gotowy pod kątem SEO?

5
(3)

Święto promocji – Black Friday 2021 – przygotuj swój sklep pod kątem SEO na oblężenie

Jeszcze parę lat temu to amerykańskie szaleństwo zakupowe nieśmiało raczkowało w polskiej przestrzeni, a dzisiaj nie możemy wyobrazić sobie bez nich przełomu listopada i grudnia. Mowa oczywiście o święcie promocji i wyprzedaży, jakim jest Black Friday oraz istniejący w jego cieniu Cyber Monday

Można powiedzieć, że oba te wydarzenia rozgościły się już w Polsce i często sami z niecierpliwością czekamy na korzystne obniżki cen i możliwość zrobienia okazyjnych zakupów w sieci i stacjonarnie. 

Black Friday i Cyber Monday 2021 – kiedy wypadają w 2021 roku?

Sprawdźmy więc, kiedy Black Friday i Cyber Monday wypadają w 2021?

 

Black Friday będzie miał miejsce 26 listopada 2021 roku.

Cyber Monday wypada trzy dni po czarnym piątku, czyli 29 listopada 2021 roku.

 

Możesz więc zaplanować zakupy na te terminy, aby trochę zaoszczędzić. A z drugiej strony, jeśli prowadzisz firmę i chcesz wypromować swój sklep internetowy pod kątem święta największych wyprzedaży, warto zacząć pracę już teraz.

wyszukiwania frazy black friday w google za rok 2020

Wyszukiwania frazy „black friday” w Google za rok 2020


Jak widać na załączonym obrazku, użytkownicy rozpoczynają wpisywanie frazy “Black Friday” już we wrześniu, szybki wzrost wyszukiwań ma miejsce w październiku, a w listopadzie jest w szczytowej formie.

wyszukiwania frazy black friday w google za ostatnie lata

Wyszukiwania frazy „black friday” w Google za ostatnie lata

Rosnącą popularność Black Weekendu można zauważyć po tym, że co roku wyszukiwania interesującego nas hasła pojawiają się coraz wcześniej. Oznacza to, że sklepy internetowe powinny interesować się tematem zoptymalizowania strony dla ruchu organicznego jeszcze wcześniej niż do tej pory. 

Praca nad pozyskaniem ruchu organicznego jest procesem i efekty nie będą widoczne od razu. To właśnie dlatego warto wcześniej zadbać o zbudowanie odpowiedniego zaplecza technicznego SEO w kontekście czarnego piątku. 

Czy Twój sklep jest gotowy na Black Weekend 2021?

Jak sprawdzić, czy Twój sklep jest gotowy na Black Weekend 2021? Najlepiej przed przystąpieniem do prac promocyjnych przeanalizować istotne zagadnienia związane z zapleczem technicznym oraz wynikami z lat wcześniejszych. Współpraca ze specjalistą SEO ułatwi cały proces. 

Konkretne działania marketingowe warto poprzedzić solidnym researchem dotyczącym następujących aspektów:

  • Czy strona jest gotowa na “oblężenie” dużo wyższą liczbą wejść niż zazwyczaj?
  • Czy magazyn towarów jest odpowiednio wyposażony i gotowy na większą liczbę zamówień?
  • Dokonałeś analizy wyników z poprzednich lat? Takie działanie pozwala określić, co cieszyło się największym zainteresowaniem podczas wyprzedaży w ubiegłych latach, jakie rabaty oraz jakie promocje działały najbardziej na klientów.

Dzięki tym działaniom nie dasz się zaskoczyć, a Twój sklep spełni potrzeby użytkowników.

black friday 2021

Jak przygotować sklep do Black Friday i Cyber Monday 2021?

Jeśli poza użyciem narzędzi Google Ads do promocji produktów lub usług chcesz również wypromować swoją witrynę organicznie, zachęcamy do skorzystania z usług specjalistów. To oni wiedzą, jak skutecznie przygotować sklep internetowy do Black Friday i Cyber Monday 2021.

W jaki sposób specjalista SEO może zoptymalizować Twoją stronę pod kątem wyszukiwarki z okazji Black Weekendu?

  • Przygotowanie specjalnej podstrony poświęconej Black Friday. Taka podstrona, na przykład zakładka kategorii produktowej, może być odpowiednio zoptymalizowana frazami kluczowymi. Dzięki temu użytkownicy zainteresowani czarnopiątkową wyprzedażą, trafią właśnie tam.
  • Analiza wcześniejszych wyników – tego, co cieszyło się największym zainteresowaniem, jakie sposoby promocji i rabatowania przyciągały klientów, ile wynosiła średnia wartość koszyka (co pomoże w określeniu, jakiego typu obniżek chcą użytkownicy. Dzięki temu Ty możesz się lepiej przygotować).  
  • Strona nie powinna mieć problemów z ładowaniem. Warto zwrócić na to szczególną uwagę! To dlatego, że w Black Friday nastąpi dużo większe zainteresowanie produktami, a wejść na stronę będzie kilkukrotnie więcej.

Black Friday 2021 a działania SEO w sklepie internetowym

Działania SEO są długotrwałym procesem, który nie powinien rozpocząć się kilka dni przed Black Friday 2021. Jeśli nie zainicjujesz prac już teraz, najlepiej będzie zainwestować w reklamę Google Ads, której efekty są widoczne od razu.

Podsumowując, działania SEO wpływające na wyniki naturalne muszą rozpocząć się na co najmniej kilka tygodni przed wydarzeniem. Jeśli jednak “prześpisz” najważniejszy moment, a nie chcesz rezygnować ze skutecznej reklamy, konieczne będzie zastosowanie reklam Google Ads. 

W tym przypadku jednak pamiętaj również o tym, że wielu sprzedawców chce wypromować swoje towary i usługi na Black Friday. Dlatego przetwarzanie stworzonych reklam może trwać dłużej niż zazwyczaj. Szczegółowych informacji udzieli Ci opiekun Twojej firmy w Redseo.

W ubiegłych latach pisaliśmy więcej o strategiach reklamowych z okazji Black Friday, dlatego zachęcamy do lektury artykułów:

W obu przypadkach: gdy chcesz budować widoczność swojego sklepu poprzez wyniki naturalne lub dzięki reklamom, przydatna będzie pomoc fachowców. Wiedza specjalisty SEO i specjalisty Google Ads skutecznie wypozycjonuje Twój sklep online. Korzystanie z usług profesjonalistów zapewni Ci świetne wyniki podczas Czarnego Weekendu 2021.

 

W Redseo gwarantujemy kompleksową opiekę nad Twoim sklepem i jego wynikami zarówno w zakresie działań SEO, jak i reklam płatnych tworzonych za pośrednictwem konta Google Ads. 

 

Potrzebujesz pomocy z reklamą w Google Ads?
Napisz do nas, przygotujemy bezpłatną wycenę.

Szybki kontakt

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 3

Wystaw pierwszą ocenę! 🙂