Automatyczne funkcje w Bing Ads: reklamuj się szybciej i skuteczniej

Bing Ads, podobnie jak Google Ads, daje możliwość wykorzystania funkcji, które pozwalają Ci automatycznie personalizować reklamy tekstowe.  Automatyczne funkcje w Bing Ads dają Ci wiele korzyści reklamowych. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i ułatwisz sobie pracę przy tworzeniu reklam. Poznaj potencjał automatycznej personalizacji treści reklam i dostępne funkcje. Przenieś swoje reklamy Bing Ads na wyższy poziom i oszczędzaj czas!

Funkcja IF

Analogicznie jak w Google Ads, w Bing Ads również występuje funkcja IF.

Możesz przygotować odpowiedni nagłówek, który jest dostosowany do wybranego urządzenia lub danej listy odbiorców. Funkcja działa w nagłówku i opisie w rozszerzonych reklamach tekstowych.

Warto wiedzieć, że ten typ reklamy (rozszerzona reklama tekstowa) będzie wspierany przez Microsoft Advertising do stycznia 2023 roku. W momencie pisania tego wpisu nie ma możliwości wykorzystania funkcji IF w nowym typie, czyli reklamie elastycznej.

funkcja IF w Bing Ads

Funkcja odliczania (Countdown)

W przypadku wyprzedaży czy akcji promocyjnych możesz wykorzystać do tego specjalnie przygotowaną funkcję odliczania. Pozwoli ona poinformować Twoich klientów, do kiedy w Twoim sklepie trwa sprzedaż promocyjna produktów, które ich interesują.

To przydatne rozwiązanie możesz wykorzystać w:

  • elastycznych reklamach tekstowych,
  • rozszerzonych reklamach
  • oraz reklamach multimedialnych.

W przypadku reklam elastycznych nie masz możliwości wyboru języka, co jest możliwe w przypadku wycofywanego poprzedniego formatu reklamy tekstowej.

funkcja odliczania w Bing Ads

Funkcja dynamicznego dostosowania tekstu (dynamic text parameters)

Możesz ustawić dynamiczne parametry w reklamie, które są przypisane do konkretnej frazy w twojej grupie reklam. Każde słowo kluczowe ma możliwość przypisania do maksymalnie trzech parametrów dynamicznych:

  • param1,
  • param2,
  • param3.

dynamiczne dostosowanie teksty

Dynamicznego dostosowania tekstu możesz użyć w różnych segmentach reklamy elastycznej. Warto ustawić w parametrze dynamicznym również tekst domyślny, w przypadku gdy reklama przekroczy wymaganą liczbę znaków.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś razem z funkcją dynamicznego dostosowania tekstu korzystał z funkcji wstawienia słowa kluczowego.

dynamiczne dostosowanie tekstu

Funkcja wstawienia słowa kluczowego (Keyword insertion – KIT)

W systemie Bing Ads masz również możliwość skorzystania z popularnej i znanej funkcji z Google Ads, czyli Keyword Insertion Tool (KIT).

W przypadku tej funkcji do reklamy zostanie automatycznie dodana fraza wpisana przez użytkownika, którą masz w grupie reklam.

Jedyną niedoskonałością w Bing Ads jest brak wsparcia dla opcji dostosowania wielkości liter w reklamie. Obecnie Microsoft Advertising udostępnia tę opcję jedynie w kilku językach i nie ma w niej języka polskiego.

Funkcja KIT

Funkcja lokalizacji (location)

Jeżeli prowadzisz lokalny biznes, ta funkcja Ci się przyda. Z jej pomocą możesz zachęcić użytkowników, którzy szukają konkretnej usługi lub produktu w danej miejscowości, w której mieszkają lub przebywają.

Możesz zastosować do tego funkcję lokalizacji. Działa ona na takich samych zasadach, jak jej bliźniaczka w Google Ads.

Masz do wyboru trzy poziomy oznaczania lokalizacji:

  • miasto,
  • województwo
  • lub kraj.

Jeżeli posiadasz sieć lokalnych sklepów, to automatyczne dodanie lokalizacji może znacząco wpłynąć na Twoją sprzedaż offline.

funkcja lokalizacji

Funkcja dostosowania reklamy (ad customizer)

W Bing Ads możesz dodać w reklamach elastycznych w sieci wyszukiwania atrybuty, którym przypiszesz konkretną wartość lub tekst.

Do wyboru masz cztery atrybuty:

  • tekst,
  • procent,
  • cena,
  • cyfry.

Przyda Ci się to np. w przypadku sprzedaży odzieży. Możesz wtedy powiadomić klientów o promocji konkretnego produktu lub o liczbie dostępnych kolorów danej koszulki.

Jednak aby móc użyć wskazanych atrybutów w reklamach, musisz najpierw przygotować je wcześniej w konkretnej do tego stworzonej zakładce (ad customizer attributes), która znajduje się w danych biznesowych (Business data).

funkcja dostosowania reklamy

Automatyczne funkcje w Bing Ads: podsumowanie

Reklama z przekazem dopasowanym do wyszukiwania użytkownika to podstawa w dzisiejszych czasach. Jak garnitur szyty na miarę, tak reklamy powinny być zindywidualizowane pod danego klienta.

Automatyczne funkcje Bing Ads w reklamach tekstowych mogą być kołem zamachowym twojego biznesu. Niezależnie czy sprzedajesz usługi, czy prowadzisz sklep internetowy.

Lepsze reklamy to:

  • przewaga nad konkurencją,
  • wyższy współczynnik klikalności
  • i ostatecznie większa możliwość pozyskania leadów lub zachęcenia użytkownika do kupienia Twojego produktu.

Przy tworzeniu reklam nie zapominaj o dodaniu rozszerzeń, które dodatkowo wzbogacą Twój przekaz i dadzą zainteresowanym więcej informacji.

Jeżeli jeszcze nie zacząłeś się reklamować w wyszukiwarce Bing i chcesz spróbować, ale nie chcesz nic pozostawiać przypadkowi, powierz działania w Microsoft Ads doświadczonemu specjaliście i certyfikowanej agencji.

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 4

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »