Automatyczne funkcje w Bing Ads: reklamuj się szybciej i skuteczniej
Bing Ads, podobnie jak Google Ads, daje możliwość wykorzystania funkcji, które pozwalają Ci automatycznie personalizować reklamy tekstowe. Automatyczne funkcje w Bing Ads dają Ci wiele korzyści reklamowych. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i ułatwisz sobie pracę przy tworzeniu reklam. Poznaj potencjał automatycznej personalizacji treści reklam i dostępne funkcje. Przenieś swoje reklamy Bing Ads na wyższy poziom i oszczędzaj czas!
Funkcja IF
Analogicznie jak w Google Ads, w Bing Ads również występuje funkcja IF.
Możesz przygotować odpowiedni nagłówek, który jest dostosowany do wybranego urządzenia lub danej listy odbiorców. Funkcja działa w nagłówku i opisie w rozszerzonych reklamach tekstowych.
Warto wiedzieć, że ten typ reklamy (rozszerzona reklama tekstowa) będzie wspierany przez Microsoft Advertising do stycznia 2023 roku. W momencie pisania tego wpisu nie ma możliwości wykorzystania funkcji IF w nowym typie, czyli reklamie elastycznej.
Funkcja odliczania (Countdown)
W przypadku wyprzedaży czy akcji promocyjnych możesz wykorzystać do tego specjalnie przygotowaną funkcję odliczania. Pozwoli ona poinformować Twoich klientów, do kiedy w Twoim sklepie trwa sprzedaż promocyjna produktów, które ich interesują.
To przydatne rozwiązanie możesz wykorzystać w:
- elastycznych reklamach tekstowych,
- rozszerzonych reklamach
- oraz reklamach multimedialnych.
W przypadku reklam elastycznych nie masz możliwości wyboru języka, co jest możliwe w przypadku wycofywanego poprzedniego formatu reklamy tekstowej.
Funkcja dynamicznego dostosowania tekstu (dynamic text parameters)
Możesz ustawić dynamiczne parametry w reklamie, które są przypisane do konkretnej frazy w twojej grupie reklam. Każde słowo kluczowe ma możliwość przypisania do maksymalnie trzech parametrów dynamicznych:
- param1,
- param2,
- param3.
Dynamicznego dostosowania tekstu możesz użyć w różnych segmentach reklamy elastycznej. Warto ustawić w parametrze dynamicznym również tekst domyślny, w przypadku gdy reklama przekroczy wymaganą liczbę znaków.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś razem z funkcją dynamicznego dostosowania tekstu korzystał z funkcji wstawienia słowa kluczowego.
Funkcja wstawienia słowa kluczowego (Keyword insertion – KIT)
W systemie Bing Ads masz również możliwość skorzystania z popularnej i znanej funkcji z Google Ads, czyli Keyword Insertion Tool (KIT).
W przypadku tej funkcji do reklamy zostanie automatycznie dodana fraza wpisana przez użytkownika, którą masz w grupie reklam.
Jedyną niedoskonałością w Bing Ads jest brak wsparcia dla opcji dostosowania wielkości liter w reklamie. Obecnie Microsoft Advertising udostępnia tę opcję jedynie w kilku językach i nie ma w niej języka polskiego.
Funkcja lokalizacji (location)
Jeżeli prowadzisz lokalny biznes, ta funkcja Ci się przyda. Z jej pomocą możesz zachęcić użytkowników, którzy szukają konkretnej usługi lub produktu w danej miejscowości, w której mieszkają lub przebywają.
Możesz zastosować do tego funkcję lokalizacji. Działa ona na takich samych zasadach, jak jej bliźniaczka w Google Ads.
Masz do wyboru trzy poziomy oznaczania lokalizacji:
- miasto,
- województwo
- lub kraj.
Jeżeli posiadasz sieć lokalnych sklepów, to automatyczne dodanie lokalizacji może znacząco wpłynąć na Twoją sprzedaż offline.
Funkcja dostosowania reklamy (ad customizer)
W Bing Ads możesz dodać w reklamach elastycznych w sieci wyszukiwania atrybuty, którym przypiszesz konkretną wartość lub tekst.
Do wyboru masz cztery atrybuty:
- tekst,
- procent,
- cena,
- cyfry.
Przyda Ci się to np. w przypadku sprzedaży odzieży. Możesz wtedy powiadomić klientów o promocji konkretnego produktu lub o liczbie dostępnych kolorów danej koszulki.
Jednak aby móc użyć wskazanych atrybutów w reklamach, musisz najpierw przygotować je wcześniej w konkretnej do tego stworzonej zakładce (ad customizer attributes), która znajduje się w danych biznesowych (Business data).
Automatyczne funkcje w Bing Ads: podsumowanie
Reklama z przekazem dopasowanym do wyszukiwania użytkownika to podstawa w dzisiejszych czasach. Jak garnitur szyty na miarę, tak reklamy powinny być zindywidualizowane pod danego klienta.
Automatyczne funkcje Bing Ads w reklamach tekstowych mogą być kołem zamachowym twojego biznesu. Niezależnie czy sprzedajesz usługi, czy prowadzisz sklep internetowy.
Lepsze reklamy to:
- przewaga nad konkurencją,
- wyższy współczynnik klikalności
- i ostatecznie większa możliwość pozyskania leadów lub zachęcenia użytkownika do kupienia Twojego produktu.
Przy tworzeniu reklam nie zapominaj o dodaniu rozszerzeń, które dodatkowo wzbogacą Twój przekaz i dadzą zainteresowanym więcej informacji.
Jeżeli jeszcze nie zacząłeś się reklamować w wyszukiwarce Bing i chcesz spróbować, ale nie chcesz nic pozostawiać przypadkowi, powierz działania w Microsoft Ads doświadczonemu specjaliście i certyfikowanej agencji.