Alerty niestandardowe – dane zawsze pod kontrolą

Zadaniem alertów w Google Analytics jest poinformowanie Cię o zmianach, które pojawiają się na koncie. System wyświetli powiadomienie o wszystkim, co odbiega od jego prognoz – to alerty automatyczne. Możesz także samodzielnie określić jakie informacje są dla Ciebie najważniejsze. Do tego celu musisz użyć alertów niestandardowych. Będą one szczególnie przydatne, jeśli zajmujesz się kilkoma kontami.

Nowy alert w Google Analytics

Ustawienie alertów niestandardowych

Zastanawiasz się gdzie znajdziesz alerty niestandardowe? Po zalogowaniu w Google Analytics przejdź do panelu “Dostosowanie”, a następnie wybierz “Alerty niestandardowe”. Jeśli na koncie były już jakieś ustawienia tego typu, właśnie tam można je odnaleźć.

Aby utworzyć nowy alert, wybierz “zarządzanie alertami niestandardowymi”, później kliknij “Nowy alert”.

Ustawienia nowego alertu

W wyświetlonym oknie musisz uzupełnić nazwę alertu oraz określić, do którego widoku raportowania chcesz go zastosować. Konieczne jest także wybranie częstotliwości z jaką ma być generowany (do wyboru: dzień, tydzień, miesiąc).

Alert dzienny uzależniony jest od zmian zachodzących na koncie z dnia na dzień, tygodniowy – od zmian zachodzących z tygodnia na tydzień, a miesięczny – z miesiąca na miesiąc. Takimi zmianami mogą być np. różnice w natężeniu ruchu na stronie.

Ustawienie powiadomienia na skrzynkę e-mail

Gdy alert zostanie uruchomiony, dostaniesz powiadomienie na skrzynkę e-mail. Wystarczy tylko, że zaznaczysz pole znajdujące się pod ustawieniem określenia okresu. Dzięki temu szybciej dowiesz się o niepokojących sytuacjach na koncie. Możesz włączyć tego typu powiadomienia także dla innych osób. Wybierz menu innych adresów, a następnie dodaj nowy adres.

Warunki alertów

Warunki alertów

Aby alert działał, musisz ustawić, na jakich warunkach ma zostać uruchomiony. Na początku określ wymiar, którego ma dotyczyć (możesz wybrać cały ruch lub bardziej szczegółowe ustawienia). Następnie musisz określić, na jakiej podstawie powiadomienie ma zostać wysłane.

Warto skorzystać z powiadomienia, które poinformuje Cię o spadku współczynnika konwersji. Będzie to sygnał, aby sprawdzić, czy konwersje przestały się prawidłowo zbierać oraz, czy na stronie wszystko funkcjonuje prawidłowo.

Także alert o braku ruchu z google/cpc jest ważny. Może okazać się, że budżet przeznaczony na reklamy wyczerpał się lub pojawiły się jakieś problemy z kampanią.

Nie skupiaj się tylko na monitorowaniu spadków ruchu czy konwersji, ruch większy o X% także powinien przyciągnąć Twoja uwagę. Jest to informacja, która może wskazywać, że gdzieś piszą na temat Twojej firmy i dzięki temu wzrosło zainteresowanie Twoją witryną.

To tylko trzy wymienione przykłady, jednak możliwości ustawień alertów jest wiele. Kiedy wszystkie ustawienia są już gotowe, wystarczy, że klikniesz “zapisz alert”.

Podsumowanie

Alerty niestandardowe to ustawienia, z których na pewno warto korzystać. Dzięki możliwości otrzymania powiadomienia e-mail masz pewność, że nie umknie Ci nic, co wymaga szczególnej uwagi.

Sprawdź jakie możliwości dają ustawienia alertów i wykorzystaj te, które będą dla Ciebie istotne. Możesz być pewny, że gdy na stronie zdarzy się coś interesującego, będziesz mógł szybko podjąć działanie.

Średnia ocena: 0 / 5. Ilość ocen: 0

Wystaw pierwszą ocenę! :)

Potrzebujesz skutecznej agencji marketingowej?

Napisz do nas »