900% ROAS w trzy miesiące z Google Ads

case study google ads Blob

Nasza specjalistka Google Ads razem z jednym z Klientów Redseo pisze kolejną historię sukcesu. Tym razem to sklep z branży oświetleniowej, który w trzy miesiące osiągnął oczekiwany poziom ROAS: 900% oraz 4-krotny wzrost liczby konwersji dzięki kampaniom w systemie reklamowym Google Ads.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie były oczekiwania Klienta i jakie działania zastosowaliśmy, by je osiągnąć, czytaj dalej. To case study Google Ads pokazuje, na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii reklamowych.

Kim jest Klient?

Klient prowadzi kilka sklepów internetowych z branży oświetleniowej. W każdym oferowany jest podobny asortyment. Wszystkie sklepy mają prowadzone działania reklamowe w Google. Od 1 czerwca 2022 roku zajmujemy się działaniami w systemie Google Ads dla jednego z nich.

Opiekunką Klienta została Aleksandra Wiśniewska.

Sklep prowadzi sprzedaż stacjonarną i online, asortyment sklepu osiąga różne ceny, od niskich (akcesoria) po stosunkowo wysokie (np. modele lamp sufitowych). W ofercie ma różnego rodzaju lampy i akcesoria oświetleniowe:

  • lampy wewnętrzne;
  • lampy zewnętrzne;
  • przemysłowe / techniczne;
  • akcesoria i żarówki.

Klient, rozpoczynając współpracę z Redseo, miał założone konto w Google Merchant Center oraz konto Google Ads, jednak nie prowadził na nim wcześniej działań reklamowych. W ramach współpracy założyliśmy Klientowi konto na naszym CSS, czyli Sellie.

Oczekiwania i cele Klienta

Nawiązując współpracę, Klient zwrócił uwagę na dwa obszary oczekiwań:

  • zwiększenie sprzedaży;
  • rozpromowanie sklepu.

Celem Klienta było też osiągnięcie 800% ROAS.

Podjęte działania

Działania, jakie podjęliśmy, koncentrują się głównie na oświetleniu wewnętrznym do domu, a także oświetleniu zewnętrznym (w sezonie).

W celu zwiększenia sprzedaży na początku zostały uruchomione:

  • standardowe kampanie produktowe na produkty wskazane przez Klienta i podzielone na typy
  • oraz kampanie na niskie stawki CPC na wszystkie produkty.

Dodatkowo powstały:

  • dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania na bazie linku wygenerowanego we wspomnianym CSS Sellie;
  • kampania na brand w sieci wyszukiwania;
  • testowo uruchomiliśmy też kampanię produktową na konkretne marki.

W ramach optymalizacji zamieniliśmy i dodaliśmy:

  • inteligentne kampanie produktowe z szerszym podziałem na produkty oraz konkretne marki;
  • kampanie Kick off na produkty, które Klient chciał promować (to typ kampanii, który promuje produkty mające poniżej 30 kliknięć. Po osiągnięciu tego wyniku zostają usunięte z kampanii).

W ramach odgórnych przekształceń inteligentne kampanie produktowe zostały zmienione na kampanie Performance Max.

Aby rozpromować markę, w późniejszym czasie powstały:

  • kampania banerowa na remarketing;
  • kampania w serwisie YouTube promująca przesyłane filmy.

Efekty

Podjęte działania szybko przyniosły oczekiwane efekty. Jak mówi specjalistka:

Właściwe testowanie skuteczności kategorii produktów, marek, a także różnych strategii ustalania stawek i kampanii sprawiło, że po 3 miesiącach współpracy ROAS wyniósł 911%.

Aleksandra Wiśniewska, specjalistka Google Ads

raport google ads

Źródło: Raport Google Data Studio na podstawie danych z konta Google Ad

Lipiec i sierpień przyniosły znaczne wzrosty zarówno w zakresie kliknięć jak i konwersji:

wyniki długoterminowe google ads

Źródło: Raport Google Data Studio na podstawie danych z konta Google Ads

Co warto zaznaczyć, to że dzięki podjętym działaniom liczba konwersji wzrosła 4-krotnie! Początkowa wartość to 36, a uzyskana w sierpniu to 173.

Największe kampanie Performance Max w sierpniu generowały ROAS ok. 1000%:

kampanie performance max

Źródło: Raport Google Data Studio na podstawie danych z konta Google Ads

Podsumowanie

To case study Google Ads pokazuje, jak działania reklamowe Google Ads podjęte od zera na koncie Klienta w zaledwie 3 miesiące przyniosły satysfakcjonujące efekty przewyższające początkowe założenia i cele.

To zasługa przemyślanej analizy potrzeb Klienta, jego oferty, znajomości systemu reklamowego i wiedzy o tym, co może zaoferować, by osiągnąć zamierzony efekt.

Jeśli chcesz, abyśmy pomogli też Tobie zrealizować efektywne kampanie w Google, odezwij się do nas poprzez zakładkę Oferta. Znajdziesz tam formularz kontaktowy oraz informacje o tym, jakie usługi proponujemy naszym Klientom.

Przedstawisz nam swój biznes, oczekiwania i cele, a my dobierzemy dla Ciebie najlepszą propozycje. Zobacz też inne historie naszych Klientów w zakładce Case Study.

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: