Dlaczego reklamy na Facebooku nie mają zasięgu? Poznaj 7 powodów

Promujesz firmę na Facebooku, korzystasz z Menedżera reklam, ustawiasz promocje i… nie dzieje się nic. Jeśli nie jest to Twoja pierwsza kampania, tym bardziej możesz się zdziwić. Czasem zdarza się, że reklamy przez kilka dni działają bez zarzutu, by następnego dnia, po prostu przestać się wyświetlać lub mieć bardzo ograniczony zasięg. Powody mogą być różne. Zobacz, gdzie może leżeć przyczyna.

1. Sprawdź ustawione daty

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, gdy zauważasz brak zasięgu kampanii na Facebooku to sprawdzenie zakresu dat.

Możliwie, że błędnie ustawiłeś daty i reklama nie była utworzona w tym okresie, zakończył się czas jej wyświetlania lub ustawiłeś np. następny dzień. Jeśli to był Twój problem, po włączeniu właściwego zakresu, będziesz mógł analizować dane.

2. Kampania, zestaw reklam lub reklamy są nieaktywne

Jeśli Twoja kampania jest aktywna, jednak nie widzisz żadnych wyników, sprawdź, czy zestawy reklam i reklamy są włączone. Zobacz także, czy w zestawach ustawiany był harmonogram wyświetlania lub, czy zaplanowane zostało zakończenie wyświetlania.

3. Reklama nie została zatwierdzona

Kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę to informacja o niezatwierdzeniu reklamy. Powiadomienie może gdzieś umknąć, jednak po wejściu w zakładkę reklamy, w kolumnie realizacja, zobaczysz informację, czy reklama została zatwierdzona, czy nie.

Jeśli masz pewność, że nie naruszyłeś zasad dotyczących reklam, możesz odwołać się od decyzji. Jeśli znasz powód, przez który reklama została odrzucona, zmodyfikuj ją i prześlij ponownie lub utwórz nową.

4. Limit wydatków na koncie został osiągnięty

W ustawieniach konta reklamowego można określić limit wydatków na koncie. Gdy limit ten jest osiągnięty, reklamy przestają być wyświetlane.

Zwróć uwagę, że tylko administratorzy konta reklamowego mogą tworzyć i zmieniać ustawienia limitu. Jeśli masz przypisaną inną rolę, musisz poprosić osobę z odpowiednimi uprawnieniami do zresetowania limitu wydatków.

5. Zbyt niski budżet

Jeśli Twoje reklamy mają niski zasięg, spróbuj zwiększyć budżet. Być może kwota, którą chcesz przeznaczyć na dany zestaw, nie jest adekwatna do wielkości odbiorców.

Zwróć także uwagę na kwotę oferty – może także jest za niska i nie może przebić stawek innych reklamodawców. Spróbuj podnieść budżet i sprawdzić, czy przyniesie to oczekiwane efekty.

6. Częste modyfikacje w zestawach i reklamach

Dane w Menedżerze reklam pojawiają się z opóźnieniem. Zawsze chcemy dla naszych kampanii jak najlepiej, i czasem trudno jest powstrzymać się od wprowadzania zmian.

Trzeba pamiętać, że częste modyfikowanie może negatywnie wpłynąć na wyniki kampanii. Postaraj się wprowadzać zmiany po około 24 godzinach od ostatnich zmian.

7. Nakładanie się grup odbiorców

Kiedy grupy odbiorców w utworzonych przez Ciebie zestawach reklam będą się nakładały, kampanie mogą uzyskiwać gorsze wyniki. Nakładanie możesz sprawdzić w Menedżerze reklam, po przejściu do grup odbiorców.

Nie zapominaj, że wpływ na liczbę wyświetleń reklamy, mają także reakcje odbiorców.

Podsumowanie

Jeśli Twoja reklama na Facebooku nie osiąga oczekiwanych efektów, sprawdź wszystkie z powyższych punktów. Być może Facebook potrzebuje czasu, by zoptymalizować Twoje kampanie i zacząć je wyświetlać. Nie zapominaj także o opóźnieniu, przez które możesz widzieć zaniżone wyniki.

Pamiętaj także, że Twoje reklamy biorą udział w aukcji (chyba że korzystasz z oferty zasięg i częstotliwość). W związku z czym otrzymywane wyniki, nie muszą być codziennie takie same.

PS Weź pod uwagę także to, że system reklamowy Facebooka lubi czasem robić na złość 😉 i brak wyników kampanii może być chwilowym błędem.