Ponad 1200% zwrotu w pół roku dzięki Google Ads – Case Study Google Ads branży dziecięcej

Blob

Miesiąc temu dzieliliśmy się wynikami pracy specjalistki SEO w odniesieniu do naszego Klienta z branży dziecięcej. Jeśli jeszcze nie widziałeś, sprawdź wpis Case Study SEO: sklep z branży akcesoriów dziecięcych – trzykrotny wzrost ruchu na stronie! A jakby tego było mało, zaobserwowaliśmy także fantastyczne wyniki wypracowane przez specjalistkę Google Ads na koncie tego samego Klienta.

Sprawdzimy następujące zagadnienia:

  • Z czym mierzyli się Klient i specjalistka na samym początku współpracy?
  • Jakie oczekiwania wyraził Klient?
  • Omówimy działania powzięte na koncie Klienta.
  • Przedstawimy efekty, jakie zaobserwowaliśmy.

Kim jest Klient?

Klient, o którym dzisiaj opowiemy, od 2020 roku działa w branży akcesoriów dziecięcych. W jego ofercie znalazło się miejsce na odzież dziecięcą, akcesoria do niemowlęcej wyprawki, zabawki edukacyjne, a także wyposażenie pokoju dziecięcego.

Na koncie Google Ads Klienta przed nawiązaniem współpracy były prowadzone prace reklamowe, jednak nie przynosiły zadowalających efektów.

Klient podpisał umowę z Redseo w maju 2021 i od czerwca 2021 roku opiekunem Klienta jest starsza specjalistka Google Ads Angelika Tadych.

Współpraca ze sklepem internetowym z branży dziecięcej ma swoją specyfikę, na którą należy zwrócić uwagę jeszcze przed rozpoczęciem działań. Więcej na ten temat mówi specjalistka:

Podstawą jest przemyślane działanie już na początku współpracy. Branża ta charakteryzuje się tym, że często produkty są przez użytkowników przeglądane i porównywane, zanim finalnie są oni gotowi złożyć zamówienie.

Angelika Tadych st. spec. Google Ads

Cele Klienta

Klient, rozpoczynając współpracę, określił następujące cele:

  • dopasowanie działań Google Ads do specyfiki branży, w jakiej działa;
  • ustalenie korzystnych stawek i dopasowanie satysfakcjonujących działań do określonego budżetu;
  • osiągnięcie ROAS na poziomie 400%.

Tutaj odniesiemy się do pierwszego z wymienionych celów, czyli dostosowania się do specyfiki branży. Sklep internetowy Klienta ma dużą konkurencję i oferuje podobne produkty w zbliżonych cenach, co inne sklepy działające w tym samym obszarze.

Praca na koncie Klienta miała więc być wyzwaniem dla specjalistki, jednak to wyzwanie, z którym z przyjemnością się zmierzyliśmy.

Jakie problemy napotkaliśmy?

Na koncie Klienta przed nawiązaniem współpracy z Redseo były prowadzone kampanie Google Ads, jednak ich efekty nie były satysfakcjonujące.

Jak wspominała opiekunka Klienta, w branży dziecięcej najważniejsze jest przemyślane działanie, dlatego należało już na samym początku obmyślić strategię.

Jednym z elementów było wyłączenie wszystkich istniejących kampanii na koncie Google Ads.

Dotychczasowe kampanie należało wstrzymać, ponieważ:

  • Budżety były źle dobrane do potrzeb i możliwości;
  • Ustalone kampanie miały niewłaściwie dobrane strategie ustalania stawek;
  • Kampanie Google Ads nie były odpowiednio dopasowane do potrzeb Klienta i jego oczekiwań.

Podjęte działania

Po skonstruowaniu przemyślanej strategii specjalistka przystąpiła do pracy na koncie i uruchomiła dwie kampanie produktowe:

  • Utworzyła inteligentną kampanię produktową. Trafiły do niej wyselekcjonowane produkty.
  • Do drugiej kampanii produktowej, z ręcznymi ustawieniami, trafiły produkty nisko marżowe i mniej istotne dla Klienta.

Opracowanie strategii polegało między innymi na określeniu, jakie działania są najchętniej wykorzystywane i najskuteczniejsze w branży akcesoriów dziecięcych. Podczas analizy branży udało się określić, że to właśnie dwie zróżnicowane kampanie produktowe sprawdzą się najlepiej.

Dlaczego kampanie produktowe były najlepszym wyborem?

W związku ze wspomnianą dużą konkurencją w branży, warto w reklamie “przemycić” najbardziej interesujące i korzystne dla zainteresowanego klienta informacje.

Potencjalni klienci sklepów z akcesoriami dla dzieci przed zakupem dokonują zazwyczaj skrupulatnego researchu interesujących produktów. Dlatego reklama powinna ukazywać zdjęcie produktu, a także jego cenę, która będzie zachęcać do skorzystania właśnie z tej oferty.

W trakcie trwania współpracy specjalistka uruchomiła testowo kilka dodatkowych kampanii, które w późniejszym czasie wycofała ze względu na:

  • to, że najlepsze wyniki udało się uzyskać z pomocą wspomnianych kampanii produktowych,
  • a także ograniczony budżet Klienta oraz dużą konkurencję na rynku.

Efekty

Efekty prac na koncie Google Ads były widoczne już na samym początku po podjęciu działań.

Wspominaliśmy, że celem Klienta było osiągnięcie ROAS na poziomie 400%. Czy to się udało? Sprawdźmy wypowiedź specjalistki:

Już w pierwszym miesiącu działań wydając mniej na reklamę, ROAS był na poziomie 670% (dotychczas Klient osiągał zazwyczaj poniżej 300%), a liczba transakcji wzrosła prawie dwukrotnie.

Angelika Tadych st. spec. Google Ads

Już w czerwcu udało się więc przekroczyć oczekiwane przez Klienta i satysfakcjonujące go wyniki.

Co z pozostałymi wartościami?

Na początku współpracy, czyli w czerwcu 2021 wyniki osiągane przez sklep Klienta prezentowały się następująco:

case study branża dziecięca, dane z google ads

Dane z Google Ads za czerwiec 2021

Liczba wyświetleń zbliżała się do pułapu 500 tysięcy, kliknięcia liczyły niemal 5,5 tysiąca, wydatki reklamowe opiewały na nieco ponad 2700 złotych, przychody osiągnęły wysokość ponad 18 tysięcy złotych.

Po pół roku działań na koncie Klienta można było zaobserwować oczekiwane wzrosty:

Case study sklep z akcesoriami dziecięcymi.Dane z Google Ads za grudzień 2021.

Dane z Google Ads za grudzień 2021.

Ponad dwukrotnie wzrosły liczba kliknięć i współczynnik konwersji oraz zasięg w wyszukiwarce. Przy zaledwie dwukrotnie większym budżecie reklamowym przychody osiągnęły ponad trzykrotny wzrost. Podobnie zwrot z inwestycji reklamowych, który w grudniu był niemal dwukrotnie wyższy niż w czerwcu, a ponad trzykrotnie wyższy niż początkowo oczekiwany przez Klienta.

Przyjrzyjmy się bliżej wykresowi dotyczącemu przychodów Klienta:

przychody

Jak widać, w przeciągu ponad pół roku współpracy, przychody utrzymują się na satysfakcjonującym poziomie. W styczniu zazwyczaj obserwuje się spadki w branży po grudniowym szaleństwie zakupowym, jednak w tym przypadku wyniki są satysfakcjonujące, a ROAS utrzymuje się na poziomie 1200%.

Podsumowanie

Podsumujmy zebrane informacje. Gdy specjalistka Redseo rozpoczęła działania na koncie Google Ads Klienta, zajęła się analizą branży i opracowaniem strategii.

Trudność polegała na niezbyt wysokim budżecie reklamowym, jakim dysponuje Klient oraz tym, że branża akcesoriów dziecięcych jest wysoce konkurencyjna.

Prace podjęte przez opiekunkę Klienta polegały na podzieleniu oferty sklepu na towary selektywne oraz nisko marżowe. Dzięki temu można było przejść do tworzenia kampanii.

Uruchomiono dwie kampanie produktowe, które eksponowały najkorzystniejsze cechy produktów i zachęcały do zaglądania do sklepu.

W wyniku przemyślanej strategii i dobrze dobranych działań reklamowych udało się osiągnąć efekty przewyższające znacznie wyjściowe oczekiwania Klienta:

  • trzykrotny wzrost przychodów w pierwszym półroczu działań,
  • niemal trzykrotnie wyższy zwrot z inwestycji reklamowych niż zamierzony przez Klienta.

Współpraca ze sklepem z branży dziecięcej nadal trwa i kontynuujemy prace na koncie, aby nadal notować oczekiwane efekty.

Jeśli prowadzisz swój biznes online i chcesz obserwować podobne efekty w swoim przypadku, odezwij się do nas. Razem znajdziemy najlepsze rozwiązania, korzystając z wiedzy i doświadczenia specjalistów od reklamy sklepu internetowego w Google Ads.

W Redseo znajdziesz też usługę SEO dla e-commerce. Jeżeli zależy Ci na skutecznym wypozycjonowaniu swojego sklepu w wyszukiwarce, jesteś w dobrym miejscu. Może to właśnie Twój sklep online zostanie bohaterem kolejnej historii sukcesu?

Opublikowano w Blog Case Study: , aktualizacja: